Maar mijn nieuwe aanwinst noem ik nu goudhaantje, met een prachtige tank die werkelijk 100% perfect is.
Deze brommert is van bouwjaar 1974 en is voorzien van puntenontsteking en 70cc cilinder. Motorblok is een SS50Z blok, zoals het hoort. Op de teller gaat 'ie over de 80. De carburateur is een Walbro - Is dat een goed merk eigenlijk?
Bij de deal zit ook nog een rode jubileum tank inbegrepen, die nog even opgezocht moet worden door de vorige eigenaar maar die me plechtig beloofd is.
Nu met twee Honda's SS50 is het nog even zoeken naar welke richting de hobby opgaat. Wordt één van de brommers een motorfiets wellicht? Want 80 is natuurlijk een beetje te snel voor een bromfiets.
Natuurlijk is niet alles direct perfect. Zo sluit het benzinekraantje niet af, en dat is waarschijnlijk een kwestie van een nieuw rubbertje er in (zag het al verkrijgbaar online).
Maar bij het tanken bleef de vlotter ook nog hangen, dus als je kraantje dan niet dicht gaat heb je direct een plas benzine. De haperende vlotter is waarschijnlijk van het lange stilstaan, hij ging gelukkig z'n werk weer doen na een tijdje.
De voorrem ben ik nog niet zo happy mee, die remt niet mooi egaal. Verder vind ik dat voorwiel op hogere snelheid een beetje hobbelen.
Aan het frame is een plek gelast boven de accubak. Nu heb ik twee Honda's die dit soort frameschade hebben...
Wat denken jullie van m'n nieuwe aankoop?

https://youtu.be/ZtB78udiUB8