vliegwiel vastdraaien
vliegwiel vastdraaien
ik vroeg me af wat de beste manier is om een vliegwiel echt goed vast te draaien.
meestal pak ik een doek om 't vliegwiel vast te houden en dan flink draaien, ken ze ook die schroevendraaier op de spoel zetten en dan vast draaien maar lijkt me niet echt heel goed voor de spoellen, denk dat je er vastwel een speciaal tooltje voor kan kopen maar die heeft vast niet iedereen.
ben benieuwd misschien zie ik wat creatiefs.
groet leon
meestal pak ik een doek om 't vliegwiel vast te houden en dan flink draaien, ken ze ook die schroevendraaier op de spoel zetten en dan vast draaien maar lijkt me niet echt heel goed voor de spoellen, denk dat je er vastwel een speciaal tooltje voor kan kopen maar die heeft vast niet iedereen.
ben benieuwd misschien zie ik wat creatiefs.
groet leon
Als gas is om op te koken dan is elektriciteit om op te stofzuigen!
-
Foxbeach
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
-
Riko
slagmoersleutel op pers k heb geen compressor in m'n schuur en aangezien m'n vliegwiel er nog wel eens af gaat enzo omdat ik toch wel een hoop wil klooien aan dat ding en niet altijd naar de garage wil rijden (worden ze in een maand gek van me) denk ik dat ik toch maar voor de oplossing van NIX ga maar bedankt voor de reacitesRiko schreef:Draai hem desnoods met de hand zo vast mogelijk en ga dan even langs een garage in de buurt. Doen ze vast gratis en is zeker de beste manier, op die wijze verdraai je het vliegwiel ook niet ongewild.Foxbeach schreef:Slagmoersleutel op perslucht, werkt altijd en lost nooit.
Als gas is om op te koken dan is elektriciteit om op te stofzuigen!
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Ik heb ook zo'n olie filter sleutel, met ketting. Werkt prima. Alleen heb ik wel een stuk binnen band tussen de ketting en vliegwiel om voldoende grip te krijgen. Werkt trouwens ook prima om je koppeling mee tegen te houden.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Brommer in zijn 1 zetten, ff iemand op de rem laten trappen, of zelf de rem ff strak aandraaien. Blijft het vliegwiel ook zitten hoor
Stang tussen de spaken en tegen de achterbrug kan ook, mocht je een beun brommer hebben is dat de makkelijkste manier, je spaken zijn natuurlijk niet blij, maar och, als het een beun brommer is maakt dat natuurlijk niet uit.
Stang tussen de spaken en tegen de achterbrug kan ook, mocht je een beun brommer hebben is dat de makkelijkste manier, je spaken zijn natuurlijk niet blij, maar och, als het een beun brommer is maakt dat natuurlijk niet uit.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
cdi for life!