Hallo
Ik zit met een probleem..
Ik heb net een nieuwe carburateur gekocht ( Nibbi Racing 17mm) voor op mijn dax.
Het is een 17 mm maar het gat waar je uw spruitstuk aan vast maakt is 25 mm. En het gat naar mijn motor is 20 mm.
Betekent dit dat ik een spruitstuk moet vinden van 25 mm naar 20 mm? Zoja waar vind ik het?
De vijzen staan 48 mm uit elkaar ( van hard naar hard)
Hopelijk weten jullie de oplossing!!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Welk spruitstuk op originele Honda dax?
-
FinnLangela
- 4T-MSB beginner
Re: Welk spruitstuk op originele Honda dax?
voor de flow zou dat wel mooi zijn, maar zulke spruitstukken bestaan niet als zodanig. die 17mm is de doorlaat van de venturi in de carburateur, de doorlaat op de flens is doorgaans groter. dus wat je constateert is vrij normaal, niet druk om maken.
heeft ie al gereden zo?
heeft ie al gereden zo?
-
FinnLangela
- 4T-MSB beginner
Bedankt voor het antwoord!lil schreef:voor de flow zou dat wel mooi zijn, maar zulke spruitstukken bestaan niet als zodanig. die 17mm is de doorlaat van de venturi in de carburateur, de doorlaat op de flens is doorgaans groter. dus wat je constateert is vrij normaal, niet druk om maken.
heeft ie al gereden zo?
Hij heeft veel en goed gereden met de vorige carburateur (14 mm) daar paste het spruitstuk ook goed op deze had geen flens.
Maar heb de nieuwe nog niet kunnen monteren omdat ik geen juist spruitstuk heb.
Welke millimeter spruitstuk pak ik het best?
Misschien een 20 mm dat die goed past op de motor en dan bij de aansluiting van de carburateur een beetje groter schuren?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
gewoon 18-20mm spruitstuk zoeken. Vanaf niet origineel klein zijn die afstanden meestal altijd correct voor alle carbu's.
nu, succes met uwe nibbi rommel... Kocht je beter zo'n PZ19 ding, die zijn meestal vrij rechttoe rechtaan aan 50cc motoren.
nu, succes met uwe nibbi rommel... Kocht je beter zo'n PZ19 ding, die zijn meestal vrij rechttoe rechtaan aan 50cc motoren.