Hallo,
mijn SS heeft 70cc met een 50 kop en 19mm Walbro carb. Als ik op topsnelheid rij met wind mee haal ik maar ongeveer (echte snelheid) de 75. Is dit een goede snelheid of moet hij harder kunnen. Welke vertanding ik heb weet ik niet. Wel weet ik dat als ik in de 2 zit bij 40 km/h naar de 3 moet schakelen en bij 60 naar de 4.
Snelheid SS50
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jun 2008 18:03
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ik heb denk ik wel een iets kleiner voortandwieltje dan de rest. Het optrekken doet mijn SS dus erg goed.
Als ik van een helling af ga en een hogere snelheid kan bereiken dan trilt de hele brommer als de teller 90 aangeeft, hij maakt dan dus al veel te veel toeren. Echte snelheid: 81!
Ik hoef geen grotere vertanding omdat ik zelden zo hard rij. Meestal rij ik rustig 50 / 60.
Als ik van een helling af ga en een hogere snelheid kan bereiken dan trilt de hele brommer als de teller 90 aangeeft, hij maakt dan dus al veel te veel toeren. Echte snelheid: 81!
Ik hoef geen grotere vertanding omdat ik zelden zo hard rij. Meestal rij ik rustig 50 / 60.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:34
- Locatie: Geldermalsen
80 a 85 echte km'ers (rechtop) zou goed mogelijk moeten zijn, maar het ligt er wel aan wat je allemaal op je brommer hebt zitten. Alleen een 70cc met 19mm wil nog geen garantie voor een hoge snelheid geven. Een snelle nokkenas en een vervroegend vliegwiel zou meer vermogen in hoge toeren geven, wanneer je je vertanding zo kiest dat ie in zijn 4e in dat toerengebied kan komen dan zal het een stuk harder lopen en niet inkakken als je rechtop zit.
Mijn 50cc vijfbakje loopt rechtop zittend 80+ (gps) iig. nooit zachter dan 70 en zit op die snelheid erg hoog in toeren.
Mijn 50cc vijfbakje loopt rechtop zittend 80+ (gps) iig. nooit zachter dan 70 en zit op die snelheid erg hoog in toeren.