Mijn naam is Olivier, 34jaar.
Na een dikke 15jaar geen 4takt meer gehad te hebben, terug een daxje gekocht en gereviseert naar mijn eigen smaak.
Op 2dehands een china motodaxje tegen gekomen waar wel potentieel in zat, gaan bekijken en maar gelijk meegenomen.
Hier een foto van hoe hij was;

Niet direct mijn smaak, dan er op uitgekomen dat de kader een scheur had.
Dan maar meteen aan het demonteren gegaan;


Lelijke scheur in het kader dus! Echter niets krom al een geluk, scheur ingeslepen en doorgelast met de tig(hier heb ik helaas geen fotos meer van!


Dan na een paar weken wat onderdelen te sprokkelen zoals een ot h stukje, koplamp etc, begonnen aan het lakwerk, kleur is bmw monte carlo blue metalic met een persoonlijke toets in gemengd, op een zwarte onderlaag.


Op visé een duits koplampje gekocht met een scheur in(on a budget uiteraard) deze dan gerepareerd

Alsook vorkbeentjes gevonden, deze ook gelijk voorzien van nieuwe bussec etc, en de voorvork was klaar.

Nieuwe stickers gekocht, stuurhelftjes proberen recupereren van een project van men broer(deze ga ik met der tijd nog wel vervangen door mooiere exemplaren, alsook het zadeltje opnieuw gedaan, voorzien van nieuwe chrome topjes, rode bies zwart geverf etc.




De lelijke replica falcons kunnen wisselen tegen een setje 3.5 10” velgjes met sterren(helaas geen gcraft gevonden toen) heel de boel gepolijst, voornaaf afgedraait om te laten werken met schijfrem, achternaaf afgedraaid om tandwiel 28t te kunnen steken
Voorzien van een opus 155mm schijfje.




En we staan bijna roling frame! Ondertussen ook het blokje, de daytona 150cc aangepakt, cilinder gehoond, kopje voorzien van grotere uitlaatpoort, nieuwe klepseals, etc!
En de pwk28 ineens opgekuisd.






Met de kmteller ben ik nog bezig, mooi terug op 0 gezet, nieuw glas gemaakt, zit aleen wat vast ivm de rubber die rond het glas zit die helemaal verduurd/rot is. Maar hier vinden we wel weer wat op!


Brembo krab klauw gereviseert en gespoten. Gecombineerd met een aangepaste beugel om te doen werken in de ot vork


Ondertussen een eerste ritje gemaakt, moet nog wel wat details aanpakken maar het begint er op te lijken!


Uitlaatje is voorlopig! Tot ik wat budget heb om iets mooier te kopen!
Wat er nog op de agenda staat;
- Oliekoeler; beugel maken en leidingen persen.
- de takegawa DN tellers; bevesteging aan het stuur verzinnen/zoeken en aansluiten, electriciteit verder fatsoeneren, die china bomen zijn toch verschrikkelijk omslachtig! Maar komt wel goed!
Grtz Olivier!






