lekken---> tekening

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
jaap.ackermans
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

lekken---> tekening

Bericht door jaap.ackermans »

hooi

men SS lekt bij de voetpakking---> ikke de zaterdag een nieuwe pakkingset tussen gezet, nou lekt ie weer:S als je op de brommer zit, rechts onder de cilinder. weeet iemand hoe dit kan? ik heb onder de cilinder zo'n rubberen ring (of plastik, nja boeie) gedaan die er bij zat, maar moet er misschien bij het draadeind van rechtsonder ook een ring om of zo? heeft iemand zo'n tekening waar alles opstaat want kkrijg er bij de faq zo snel niet 1 gevonden.

groetjes jaap
honda cr power
Honda SS50
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Honda SS50 »

immi paking set gebruikt? soms willen de rubberen ringen wel uitgedroogt zijn. andere mogelijkgheid is nog dat er geen pas bussen in de cilinder/onderblok zitten zodat de paking zich niet goed centreerd.
www.4strokealphen.nl

The perfect sound,that's Over sound!
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

pasvlak goed schoon? aluminium ingevreten? Toevallig middenpakking op die plek lek? en lijkt het daarom je voetpakking?
''UNOX MAN''
jaap.ackermans
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door jaap.ackermans »

nee het loopt er echt bij de voetpakking uit,

ja het was een immi pakkingset, ik heb alles goed schoongemaakt,

maar als ik die bout in het blok die links midden aan de zijkant zit aantrek dan gaat de cilinder aan de andere kant open (toen de kop er nog aflag) uhm kheb die cilinderkopbouten iig eerst allemaal een beetje vastgedraaid en toen allemaal vast, en natuurlijk heb ik de 2 rechtse bouten wat vaster gedraaid omdat hij toen wat lekte, maar dit heeft het niet opgelost.

groetjes jaap
honda cr power
plofkop
Moderator
Bezit: SS50 KO en een Chaly

Bericht door plofkop »

Rechtsonderin, dat is de plaats waar de olie langs het tapeind omhoog gaat naar de kop, er is daar dus olie druk. Er zijn brakke pakkingsets te koop die daar inderdaad lekken. Wat ik aanraad is de bende goed schoon te maken en eens van alle resten te ontdoen, vervolgens een goed set monteren.
Je suis Chaly!
AAlex
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door AAlex »

kwaliteitspakking, pasbussen niet vergeten maar ook de juiste moeren en ringen op de kop gebruiken! er worden origineel drie dopmoeren en 1 gewone moer gemonteerd en daaronder drie normale ringen en 1 koperen ring. Welke waar precies moet weet ik niet, maar dat t met de oliekanelen en tegen gaan van lekkage te maken heeft!
BRULLE MET DIE SPULLE!!

Afbeelding
AAlex
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door AAlex »

kwaliteitspakking, pasbussen niet vergeten maar ook de juiste moeren en ringen op de kop gebruiken! er worden origineel drie dopmoeren en 1 gewone moer gemonteerd en daaronder drie normale ringen en 1 koperen ring. Welke waar precies moet weet ik niet, maar dat t met de oliekanalen en tegen gaan van lekkage te maken heeft!
BRULLE MET DIE SPULLE!!

Afbeelding
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

AAlex schreef:kwaliteitspakking, pasbussen niet vergeten maar ook de juiste moeren en ringen op de kop gebruiken! er worden origineel drie dopmoeren en 1 gewone moer gemonteerd en daaronder drie normale ringen en 1 koperen ring. Welke waar precies moet weet ik niet, maar dat t met de oliekanalen en tegen gaan van lekkage te maken heeft!
De gewone moer mag linksonder en het koperen ringetje rechtsonder, want daar zit je oliekanaal en heb je dus druk.
Ga heen en vereenvoudig u!
bagheera
4T-MSB regular
Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
Contacteer:

Bericht door bagheera »

jaap.ackermans schreef:nee het loopt er echt bij de voetpakking uit,

ja het was een immi pakkingset, ik heb alles goed schoongemaakt,

maar als ik die bout in het blok die links midden aan de zijkant zit aantrek dan gaat de cilinder aan de andere kant open (toen de kop er nog aflag) uhm kheb die cilinderkopbouten iig eerst allemaal een beetje vastgedraaid en toen allemaal vast, en natuurlijk heb ik de 2 rechtse bouten wat vaster gedraaid omdat hij toen wat lekte, maar dit heeft het niet opgelost.

groetjes jaap
Was dat die 70cc Jingcheng cilinder die ik je meegegeven heb bij aankoop van de ss? Check daarvan even of het oliekanaal wel goed aansluit. Ik meen ook wel eens een druppel olie gezien te hebben toen ik dat ding er op had zitten. Misschien is de cilinder niet goed.
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Klinkt als vlakken die niet vlak zijn en dus gevlakt moeten worden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
bagheera
4T-MSB regular
Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
Contacteer:

Bericht door bagheera »

dat zou nog eens best kunnen dat de cilinder aan de voet niet vlak is, en dan met name bij het aanvoer kanaal van de olie.
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

dit euvel komt vaker voor bij immi cilinders, dan is het gat voor het oliekanaal te laag geboord, waardoor er maar een of geen mm pasvlak is.
heb dit wel eens verholpen door er vloeibare pakking op te smeren, maar wel zuinig gebruiken anders raakt het oliekanaal verstopt(en de boel totaal vetvrij maken, voor gebruik van vloeibare pakking).
eigenlijk is de beste/mooiste oplossing een ander kitje monteren.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
Plaats reactie