Honda ss50 k1
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
Honda ss50 k1
Hallo!
Na lange afwezigheid op dit forum, en de laatste jaren weinig gebruik gemaakt te hebben van mijn ss50, vond ik het maar eens tijd om die nieuw leven in te blazen en weer een beetje op te knappen!
Ruim 10 jaar geleden kocht ik mijn ss50 als mijn eerste gemotiseerde 2-wieler. In het begin om mee naar school te rijden en daarnaast ook lekker te touren.
In de loop van de jaren heb ik er flink aan gesleuteld om hem rijdend te houden en op te leuken. (Althans.. wat ik toen leuk vond )
Zo zag hij eruit toen ik hem kocht: Zo zag hij eruit na wat aanpassingkjes: Vervolgens werd ik iets verstandiger en heb ik de originele achterbrug weer gemonteerd, originele honda blok (welke ik bij de koop kreeg, maar eigenlijk weinig mis mee was) gemonteerd en de blauwe V8 uitlaat afgeschuurd. Ik wisselde nog wel eens tussen de V8 en de lage sigaar als ik iets anders wou.
In de tussentijd heb ik er wat bij verzameld, namelijk zijn grote broer de Honda CB550 F2 uit 1977 welke ik uit elkaar heb gehaald en grotendeels heb opgeknapt: En daarna een Matchless G3l uit 1949 welke ik in de originele staat heb terug gebracht: De Honda ss50 staat er nu zo bij: Omdat ik het leuk vind om te klussen aan oude 2 wielers en er aan de andere 2 op dit moment geen grote dingen hoeven te gebeuren is het de beurt aan de ss!
De bedoeling is om het frame + delen in RAL7016 (rat grey achtig) te poedercoaten, tank te spuiten in ruby red, wielen opnieuw te spaken, spatjes vervangen, het blokje weer mooi te laten lopen etc. Er zit een ori Honda ss blok onder met 70cc, 50cc kop en een 19mm walbro (welke vervangen moet worden). Een prettige set-up die ik zo wil houden. Een beetje terug naar origineel maar dan net anders!
Groeten,
David Bouwmeester
Na lange afwezigheid op dit forum, en de laatste jaren weinig gebruik gemaakt te hebben van mijn ss50, vond ik het maar eens tijd om die nieuw leven in te blazen en weer een beetje op te knappen!
Ruim 10 jaar geleden kocht ik mijn ss50 als mijn eerste gemotiseerde 2-wieler. In het begin om mee naar school te rijden en daarnaast ook lekker te touren.
In de loop van de jaren heb ik er flink aan gesleuteld om hem rijdend te houden en op te leuken. (Althans.. wat ik toen leuk vond )
Zo zag hij eruit toen ik hem kocht: Zo zag hij eruit na wat aanpassingkjes: Vervolgens werd ik iets verstandiger en heb ik de originele achterbrug weer gemonteerd, originele honda blok (welke ik bij de koop kreeg, maar eigenlijk weinig mis mee was) gemonteerd en de blauwe V8 uitlaat afgeschuurd. Ik wisselde nog wel eens tussen de V8 en de lage sigaar als ik iets anders wou.
In de tussentijd heb ik er wat bij verzameld, namelijk zijn grote broer de Honda CB550 F2 uit 1977 welke ik uit elkaar heb gehaald en grotendeels heb opgeknapt: En daarna een Matchless G3l uit 1949 welke ik in de originele staat heb terug gebracht: De Honda ss50 staat er nu zo bij: Omdat ik het leuk vind om te klussen aan oude 2 wielers en er aan de andere 2 op dit moment geen grote dingen hoeven te gebeuren is het de beurt aan de ss!
De bedoeling is om het frame + delen in RAL7016 (rat grey achtig) te poedercoaten, tank te spuiten in ruby red, wielen opnieuw te spaken, spatjes vervangen, het blokje weer mooi te laten lopen etc. Er zit een ori Honda ss blok onder met 70cc, 50cc kop en een 19mm walbro (welke vervangen moet worden). Een prettige set-up die ik zo wil houden. Een beetje terug naar origineel maar dan net anders!
Groeten,
David Bouwmeester
...
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Honda ss50 k1
Leuk project zeg, ziet er tof uit!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
Re: Honda ss50 k1
Kleine update:
- Frame en andere spullen naar de coater gebracht. Hopelijk kan ik die volgende week ophalen!
- blokje inmiddels uit elkaar gehaald om de binnenkant eens te inspecteren en delen te vervangen waar nodig; algehele beeld valt me niet tegen.
- Frame en andere spullen naar de coater gebracht. Hopelijk kan ik die volgende week ophalen!
- blokje inmiddels uit elkaar gehaald om de binnenkant eens te inspecteren en delen te vervangen waar nodig; algehele beeld valt me niet tegen.
