Hier zijn wat foto's om het wat duidelijker te maken.
Foto 1; Met linksboven, net achter dat tandwiel, op een soort kleiner tandwieltje die kleine stukjes van buigzaam materiaal.

Foto 2; Een close up van dat kleinere tandwiel achtig ding, waar die stukjes op liggen.

De vraag is nu dus waar dat klavertje zich bevindt en wat die kleine stukjes kunnen zijn? Oja, en waar zou ik nog meer op kunnen letten/controleren. Het probleem met schakelen staat hier onder.
Ik hoop dat het verhaal zo een beetje duidelijk is, voor mij is het viertakt gebeuren nog redelijk nieuw en heb dan ook nog zat te leren over de 4takt blokjes
Mvg
Vorige week, op het vorige board had ik een topic over mijn schakelprobleem met de C50, het probleem was dat het schakelen van de 2 naar de 3 stroef ging en ik hard moest trappen. Als ik hard doortrapte schoot ie in zn 3 met een schok. Ook als ik van zn 3 naar zn 2 terug schakelde leek het soms als of de brommer in z'n vrij stond. In stilstand in z'n één wilde mijn C ook meer vooruit dan voorheen. De koppeling had ik toen opnieuw afgesteld en de olie was net nieuw, dus daar kon het niet aan liggen.
Op die vraag kreeg ik toen als antwoord dat ik het boutje in het klavertje eens aan moest draaien omdat het waarschijnlijk daar aan lag. Nu heb ik daar nog niks aan gedaan ivm tijdgebrek, maar veel van de problemen met schakelen zijn nu dan ook weg. Van z'n twee naar de drie hapert de C zo goed als niet meer en van z'n 3 naar de 2 geeft ook geen problemen meer. In stilstand in z'n één gaat weer redelijk, soms slaat ie nog af, maar de C wil niet zo hard meer vooruit als een week geleden.
Nu is mijn vraag hoe dit zou kunnen komen? Moet ik nu alsnog het blok openhalen voor dat klavertje? Of zou het ergens anders aan kunnen liggen, zoals mischien mijn onkunde qua afstellen (was tenslotte mijn eerste keer), wat me overigens wel weer raar lijkt aangezien ik niks meer gedaan heb aan de afstellingen.
Het gaat dus om een C50, semi 3-bak.