Ik denk dat er veel Honda eigenaren zijn zoals ik. Niet meer schoolgaand maar een baan en dus qua besteedbaar inkomen in een betere positie dan jongeren > marktwerking, wet van vraag en aanbod (kip of ei?).
En de 'ouderen' zijn juist de mensen die niet dagelijks rijden, maw er worden weinig km's gemaakt.
Jongeren zijn bij uitstek de mensen die veel kilometers maken met de brommer, want geen alternatieven.
De oldschool strokers hoeven bovendien niet te vragen hoe iets gerepareerd moet worden, want dat weten ze al.
De dagen dat ik geen kinderen hoef te vervoeren pak ik mijn Little Cub. Die gaat natuurlijk ook niet stuk
Eigenlijk valt het met de kosten nog wel mee, nieuwe Vespa's zijn veel duurder en daar rijden er honderdduizenden van. Maar een oldtimer is natuurlijk niet zo praktisch. Er gaat nogal eens wat kapot en dan kun je die spullen vaak ook niet eens meer nieuw kopen.
Ik reed sommige jaren 25.000 km met mijn CD. Als ik een deuk in mijn uitlaat had kocht ik bij loef gewoon een nieuwe ori HM 065 pijp voor 80 piek en dan ging ik weer. Dat is nu toch allemaal wat lastiger.