Reviseren, of bamiblokiviseren?
-
pistonpen paultje
- Frequent 4T-MSB visitor
Reviseren, of bamiblokiviseren?
Hallo Lieden,
Ik zit met het volgende. Na een winterstilstand, merkte ik dat mn solo-c'tje ongeveer 0,7l olie(alles dus ong) had uitgespuwd, gelekt dus. Affijn, het blokje was al niet lekker meer. Schakelde ruk, liep zeer benauwd 50. Kortom: Dit is geen optie meer.
Ik wil zorgeloos kunnen rijden. Dat wil zeggen: Ding uit de schuur pakken, ritje rijden, en zonder al te veel gezeik een weekje later weer uit de schuur kunnen pakken.
Ik heb 3 C70 blokken in de schuur liggen. 2 hebben warmlopers gehad(krukassen 2x ok), en de ander liep heeel beroerd en schakelde ook slecht, dus denk dat die ook niet best meer is.
Andere optie, een nieuw bamiblok, 110/124/140cc...niet origineel, sneller als nodig (met zo'n 70'je kom ik al ver zat), maar wel degelijker??
Nu is het dus afwegen: reviseren/bamiblok. Wat kost een goede revisie normaal gesproken, als ik het laat doen? En weegt dat op tegen het rijden van een bamiblok?
Ik zit met het volgende. Na een winterstilstand, merkte ik dat mn solo-c'tje ongeveer 0,7l olie(alles dus ong) had uitgespuwd, gelekt dus. Affijn, het blokje was al niet lekker meer. Schakelde ruk, liep zeer benauwd 50. Kortom: Dit is geen optie meer.
Ik wil zorgeloos kunnen rijden. Dat wil zeggen: Ding uit de schuur pakken, ritje rijden, en zonder al te veel gezeik een weekje later weer uit de schuur kunnen pakken.
Ik heb 3 C70 blokken in de schuur liggen. 2 hebben warmlopers gehad(krukassen 2x ok), en de ander liep heeel beroerd en schakelde ook slecht, dus denk dat die ook niet best meer is.
Andere optie, een nieuw bamiblok, 110/124/140cc...niet origineel, sneller als nodig (met zo'n 70'je kom ik al ver zat), maar wel degelijker??
Nu is het dus afwegen: reviseren/bamiblok. Wat kost een goede revisie normaal gesproken, als ik het laat doen? En weegt dat op tegen het rijden van een bamiblok?
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
een goede revisie kost bijna altijd wel meer dan een nieuw immi blok.. als je een km of 1000 per jaar rijd, kan je af met een bamiblok.. die gooi je na 5jaar weg en koop je een nieuwe... rij je 5000km per jaar, het blokje goed reviseren en cdi+auto nokkenaskettingspanner erin en dan kan je heel wat jaren zonder er naar om te kijken elke dag rijden
TWD for life!
-
Arnold Jouke
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
-
pistonpen paultje
-
edho
- 4T-MSB addict
- Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80 - Locatie: Zuid-Holland
Het zal best wat kosten. Maar als je straks met een goed gereviseerd Hondablokje rijdt, dan heb je daar veel plezier van. Vertrouwen in je eigen spullen en weten dat het goed zit daar onder, laat je zorgeloos rijden. Dat mag wat kosten.
Daarnaast het erfgoed bewaren bla bla bla....
Daarnaast het erfgoed bewaren bla bla bla....
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
-
koenkoenkoen
- 4T-MSB regular
ik heb net 'n blokje gereviceerd,
of te wel zit er midden in
cilinder/kop waren goed, kleppen even opnieuw ingesneden shit.
krukas nog goed
nieuwe lagers, gehele koppeling, nieuwe koppelingsplaten, veren, kickstarter as, NOS SS50 carterhelft met vaste distributiespanner ipv autospanner, distributieketting, keerringen, gewoon het onderhouds gebeuren, schakelvorken, en vast nog shit die ik vergeet, spie'tjes, e.d.
en zit op 150E ofzo,
of te wel zit er midden in
cilinder/kop waren goed, kleppen even opnieuw ingesneden shit.
krukas nog goed
nieuwe lagers, gehele koppeling, nieuwe koppelingsplaten, veren, kickstarter as, NOS SS50 carterhelft met vaste distributiespanner ipv autospanner, distributieketting, keerringen, gewoon het onderhouds gebeuren, schakelvorken, en vast nog shit die ik vergeet, spie'tjes, e.d.
en zit op 150E ofzo,
-
René
- Admin
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Ik zou doen wat nix zegt. Gewoon van al je blokjes één blokje maken. Mocht een onderdeel van alle drie blokken gaar zijn dan uiteraard gewoon vervangen door goed honda spul.
Mijn ervaring is dat je bij een revisie voor al die kleine zakjes met rood/witte stickers erop bijelkaar een hoop geld kwijt bent. Als je drie blokken hebt moet je er best iets fatsoenlijks mee kunnen maken.
Mijn ervaring is dat je bij een revisie voor al die kleine zakjes met rood/witte stickers erop bijelkaar een hoop geld kwijt bent. Als je drie blokken hebt moet je er best iets fatsoenlijks mee kunnen maken.
-
koenkoenkoen
- 4T-MSB regular
kloptRené schreef:Ik zou doen wat nix zegt. Gewoon van al je blokjes één blokje maken. Mocht een onderdeel van alle drie blokken gaar zijn dan uiteraard gewoon vervangen door goed honda spul.
die kleine meuk ben je je geld aan kwijt, ook lagertjes enzo zijn een stuk duurder dan je denkt. maar alle kleine prutHM onderdeeltjes zijn duur
dus mijn blokrevisie, waar eigenlijk niets mis mee was op een versleten semikoppeling en een klapperende distributieketting na, kost al snel tegen de 180 E
-
honda sleutelaar
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ontelbaar!
maar ik neem aan dat je geen originele lagertjes van honda gaat kopen.koenkoenkoen schreef:kloptRené schreef:Ik zou doen wat nix zegt. Gewoon van al je blokjes één blokje maken. Mocht een onderdeel van alle drie blokken gaar zijn dan uiteraard gewoon vervangen door goed honda spul.
die kleine meuk ben je je geld aan kwijt, ook lagertjes enzo zijn een stuk duurder dan je denkt. maar alle kleine prutHM onderdeeltjes zijn duur
dus mijn blokrevisie, waar eigenlijk niets mis mee was op een versleten semikoppeling en een klapperende distributieketting na, kost al snel tegen de 180 E
en ook geen originele keeringetjes van honda.
als je bij een goede lagerboer gaat shoppen ben je 3 keer minder geld kwijt voor deze onderdelen.
(laatst nog 2 setjes keeringen gekocht (10 stuks) voor 2 c310 blokjes voor het astronomische bedrag van 5 euro!)
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.