Tandwielverhouding dax met CD90 113cc kit

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
arthur
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: CT70 motodax

Tandwielverhouding dax met CD90 113cc kit

Bericht door arthur »

Ik heb sinds kort een cd90 blokje helemaal gereviseerd en er een takegawa 113cc s-stage kit op gezet. Deze hangt nu onder mijn motodax en loopt als een zonnetje op een vm26. Echter heb ik een beetje een probleem met de tandwielverhouding. Volgens mij zit er op de cd90bak een erg korte 4. Dit resulteerd er in dat ik rond de 75/80 kmh al overtoeren rij. Ik heb er vervolgens een 16-29 tandwielverhouding op gezet maar het probleem blijft. Wie weet de ideale tandwielverhouding met deze setup.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie!

Groeten
Viperdax
4T-MSB regular

Bericht door Viperdax »

je zit al op een behoorlijk zware vertanding. wat je nog kan doen is voor naar 17 of 18, of kijken naar je banden maat
daxjemenou
4T-MSB beginner
Contacteer:

tandjes

Bericht door daxjemenou »

je kun nog iets kleiner krijgen voor idd zoals genoemd.

maar je kun achter ook nog kleiner maar dan moet je van je dax achter naaf een klein stukje afvrezen of draaien.

wil je nog veel kleiner gaan dan zul je toch over moeten gaan om de monkey naaf maar dan kruig je wel weer wat meer ellende met je remplaat deze wordt op andere manier vast gehouden.
Berry
4T-MSB addict

Bericht door Berry »

nielspbr schreef:Heb je er ook een toerenteller opzitten om te zien hoeveel toeren je nu ongeveer maakt?
Zit er niet op.

Wat zijn overtoeren? Een blok kan janken en kan janken. Als je altijd gewend bent op koppelblokken te rijden (monster, 140) dan jankt een blok al snel in je perceptie, terwijl het misschien net de 10000 toeren aantikt. Dan heb je nog wel wat over en is de tandwielverhouding misschien niet eens zo slecht.

Dat wordt toch een multi LCD kopen om het toerental te testen :p
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Ik test dat altijd met de koppeling, als je die tijdens het rijden een beetje inknijpt en hij knalt omhoog in toeren, weet je dat hij nog zat over heeft.
Ga heen en vereenvoudig u!
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Een standaard CD90 blok klinkt in het begin ook alsof het teveel toeren maakt. Maar ze kunnen gewoon veel toeren maken, vooral met dat leuke Take nokje erin.
August
4T-MSB regular

Bericht door August »

Je kunt nog naar 28 achter (naaf beetje afdraaien) en 18 voor. Welke maat band heb je achter?
Dakana
4T-MSB regular
Contacteer:

Bericht door Dakana »

k zou eerst maar is naar 17 voortandwiel gaan en dan nog is oordelen.

ik rij met 17-28 @ 10inch, wel andere bak vertanding mogelijk, maar met 16 voor (begon ik mee) maakte die ook veel te veel toeren :)
Afbeelding
Plaats reactie