Reviseren, of bamiblokiviseren?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
pistonpen paultje
Frequent 4T-MSB visitor

Reviseren, of bamiblokiviseren?

Bericht door pistonpen paultje »

Hallo Lieden,

Ik zit met het volgende. Na een winterstilstand, merkte ik dat mn solo-c'tje ongeveer 0,7l olie(alles dus ong) had uitgespuwd, gelekt dus. Affijn, het blokje was al niet lekker meer. Schakelde ruk, liep zeer benauwd 50. Kortom: Dit is geen optie meer.

Ik wil zorgeloos kunnen rijden. Dat wil zeggen: Ding uit de schuur pakken, ritje rijden, en zonder al te veel gezeik een weekje later weer uit de schuur kunnen pakken.

Ik heb 3 C70 blokken in de schuur liggen. 2 hebben warmlopers gehad(krukassen 2x ok), en de ander liep heeel beroerd en schakelde ook slecht, dus denk dat die ook niet best meer is.

Andere optie, een nieuw bamiblok, 110/124/140cc...niet origineel, sneller als nodig (met zo'n 70'je kom ik al ver zat), maar wel degelijker??

Nu is het dus afwegen: reviseren/bamiblok. Wat kost een goede revisie normaal gesproken, als ik het laat doen? En weegt dat op tegen het rijden van een bamiblok?
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

een goede revisie kost bijna altijd wel meer dan een nieuw immi blok.. als je een km of 1000 per jaar rijd, kan je af met een bamiblok.. die gooi je na 5jaar weg en koop je een nieuwe... rij je 5000km per jaar, het blokje goed reviseren en cdi+auto nokkenaskettingspanner erin en dan kan je heel wat jaren zonder er naar om te kijken elke dag rijden
TWD for life!
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

ik kan je blok reviseren en dan krijg je wat goeds terug. Kost je misschien net zoveel als een bamiblok, maar dan gaat het wel veel langer mee dan een bamiblok.
Ik reviseer blokken ook professioneel dus ik kan het ook echt.
pb maar bij interesse.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik zou zo'n C70 blok van een nette cilinder en zuiger voorzien, desnoods 50cc. En de pomp even nakijken. Klaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Arnold Jouke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Arnold Jouke »

Reviseren!
In die ruhe liegt der kraft
pirtre
4T-MSB regular

Bericht door pirtre »

een beetje die-hard reviseerd.

maar zo'n bamiblok is ook wel heel makkelijk natuurlijk...
ik zou reviseren :)
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.

Bericht door Mike Mechanic »

Arnold Jouke schreef:Reviseren!
ホンダ
edho
4T-MSB addict
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80

Bericht door edho »

Mike Mechanic schreef:
Arnold Jouke schreef:Reviseren!
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
pistonpen paultje
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door pistonpen paultje »

1x raden waar ik voor ga. Ik ga eens even kijken wat ik precies heb, en ga dan eens kijken waar ik het laat doen. Iemand enig idee wat voor kosten ik rekening mee moet houden?

gr. Paul
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ja veel. Daarom is mijn advies om 1 van die 2 C70 blokjes met minimaal werk aan de praat te helpen. Maar wel zo dat herhaling van een warmloper zo goed als uitgesloten is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
edho
4T-MSB addict
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80

Bericht door edho »

Het zal best wat kosten. Maar als je straks met een goed gereviseerd Hondablokje rijdt, dan heb je daar veel plezier van. Vertrouwen in je eigen spullen en weten dat het goed zit daar onder, laat je zorgeloos rijden. Dat mag wat kosten.
Daarnaast het erfgoed bewaren bla bla bla....
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
koenkoenkoen
4T-MSB regular

Bericht door koenkoenkoen »

ik heb net 'n blokje gereviceerd,
of te wel zit er midden in

cilinder/kop waren goed, kleppen even opnieuw ingesneden shit.
krukas nog goed
nieuwe lagers, gehele koppeling, nieuwe koppelingsplaten, veren, kickstarter as, NOS SS50 carterhelft met vaste distributiespanner ipv autospanner, distributieketting, keerringen, gewoon het onderhouds gebeuren, schakelvorken, en vast nog shit die ik vergeet, spie'tjes, e.d.

en zit op 150E ofzo,
René
Admin
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50

Bericht door René »

Ik zou doen wat nix zegt. Gewoon van al je blokjes één blokje maken. Mocht een onderdeel van alle drie blokken gaar zijn dan uiteraard gewoon vervangen door goed honda spul.

Mijn ervaring is dat je bij een revisie voor al die kleine zakjes met rood/witte stickers erop bijelkaar een hoop geld kwijt bent. Als je drie blokken hebt moet je er best iets fatsoenlijks mee kunnen maken.
koenkoenkoen
4T-MSB regular

Bericht door koenkoenkoen »

René schreef:Ik zou doen wat nix zegt. Gewoon van al je blokjes één blokje maken. Mocht een onderdeel van alle drie blokken gaar zijn dan uiteraard gewoon vervangen door goed honda spul.

Mijn ervaring is dat je bij een revisie voor al die kleine zakjes met rood/witte stickers erop bijelkaar een hoop geld kwijt bent. Als je drie blokken hebt moet je er best iets fatsoenlijks mee kunnen maken.
klopt
die kleine meuk ben je je geld aan kwijt, ook lagertjes enzo zijn een stuk duurder dan je denkt. maar alle kleine prutHM onderdeeltjes zijn duur

dus mijn blokrevisie, waar eigenlijk niets mis mee was op een versleten semikoppeling en een klapperende distributieketting na, kost al snel tegen de 180 E
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Bezit: Ontelbaar!

Bericht door honda sleutelaar »

koenkoenkoen schreef:
René schreef:Ik zou doen wat nix zegt. Gewoon van al je blokjes één blokje maken. Mocht een onderdeel van alle drie blokken gaar zijn dan uiteraard gewoon vervangen door goed honda spul.

klopt
die kleine meuk ben je je geld aan kwijt, ook lagertjes enzo zijn een stuk duurder dan je denkt. maar alle kleine prutHM onderdeeltjes zijn duur

dus mijn blokrevisie, waar eigenlijk niets mis mee was op een versleten semikoppeling en een klapperende distributieketting na, kost al snel tegen de 180 E
maar ik neem aan dat je geen originele lagertjes van honda gaat kopen.
en ook geen originele keeringetjes van honda.
als je bij een goede lagerboer gaat shoppen ben je 3 keer minder geld kwijt voor deze onderdelen.

(laatst nog 2 setjes keeringen gekocht (10 stuks) voor 2 c310 blokjes voor het astronomische bedrag van 5 euro!)
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
Plaats reactie