Een 15-39 vertanding is nog vrij zwaar voor een SS50. Je topsnelheid wordt er zeker niet door beperkt, maar je trekkracht wel.Edo schreef:Hey kornuiten,
Ik heb momenteel een 70cc met mijn 50kop op mijn SS zitten. Ben al met sproeiers aan de haal geweest, kwam uiteindelijk uit op 94. Nu rijdt ie gewoon goed en is bougie bruin/zwart. Nu ben ik de cilinder+zuiger nog wel een beetje aan het inrijden maar ik vraag me af of me brommer nou wel zoveel harder gaat.
Eerst had ik met 50cc vertanding van 12-39, nu heb ik met 70cc 50kop een vertanding van 15-39.. Hij trekt behoorlijk vlot op, maar de top lijkt niet zo heel hoog te liggen.
Dus, hoe hard moet je kunnen met 70cc 50kop, welke vertanding raad je me aan ???
Ik reken zelf altijd uit hoe hard je zou gaan als het blok 10.000 toeren zal draaien in de hoogste versnelling.
Met een 15-39 vertanding op een SS50 is dat ongeveer 107 km/h.
Ik neem aan dat je dat niet haalt ...
Maar ik neem ook aan dat je blok gezond is en wel die 10.000 toeren kan halen.
Het lijkt me dus dat je best een iets lichtere vertanding kan nemen. Bijvoorbeeld een 14-42. Dan zal je met 10000 toeren een top van 93 km/h hebben. En dat is wel haalbaar met een 72cc blok dat een beetje mee werkt.
De voordelen van een lichtere vertanding:
Meer trekkracht en in jouw geval waarschijnlijk ook een hogere topsnelheid.