Uitlaat effect vermogen
Uitlaat effect vermogen
In hoeverre heeft het type uitlaat echt effect op vermogen? Mijn C’tje heeft een standaard type “sigaar” uitlaat met een dunne bocht. Ik overweeg een andere uitlaat te proberen om meer vermogen uit mijn blok te halen. Heeft iemand ervaring met sportuitlaten en/of uitlaten met een dikkere bocht, en echt vermogenstoename gezien?
Als deze vraag in de rubriek “tuning” thuishoort hoor ik het graag, dan kijk ik of ik hem verplaatsen.
Als deze vraag in de rubriek “tuning” thuishoort hoor ik het graag, dan kijk ik of ik hem verplaatsen.
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Re: Uitlaat effect vermogen
Er zal nauwelijks verschil zijn met alleen maar een sportpijp, er zal meer lawaai uitkomen, en dan lijkt het dat je meer vermogen hebt! Wil je opvoeren ? dan moet je je blok gaan aanpakken, en dan kun je Zelfs je oude sigaar blijven gebruiken.
Bij 2 takten is een soms wél wat uit een sportpijpje te halen...
Bij 2 takten is een soms wél wat uit een sportpijpje te halen...
Thanks iclaudius! Dat verwachtte ik al een beetje inderdaad. Ga kijken waar ik nog wat winst kan behalen op andere vlakken 

- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
70cc setje+vervroegend vliegwiel en je bent een héél eind, kan je de rest gewoon origineel houden.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Met of zonder kop?
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
Bedankt voor de reacties. Gaat in dit geval om een 110cc Lifan blok. Wil met deze C flink wat vermogen hebben. Staat op motorkenteken, lekker om goed mee te komen op 80km wegen etc.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Ik had een Super 100 (=ook 110(107) Lifan)
Maar dat 110 blokje gaat niet veel aan je top doen hoor.
Wat je ook veranderd, alleen meer herrie.
Blijft een slome.
Hang er maar een XY160 met handkoppeling aan.
Gr. Wim.
Maar dat 110 blokje gaat niet veel aan je top doen hoor.
Wat je ook veranderd, alleen meer herrie.
Blijft een slome.
Hang er maar een XY160 met handkoppeling aan.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
Eens Wim
. Maar ik vind dat onder een C een semi-automaat hoort (vooralsnog
).
-
LucasHC1337
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Honda C50H,
Honda Giorcub,
Kymco Activ x2
Kymco Nexxon
Zo'n sigaar uitlaat ademt wel genoeg. Merk wel dat bijvoorbeeld bij nieuwere brommers zoals mijn Kymco de uitlaat zelfs m'n makke 50cc blok smoort op hoge toeren, en dat is met de originele Kymco kop die zelf al enorm begrensd met hun kleine kleppen. Had er ooit een goedkope forza uitlaat op gedaan. Was praktisch gezien een open pijp met een grote diameter demper waar niks in zit op wat kippengaas na, ding ging opeens n km'tje of 15 harder. Maar met een c50 win je er niks mee. Ding gaat er waarschijnlijk ook niet zo mooi met lopen. Heb je altijd met die Honda's dat ze nooit echt mooi lopen met een vrij ademende uitlaat.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Ik ben eerlijk gezegd geen fan van die blokken met kawastyle koppen. Men loopt altijd met die klote yx ontstekingen te prutten.
Een andere uitlaat heeft in zoverre invloed dat het de spoeling verandert.
Veranderen van uitlaat heeft alleen zin als ook het inlaattraject erop aangepast wordt.
Monteer je, net als bij racers, een open uitlaat (en een grotere sproeier of zelfs carburateur) dan verlies je een beetje tegendruk.
Hierdoor krijg je iets meer topvermogen, maar presteert een motorblok onderin en in het middengebied vaak slechter.
Leuk voor op het circuit, waardeloos op de weg.
Een fabrikant zoekt altijd de gulden middenweg; veel bruikbaar vermogen bij zoveel mogelijk demping en zo "schoon" mogelijk (lees: arm afgesteld)...niet iedereen zit op een brulaap te wachten.
Veranderen van uitlaat heeft alleen zin als ook het inlaattraject erop aangepast wordt.
Monteer je, net als bij racers, een open uitlaat (en een grotere sproeier of zelfs carburateur) dan verlies je een beetje tegendruk.
Hierdoor krijg je iets meer topvermogen, maar presteert een motorblok onderin en in het middengebied vaak slechter.
Leuk voor op het circuit, waardeloos op de weg.
Een fabrikant zoekt altijd de gulden middenweg; veel bruikbaar vermogen bij zoveel mogelijk demping en zo "schoon" mogelijk (lees: arm afgesteld)...niet iedereen zit op een brulaap te wachten.