Ik heb sinds kort een cd90 blokje helemaal gereviseerd en er een takegawa 113cc s-stage kit op gezet. Deze hangt nu onder mijn motodax en loopt als een zonnetje op een vm26. Echter heb ik een beetje een probleem met de tandwielverhouding. Volgens mij zit er op de cd90bak een erg korte 4. Dit resulteerd er in dat ik rond de 75/80 kmh al overtoeren rij. Ik heb er vervolgens een 16-29 tandwielverhouding op gezet maar het probleem blijft. Wie weet de ideale tandwielverhouding met deze setup.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie!
Groeten
Tandwielverhouding dax met CD90 113cc kit
-
daxjemenou
- 4T-MSB beginner
- Contacteer:
tandjes
je kun nog iets kleiner krijgen voor idd zoals genoemd.
maar je kun achter ook nog kleiner maar dan moet je van je dax achter naaf een klein stukje afvrezen of draaien.
wil je nog veel kleiner gaan dan zul je toch over moeten gaan om de monkey naaf maar dan kruig je wel weer wat meer ellende met je remplaat deze wordt op andere manier vast gehouden.
maar je kun achter ook nog kleiner maar dan moet je van je dax achter naaf een klein stukje afvrezen of draaien.
wil je nog veel kleiner gaan dan zul je toch over moeten gaan om de monkey naaf maar dan kruig je wel weer wat meer ellende met je remplaat deze wordt op andere manier vast gehouden.
Zit er niet op.nielspbr schreef:Heb je er ook een toerenteller opzitten om te zien hoeveel toeren je nu ongeveer maakt?
Wat zijn overtoeren? Een blok kan janken en kan janken. Als je altijd gewend bent op koppelblokken te rijden (monster, 140) dan jankt een blok al snel in je perceptie, terwijl het misschien net de 10000 toeren aantikt. Dan heb je nog wel wat over en is de tandwielverhouding misschien niet eens zo slecht.
Dat wordt toch een multi LCD kopen om het toerental te testen :p
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
- gerbrandicus
- Astrealover