...
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda ss50 k1
Ik zou 'm zelf pas gesplitst hebben als de kickas vervangen moest of als er versnellingen vervelend doen, of heel misschien als de vrijstandaanwijzer weg was. Vervang nu je schakelpannen even, kosten 1,40/stuk en de boel schakelt als nieuw. Ze zijn per definitie versleten en iedereen begint dan over nieuwe vorken terwijl dat niet nodig is.
Ik zie dat je met een 70cc rijdt. Als het hemd tegen de bult bovenin de linkerhelft (vlees van bovenste tapeind) klemt, is nu het moment om die aan te passen. Is niet in alle SS50 linkerhelften nodig, maar vaak wel.
Ik zie dat je met een 70cc rijdt. Als het hemd tegen de bult bovenin de linkerhelft (vlees van bovenste tapeind) klemt, is nu het moment om die aan te passen. Is niet in alle SS50 linkerhelften nodig, maar vaak wel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
Re: Honda ss50 k1
Bedankt voor de tips!
Die schakelpennen was ik al van plan en nu ik het toch open heb, vervang ik ook de kickstarteras omdat de tandjes niet allemaal even fris meer zijn.
De schakelvorken zijn niet krom of verkleurd maar vertonen wel wat sporen van slijtage; zijn er bepaalde aanwijzingen die aantonen dat vervanging nodig is?
Dat van de cilinder die tegen het carter klemt was ik mij eigenlijk nooit bewust van, maar nu ik het open heb zie ik het. Moet dan het carter iets afgeschuurd worden om ruimte te maken?
Groeten David
Die schakelpennen was ik al van plan en nu ik het toch open heb, vervang ik ook de kickstarteras omdat de tandjes niet allemaal even fris meer zijn.
De schakelvorken zijn niet krom of verkleurd maar vertonen wel wat sporen van slijtage; zijn er bepaalde aanwijzingen die aantonen dat vervanging nodig is?
Dat van de cilinder die tegen het carter klemt was ik mij eigenlijk nooit bewust van, maar nu ik het open heb zie ik het. Moet dan het carter iets afgeschuurd worden om ruimte te maken?
Groeten David
...
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda ss50 k1
Yep. Kan gewoon met de dremel of rattestaart.
Vorken zou ik alleen vervangen als je van plan bent de oude aan mij te geven.
Vorken zou ik alleen vervangen als je van plan bent de oude aan mij te geven.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda ss50 k1
Zozo, mooi.
Glimmertjes, jij gaat blij worden.
Als ie klaar is en dit wordt de maatstaf voor alles, heb je straks gewoon een nieuwe staan.
Mooi hoor. Ik hou t topic in de gaten.
Gr. Wim.
Glimmertjes, jij gaat blij worden.
Als ie klaar is en dit wordt de maatstaf voor alles, heb je straks gewoon een nieuwe staan.
Mooi hoor. Ik hou t topic in de gaten.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Honda ss50 k1
Blijft mooi om te zien zo'n strak gecoat frame!!! Als je alles op deze manier benaderd.... fraai!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
Re: Honda ss50 k1
Nieuwe RVS spaken en nieuwe velgen
Ik zat er eerst aan te denken om de naven zilvergrijs te spuiten, maar heb ze uiteindelijk toch gepolijst. Niet zo strak als een spiegel naar nog een beetje grof. Vind het zo erg mooi geworden, zonder dat het té wordt.
Ik zat er eerst aan te denken om de naven zilvergrijs te spuiten, maar heb ze uiteindelijk toch gepolijst. Niet zo strak als een spiegel naar nog een beetje grof. Vind het zo erg mooi geworden, zonder dat het té wordt.
...
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda ss50 k1
Ja inderdaad mooi, net niet te glimmerig.
Velgen ook net iets breder dan standaard lijkt wel.
Gr. Wim.
Velgen ook net iets breder dan standaard lijkt wel.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Honda ss50 k1
Waar heb je hem laten coaten? In zwolle ?
Ziet er heel gaaf uit !
Ziet er heel gaaf uit !
Cogito ergo vehor Honda
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
Re: Honda ss50 k1
Ja, bij Van Gelder straalbedrijf. Duurde wel even, maar de prijs en het resultaat waren goed.
...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Honda ss50 k1
Goed bezig. Als ik je een kleine tip mag geven, ontdoe de remplaten van de verf, dit is niet echt mooi en bovendien niet origineel. Al kun je aan dat laatste lak hebben (pun intended).
Ohja, en verf de bouten en moeren niet mee, maar dat zal nog wel goed komen.
Ohja, en verf de bouten en moeren niet mee, maar dat zal nog wel goed komen.