Het bami-blokken handboek!
-
pistonpen paultje
- Frequent 4T-MSB visitor
Het bami-blokken handboek!
Inmiddels rijd een groot deel hier met de grote snelle bami-blokjes. Ik zelf ben ook aan het kijken voor een blokje erbij (gewoon om eens naar een meeting te vlammen ofzo). Maar er zijn zo ontzettend veel blokjes, en ik zie de bomen door het bos niet meer.
Eet/rijd jij bami? schrijf dan hier je ervaringen op, met daarbij type, aanschafprijs, specs enzovoorts.
Eet/rijd jij bami? schrijf dan hier je ervaringen op, met daarbij type, aanschafprijs, specs enzovoorts.
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Zal ik maar aftrappen dan.
Ik rijd met een Loncin rotatie 4bak 110cc blok, semi geen handkoppeling. Heb ik een keer van Ebay.de afgehaald en voor 125 euro lag ie bij mij op de deurmat. Ik heb er wel een ori Honda CDI ontsteking opgezet, die electro start rommel die er op zat gebruikte ik toch niet. Er zit een 20mm carb op, als het blok er zin in heeft rijd ik ongeveer 90Km/h, normaal rond de 85Km/h. Het blokje loopt prima, nog geen problemen gehad, en er staat nu ongeveer 15.000Km op de teller. Het schakelen gaan af en toe een beetje "hakerig" maar het is en blijft imi natuurlijk
Ik rijd met een Loncin rotatie 4bak 110cc blok, semi geen handkoppeling. Heb ik een keer van Ebay.de afgehaald en voor 125 euro lag ie bij mij op de deurmat. Ik heb er wel een ori Honda CDI ontsteking opgezet, die electro start rommel die er op zat gebruikte ik toch niet. Er zit een 20mm carb op, als het blok er zin in heeft rijd ik ongeveer 90Km/h, normaal rond de 85Km/h. Het blokje loopt prima, nog geen problemen gehad, en er staat nu ongeveer 15.000Km op de teller. Het schakelen gaan af en toe een beetje "hakerig" maar het is en blijft imi natuurlijk
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Ik rij met een 107cc semi blok 4 bak rotatie van het merk, hou je vast, Chongqing Tian Zhong. Oftewel de Chinese Daxdodo blokken. Heb deze gekocht voor een leuke 202,50. Heb wel een Honda ontsteking gestoken, heb geen ervaring met Chinese ontstekingen, behalve de ontsteking van een Chinese lawine pijl, maargoed.... Na een aantal maanden rijden ben ik heel tevreden over het blok. Geen rare tikken, bonken of andere geluiden. Het spel loopt een zo'n tachtig per uur maar ik denk dat de vertanding wel iets zwaarder kan, ik vind snelheid zo relatief, koop dan een grote motorfiets.
Het enige iets mindere van het blok vind ik dat je tijdens het terugschakelen door een 'punt' heen moet soms, maar als je ff tussengas geeft gaat het gewoon goed. Gewoon een kwestie van wennen.
Heb het blok verder niet gekieteld, gewoon eronderhangen, goeie olie erin, kleppen stellen, carb afstellen en gaan!
Ook heb ik het blok nog nooit opengemaakt verder, waarom zou ik!
Groet CT70K1
Het enige iets mindere van het blok vind ik dat je tijdens het terugschakelen door een 'punt' heen moet soms, maar als je ff tussengas geeft gaat het gewoon goed. Gewoon een kwestie van wennen.
Heb het blok verder niet gekieteld, gewoon eronderhangen, goeie olie erin, kleppen stellen, carb afstellen en gaan!
Groet CT70K1
- gerbrandicus
- Astrealover
Bij Hammermarken op ebay.de zo'n zwart bami 110cc blok gekocht. 4bak handkoppeling zonder e-start. Inclusief verzenden kwam dat op 122 euro
Paar duizend km onder de CD gehad, ook paar honderd km snelweg mee gedaan
. Liep met orgi HM Hitachi ontsteking met snel 36A vliegwiel 90. Met bami ontsteking 85. Nu onder de Monkey een kleine 1000km ongeveer. Te licht vertand eerst waardoor ik overtoeren maakte, stuk van klep afgebroken. Klep vervangen, vlammen maar weer, dikke wheelies pompen in 1, 2, 3 EN vier met een beetje moeite. Loopt momenteel op autoteller 90. Ik rijd mijn teller uit.
Daarnet lekkere zeer felle burnouts gedaan (in 3e versnelling, 4 trekt ie misschien ook wel), blok heeft lekker koppel. Ben er eigenlijk erg tevreden over tot nu toe.
Ik heb een keer gehad dat de bak blokkeerde, heeeeeel vaag. Schakelpook zat vast, kon niet meer voor of achteruit rollen. Echt een kwartier mee zitten kutten en toen deed ie het weer normaal
Sindsdien niet meer gehad.
Paar duizend km onder de CD gehad, ook paar honderd km snelweg mee gedaan
Daarnet lekkere zeer felle burnouts gedaan (in 3e versnelling, 4 trekt ie misschien ook wel), blok heeft lekker koppel. Ben er eigenlijk erg tevreden over tot nu toe.
Ik heb een keer gehad dat de bak blokkeerde, heeeeeel vaag. Schakelpook zat vast, kon niet meer voor of achteruit rollen. Echt een kwartier mee zitten kutten en toen deed ie het weer normaal
Ik rijd met een Zoncheng (of hoe je het ook schrijft) 72cc blok, gekocht bij motomonkeys voor 235 euro, incl carb (19mm keihin) en ander klein frut wat je nodig hebt om het blok aan te sluiten. 4bak, handkoppeling.
Ik heb het blok nu een aantal maanden en het blokje bevalt mij prima. Ik heb nu bijna 1500km gereden met het blok en nog geen problemen gehad. Op een lekkende brandstofslang na, maar dat heeft niks met het blok te maken. Schakelen gaat prima en soepel, trekt goed door en heeft een accepttabele top van ca. 80/85.
Conclusie, goede blokje voor niet al te veel geld.
Ik heb het blok nu een aantal maanden en het blokje bevalt mij prima. Ik heb nu bijna 1500km gereden met het blok en nog geen problemen gehad. Op een lekkende brandstofslang na, maar dat heeft niks met het blok te maken. Schakelen gaat prima en soepel, trekt goed door en heeft een accepttabele top van ca. 80/85.

