Schijfrem op OT dax

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Hydrocalcium
4T-MSB beginner
Bezit: Honda OT Dax

Schijfrem op OT dax

Bericht door Hydrocalcium »

Goede middag

Ik wil hier geen discussie beginnen over wat het beste of mooiste is...
Momenteel heb ik nog OT fourche met trommelrem waarvan IK vind dat de remmen beter kunnen. Ik wil geen opmerkingen dat ik mijn huidige trommelrem beter moet afstellen. Ik heb al veel met schijfremmen gereden en het geeft me toch een meer veiliger gevoel... Dus daarom wil ik een schijfrem monteren op mijn huidige fourche.
Nogmaals, ik wil geen discussie over de vering etc...

Nu heb ik in een impulsaankoop twee onderpoten gekocht met aansluiting voor schijfrem. Dit lijkt me allemaal in orde. Schijfrem komt dan aan de rechterkant staan (als je erop zit). Hierdoor verhuist het slakkenhuis van de kilometerteller naar de linkerkant.

Hier heb ik meerdere vragen over:
1. Aangezien het slakkenhuis naar de linkerkant is verhuisd, staat de aansluiting voor de kabel naar voor. Ik vermoed dat hiervoor andere slakjes bestaan ?
2. Op de linkerpoot is geen "uitstulpsel" die het draaien van mijn slakkenhuis tegenhoudt. Hoe krijg ik dit opgelost ?
3. Het huidige slakkenhuis past wel op de ster (met aansluiting naar andere kant), maar de ster zou er vlotter in moeten kunnen ronddraaien. Momenteel "schuurt" deze en draait deze dus niet vlot rond in het slakkenhuis. Ik vermoed dat dit probleem mee wordt opgelost met een ander slakkenhuis ?
4. Er zijn geen spacers mee geleverd geweest om op te vullen tussen de poten. Kan iemand me de afmetingen vertellen of zeggen waar ik deze kan vinden ?

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Re: Schijfrem op OT dax

Bericht door ildert »

Als je het wiel omdraait, draait de tellerkabel ook de verkeerde kant op, waarom wil je poten omdraaien? Je kunt het toch ook zo laten? hoe ziet die veerpoot met remklauw er uit?
grote klappen, snel thuis
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Waaroom zet je niet gewoon een complete china-daks voorvork over?
Is tenminste beproefd en bewezen.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

je haalt u wel iets op uw hoofd zulle. Heb er al paar keer gemonteerd maar het is niet zo p&p zoals je denkt.

1e vraag... Het lager in de voorster 10mm of 12mm? Indien 10mm wordt het nog leuker :D

nu,
afstandsbussen ga je moeten maken naar de vork, afhankelijk van welke klauw en klauwhouder je gaat gebruiken.
KM-slakje mag direct weg daar moet zo'n Kitaco of Takegawa slakje op a la origineel monkey.
hypercub2 schreef: 17 jul 2025 12:50 Waaroom zet je niet gewoon een complete china-daks voorvork over?
Is tenminste beproefd en bewezen.
das idd gemakkelijkste. Gewoon dat H-stuk dumpen (lijkt op gene meter op origineel dax).
Hydrocalcium
4T-MSB beginner
Bezit: Honda OT Dax

Bericht door Hydrocalcium »

Impulsaankoop :)
Een volledige china voorvork wil ik niet steken, ik vind de OT dax look nog steeds de mooiste.

Afbeelding
Ik heb de voorster opgemeten, 11,84mm. Ik vermoed dus afgerond 12mm.

Slakje zal ik dus nieuw moeten aankopen.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

Hydrocalcium schreef: 31 jul 2025 13:13 Impulsaankoop :)
Een volledige china voorvork wil ik niet steken, ik vind de OT dax look nog steeds de mooiste.

Afbeelding
Ik heb de voorster opgemeten, 11,84mm. Ik vermoed dus afgerond 12mm.

Slakje zal ik dus nieuw moeten aankopen.
https://www.motorkit.com/nl/voovork/902 ... -disk.html

ik zou gewoon dit kopen en alles in het Honda H-stuk stoppen (en de veren ed overzetten van die Honda)
Plaats reactie