AT blokjes vreemde eend?
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
AT blokjes vreemde eend?
Rij nu al een poosje met een AT (volautomaat 3 versnellingen), en dat gaat best aardig. Erg makkelijk in de bebouwde kom.
Vraag me eigenlijk af, of dit eigenlijk wel Honda is. Niets is uitwisselbaar, krukas, nokkenas, zuiger, kleppen, carters...enz.
Het is een prima werkend blokje, maar om onderdelen te vervangen? zal het toch wel erg moeilijk worden.
Net een ander kettingwieltje, of bougietje wil wel passen...
Vraag me eigenlijk af, of dit eigenlijk wel Honda is. Niets is uitwisselbaar, krukas, nokkenas, zuiger, kleppen, carters...enz.
Het is een prima werkend blokje, maar om onderdelen te vervangen? zal het toch wel erg moeilijk worden.
Net een ander kettingwieltje, of bougietje wil wel passen...
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Re: AT blokjes vreemde eend?
even zoekfunctie gebruiken.
Is al het een en ander over geschreven.
Gr. Wim.
Is al het een en ander over geschreven.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
je zou beter moeten weten
AT blokjes zijn onuitwisselbaar, en hebben hun eigen specifieke problemen. het is echt wonderbaarlijk dat je uberhaupt een werkend exemplaar hebt. heel bijzonder. letterlijk ongeloofelijk
AT blokjes zijn onuitwisselbaar, en hebben hun eigen specifieke problemen. het is echt wonderbaarlijk dat je uberhaupt een werkend exemplaar hebt. heel bijzonder. letterlijk ongeloofelijk
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
topend is gewoon gb2 honda hoor, niks raars aan. natuurlijk niet het zelfde als ot c50 blokjes, maar wel uitwisselbaar met latere ook GB2 blokjes.....de rest is vrij uniek idd, maar wel echt honda.
ik ben blij dat het blokje het netjes doet!
ik ben blij dat het blokje het netjes doet!
grote klappen, snel thuis
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
koppeling ed kun je nemen van zo'n chinese automaatblokjes. Heb dat al es gedaan in een verleden omdat ori honda delen onvindbaar zijn
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Belangrijkste om deze blokjes zo lang mogelijk in leven te houden is vaak genoeg olie verversen.
Met de juiste viscositeit, én minerale olie.
Gr. Wim.
Met de juiste viscositeit, én minerale olie.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
zeker ildert, dat was een dolle koop
Die rubberen (getande) ring in de koppeling is écht nergens meer nieuw (of NOS) te vinden al zou je er 1000 euro voor geven!!! Het is er gewoon niet.
Het is wat gehavend door de jaren heen. Maar goed ik kijk wel waar het schip strand.
In ieder geval een leuke ervaring.
In ieder geval een leuke ervaring.
ik heb nog zo'n AT blok leggen, de zwarte ring is nog intact geloof ik.
de splines op de uitgaande as zijn flink ingesleten, maar nog wel bruikbaar te maken.
ik weet niet oftie verders nog goed is, lijkt van wel.
de splines op de uitgaande as zijn flink ingesleten, maar nog wel bruikbaar te maken.
ik weet niet oftie verders nog goed is, lijkt van wel.
- gerbrandicus
- Astrealover
Mocht je nog eens een andere cilinder/zuiger of kop nodig hebben, TT C70 kan er ook wel op. C90 kop ook (zelfde voor zover ik weet), icm 70cc.
Ik meen dat het nieuwere type, GK4, een net iets langere drijfstang heeft. Kortere zuiger ook. Maar die drijfstang kun je op een AT krukas (laten) persen en dan kan het GK4 topend erop.
Is het niet mogelijk dat bekende getande rubberen ding na te maken? Een blok hard rubber nemen en dan in vorm snijden, of met zo'n smeltdraadje voor piepschuim snijden. Ik noem maar wat
Ik meen dat het nieuwere type, GK4, een net iets langere drijfstang heeft. Kortere zuiger ook. Maar die drijfstang kun je op een AT krukas (laten) persen en dan kan het GK4 topend erop.
Is het niet mogelijk dat bekende getande rubberen ding na te maken? Een blok hard rubber nemen en dan in vorm snijden, of met zo'n smeltdraadje voor piepschuim snijden. Ik noem maar wat
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
Oei, dat zijn nog eens klussen die gedaan moeten worden!
Zo’n rubberen ring zit “gegoten of gevulkaniseerd” op een metalen voet, die dan weer op zijn beurt aan het carter vast zit geschroefd. Daar heb je al meteen een moeilijk probleem te pakken, dan moet je nog een plak rubber hebben om dat na te maken, en dat rubber moet tegen olie kunnen. Weet ook niet precies waar die ring toe dient, het lijkt om de motor te kunnen kickstarten. Aanduwen lukt niet
Toch zou zo’n rubberen ring in goede staat welkom zijn
het topend laat ik maar zoals het is.
Zo’n rubberen ring zit “gegoten of gevulkaniseerd” op een metalen voet, die dan weer op zijn beurt aan het carter vast zit geschroefd. Daar heb je al meteen een moeilijk probleem te pakken, dan moet je nog een plak rubber hebben om dat na te maken, en dat rubber moet tegen olie kunnen. Weet ook niet precies waar die ring toe dient, het lijkt om de motor te kunnen kickstarten. Aanduwen lukt niet
c90 is hoger, lange slag. c70 kan wel. het blok heeft de dikke vliegwieltap a la NT, dus wel cylinders voor dat type nemen, geen OT.
- gerbrandicus
- Astrealover
Ik schreef ook een C90 kop. De lange HA0 cilinder van 69mm ex rok (en kruk) idd niet. Tenzij je een verzette kruktap erin perst/last à la Powroll. Maar een AT blok heeft het al zwaar zat met 70cc.
En cilinder maakt idd niet uit, OT, TT, NT allemaal hetzelfde, als ie maar kort is (63mm ex rok).
En cilinder maakt idd niet uit, OT, TT, NT allemaal hetzelfde, als ie maar kort is (63mm ex rok).
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Nou ik ken wel meerdere goedwerkende, eigenlijk meer goed werken de dan slecht werkende.
Cilinder, cilinderkop (met inhoud) ontsteking, voortandwiel zijn allemaal uitwisselbaar, naar alles wat tussen de charters zit is wel specifiek at blok die onder de c50, c70, cf50 en cf70 te vinden waren
Een aantal onderdelen zijn al 30 jaar terug uitverkocht met name bak, en koppeling gerelateerd
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
weet je toevallig of er ook 12 volt versies van waren? volgens mij zijn deze bouwjaren allemaal met tussentype cdi met 6 volt. het vliegwiel is ook platter dan ik gewend ben, is er nog verschil in een lange of korte tap?
topeind is idd alles uitwisselbaar, maar van vliegwiel ben ik niet zeker. zou wel mooi zijn
topeind is idd alles uitwisselbaar, maar van vliegwiel ben ik niet zeker. zou wel mooi zijn