Honda SS orgineel 'gas geven probleem'

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

Als je bougie koffiebruin is dan betekent het dat je mengsel goed is. Zwart betekend te rijk mengsel (dus meestal te grote sproeier). Te licht betekend te arm mengsel.
CD50
JohanTerhorst
4T-MSB beginner

Bericht door JohanTerhorst »

kick
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

JohanTerhorst schreef:oke, maar ik heb een 12mm carb

en gasnaald clipje hoger betekend armer, terwijl bwaaoopen dacht ik een symptoon was van te weinig benzine?
of is dit bij 4takt anders.

en bougiekleur, hoe werkt dat bij 4takt?
want hij is nu (droog)zwart/donker (dus niet vettig dus denk niet zuigerveren gaar)

bedankt allemaal,
Johan
Te rijk is vaak eerst een seconde stilvallen en daarna alsnog gaan versnellen.

Met een 12mm 75 a 80? en een 85 sproeier erin? Ik denk dat je een 17 of 18mm carb hebt. Heb je die 12mm opgemeten of zeg je het omdat je ergens op de zijnkant pc12a ofzo hebt zien staan? Ik krijg een 50cc met ori nok, vast vliegwiel en 17mm eigenlijk zelden boven de 70. Op een ori teller uiteraard. In mijn CD blokje met die setup zit ook een 85 sproeier. Als ik die bij stationairloop ineens openschroef, valt ie ook stil. Gewoon opendraaien is geen probleem. Is normaal me te rijden. Het is ongeveer de grootste carb die nog fatsoenlijk loopt op 50cc.

Bij welk toerental heb je de kleur van de bougie bekenen? Heb je volgas een stuk gereden en toen gas dicht gedaan en contact uitgezet? Zo ja, dan zegt de kleur iets over de hoofdsproeier. Heb je halfgas gerden en toen de boel uitgezet? Dan zegt de kleur iets over de gasnaald. Heb je hem eerst stationar laten lopen voor je hem uitzette? Dan is ie eigenlijk altijd zwart.

Weet wat je meet en wat het betekent.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
lanzfiat
4T-MSB beginner

Bericht door lanzfiat »

Hallo, vroeger heb ik hetzelfde probleem met een SS gehad, ook uitvallen bij volgas, alleen bij zeer hoge toeren en een beetje choken bleef de motor lopen.
Destijds van alles aan de carb veranderd, uiteindelijk een andere carburateur erop gezet zonder resultaat.
Toen heb ik het in de ontsteking gezocht, alles vervangen, zelfs een sterker imitatie vliegwiel gemonteerd.
Uiteindelijk heb ik de SS verkocht, later heb ik van iemand eens gehoord dat de oorzaak in een kromme of slecht afdichtende inlaatklep zou kunnen komen, door volgas te geven wordt de cilinder meer gevuld, tijdens de compressieslag drukt de cilindervulling de damp in het inlaatspruitstuk iets terug waardoor de motor slecht loopt.
groeten Douwe
geef mij maar een honda
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Als je een lekkende klep hebt loopt hij sowieso klote, maar dan is je compressie ook een stuk minder.
Ga heen en vereenvoudig u!
Plaats reactie