Onder mijn ss heb ik hetzelfe blok hangen als CT70K1, het blokje was eerst van mn broer maar toen mijn 50cc blok aan puin liep is deze eronder gekomen. Ik geen idee hoeveel km hij ermee heeft gereden maar ik heb er nu zo`n 3500 kilometer mee gereden en heb er nog nooit gezijk mee gehad. ding doet het echt altijd, al rag ik er behoorlijk mee. Het soepel kunnen schakelen is inderdaad even wennen maar met een beetje tussengas gaat het inderdaad prima.
Heb er een 24 mm carb op, dingetje gaat ongeveer 90. vertanding is geloof ik 13-42.
Heb er een 24 mm carb op, dingetje gaat ongeveer 90. vertanding is geloof ik 13-42.
-
Erik..
- Official HVN procrastinator
hehe toch niet toen we naar de edevaartstocht reden, kwam je niet boven de 75Chappy schreef:Ik rijd met een Zoncheng (of hoe je het ook schrijft) 72cc blok, gekocht bij motomonkeys voor 235 euro, incl carb (19mm keihin) en ander klein frut wat je nodig hebt om het blok aan te sluiten. 4bak, handkoppeling.
mogen jincheng blokken trouwens ook? Vooruit, JC50 blok, semi 3 bak.
Tot nu toe een lekke schakelaskeerring gehad, en een klavertje van de bak dat losliep. En nu een kromme schakelas maar dat kwam door een val. Wel fijn, dat het een kopie is van het OT blok van honda.

Nja, met pijn en moeite misschien net 80, maar met een iets andere vertanding nu rijdt ie 80, met wind mee 85. Met veel tegenwind gaat ie maar langzaam naar de 80 vanaf 75, dus daar moet ik nog iets aan doenErik.. schreef:hehe toch niet toen we naar de edevaartstocht reden, kwam je niet boven de 75Chappy schreef:Ik rijd met een Zoncheng (of hoe je het ook schrijft) 72cc blok, gekocht bij motomonkeys voor 235 euro, incl carb (19mm keihin) en ander klein frut wat je nodig hebt om het blok aan te sluiten. 4bak, handkoppeling.
Conclusie, goede blokje voor niet al te veel geld.![]()
mogen jincheng blokken trouwens ook? Vooruit, JC50 blok, semi 3 bak.
Tot nu toe een lekke schakelaskeerring gehad, en een klavertje van de bak dat losliep. En nu een kromme schakelas maar dat kwam door een val. Wel fijn, dat het een kopie is van het OT blok van honda.

-
hondassfreak
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50lac '83
Z50jp '94
E80 21.2cc '66
moto guzzi v50 '78 - Locatie: Nieuw-Vennep
ik heb dit blok nu ook sinds vrijdag ( al ingereden gekocht van john) en ben tot nu toe ook tevreden.CT70K1 schreef:Ik rij met een 107cc semi blok 4 bak rotatie van het merk, hou je vast, Chongqing Tian Zhong. Oftewel de Chinese Daxdodo blokken. Heb deze gekocht voor een leuke 202,50. Heb wel een Honda ontsteking gestoken, heb geen ervaring met Chinese ontstekingen, behalve de ontsteking van een Chinese lawine pijl, maargoed.... Na een aantal maanden rijden ben ik heel tevreden over het blok. Geen rare tikken, bonken of andere geluiden. Het spel loopt een zo'n tachtig per uur maar ik denk dat de vertanding wel iets zwaarder kan, ik vind snelheid zo relatief, koop dan een grote motorfiets.
Groet CT70K1
ook heb ik nog een ander bami blok , een zongcheng 108cc blok met koppeling op de kruk. ik had dit blok een jaar of 2,5 geleden gekocht bij de jongen uit maartensdijk via marktplaats voor veelsteveel : 375 euro. toen ik deze kocht was de koppakking gelijk lek, deze had ik vervangen voor een alu. en daarna nooit geen problemen meer gehad, dit reed zeer goed en met een 14-36 vertanding een goede 100km per uur (ps doe voorzichting met de tapenden die draai je zo dol).
dit is een onderschrift
-
hondassfreak
- 4T-MSB regular
Z50jp '94
E80 21.2cc '66
-
hondassfreak
- 4T-MSB regular
Z50jp '94
E80 21.2cc '66
nielspbr schreef:= dezelfdehondassfreak schreef:nee, ene j.c. diepeveenTuinslet© schreef:Ook Motomonkeys?hondassfreak schreef: ik had dit blok een jaar of 2,5 geleden gekocht bij de jongen uit maartensdijk via marktplaats voor veelsteveel : 375 euro.
Bedenk wel dat 110cc blokjes 2,5 jaar geleden veel duurder waren dan tegenwoordig.
ja das waar, maar als je het blok krijgt met een carb waar de benzine aansluiting van is afgebroken, en een lekke koppakking en een blokophanging waar je eerst een vijl door moet halen.
maar dat was ergens in maart 2005 wie weet is het nu wel beter.
dit is een onderschrift