Eerste motodx na 15jaar.

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
OlivierFTW
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: motodax

Eerste motodx na 15jaar.

Bericht door OlivierFTW »

Hey allen,
Mijn naam is Olivier, 34jaar.
Na een dikke 15jaar geen 4takt meer gehad te hebben, terug een daxje gekocht en gereviseert naar mijn eigen smaak.

Op 2dehands een china motodaxje tegen gekomen waar wel potentieel in zat, gaan bekijken en maar gelijk meegenomen.
Hier een foto van hoe hij was;
Afbeelding

Niet direct mijn smaak, dan er op uitgekomen dat de kader een scheur had.
Dan maar meteen aan het demonteren gegaan;
Afbeelding

Afbeelding

Lelijke scheur in het kader dus! Echter niets krom al een geluk, scheur ingeslepen en doorgelast met de tig(hier heb ik helaas geen fotos meer van!
Afbeelding

Afbeelding

Dan na een paar weken wat onderdelen te sprokkelen zoals een ot h stukje, koplamp etc, begonnen aan het lakwerk, kleur is bmw monte carlo blue metalic met een persoonlijke toets in gemengd, op een zwarte onderlaag.
Afbeelding

Afbeelding

Op visé een duits koplampje gekocht met een scheur in(on a budget uiteraard) deze dan gerepareerd
Afbeelding

Alsook vorkbeentjes gevonden, deze ook gelijk voorzien van nieuwe bussec etc, en de voorvork was klaar. Afbeelding

Nieuwe stickers gekocht, stuurhelftjes proberen recupereren van een project van men broer(deze ga ik met der tijd nog wel vervangen door mooiere exemplaren, alsook het zadeltje opnieuw gedaan, voorzien van nieuwe chrome topjes, rode bies zwart geverf etc. Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lelijke replica falcons kunnen wisselen tegen een setje 3.5 10” velgjes met sterren(helaas geen gcraft gevonden toen) heel de boel gepolijst, voornaaf afgedraait om te laten werken met schijfrem, achternaaf afgedraaid om tandwiel 28t te kunnen steken
Voorzien van een opus 155mm schijfje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En we staan bijna roling frame! Ondertussen ook het blokje, de daytona 150cc aangepakt, cilinder gehoond, kopje voorzien van grotere uitlaatpoort, nieuwe klepseals, etc!
En de pwk28 ineens opgekuisd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de kmteller ben ik nog bezig, mooi terug op 0 gezet, nieuw glas gemaakt, zit aleen wat vast ivm de rubber die rond het glas zit die helemaal verduurd/rot is. Maar hier vinden we wel weer wat op! Afbeelding

Afbeelding

Brembo krab klauw gereviseert en gespoten. Gecombineerd met een aangepaste beugel om te doen werken in de ot vork Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen een eerste ritje gemaakt, moet nog wel wat details aanpakken maar het begint er op te lijken!
Afbeelding

Afbeelding

Uitlaatje is voorlopig! Tot ik wat budget heb om iets mooier te kopen!
Wat er nog op de agenda staat;
- Oliekoeler; beugel maken en leidingen persen.
- de takegawa DN tellers; bevesteging aan het stuur verzinnen/zoeken en aansluiten, electriciteit verder fatsoeneren, die china bomen zijn toch verschrikkelijk omslachtig! Maar komt wel goed!

Grtz Olivier!
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Re: Eerste motodx na 15jaar.

Bericht door hypercub2 »

Mooi werk!
Hans68
4T-MSB beginner
Bezit: Jincheng Knight JC50Q-8

Bericht door Hans68 »

Je hebt het allemaal prima aangepakt en je hebt de kennis en de kunde en dat is al heel wat waard. Zeer mooie duidelijke foto's en het ziet er zeer keurig uit. De eigen look vindt ik ook super, het is jouw Honda en jij maakt er dat van wat jij mooi vindt.

Succes met de resterende kleine dingetjes en vooral veel rijplezier!!
OlivierFTW
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: motodax

Bericht door OlivierFTW »

Intussen zijn we weeral wat verder, de duitse teller is terug voorzien van een glaasje en netjes trug dichtgemaakt. Afbeelding

Ondertussen de takegawa DN tellers ook helemaal werkend met temperatuur sensor etc, voorlopig nog met het “stick”(thermistor) model in de olie aflaat bout. Het plan is om de temp sensor in een fitting in het oliekoeler circuit te plaatsen, maar vind voorlopig geen mooie oplossing voor de oliekoeler. Heb een beugel van opus om aan het kopje te bevestigen, maar vond dit geen mooi resultaat. Afbeelding

De echte warme dagen zijn toch voorbij en voorlopig heb in de temperatuur van het blokje nog niet boven de 90 graden weten komen.

Het koppelingscarter heb ik gestraalt. Was niet zoon fan van het zwart! Alsook een takegawa ontstekingscarter hoogglans gepolijst. De bedoeling is met de toekomst het koppelingscarter ook nog te polijsten, maar ben er nog niet uit of ik dit carter ga houden.
Alsook een kitaco nt bovenliggend gemonteerd. Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
magnamaniac
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door magnamaniac »

Voor je temperatuur sensor, zijn er ook banjobouten met voeler? Ik weet wel dat er banjobouten met druksensor zijn(voor remlicht schakelaar)
If it looks stupid but works, it's not stupid.
Plaats reactie