Gouden Dax ---> Grijze Dax
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
Gouden Dax ---> Grijze Dax
mijn dax:
gekocht in brakke staat.. liep niet had een gat in het carter alles was roestig maaaar had wel een kenteken!
toen aan de gang gegaan.. eerst lopend gemaakt wat een gekloot zon beetje alles aan de ontsteking was kapot toen kwam ik erachter dat er een gat in het carter zat dat vakkundig was dicht gekit. dit liet allemaal los enzo dus t blok er maar onderuit gehaalt en t carter vervangen..
toen begonnen met t maken hoe ik mijn dax wou hebben
eerst verlaagt:
toen begonnen met n kleurtje uitzoeken:
ik wou eigenlijk metallic oranje maar dat bleek onbetaalbaar voor mijn budget dus maar in t goud gespoten
foto tijdens t spuiten: nog niet klaar en ook nog geen blanke lak
toen opgebouwd en begonnen met rijden
(ik was net 16 geworden)
het blok was nog steeds een grote bende.. hij ratelde schoot uit de versnelling en had de gewoonte af en toe zn condensater(schrijf je dat zo?) op te blazen.. dus maar naar loef gereden om spulletjes te halen voor een kleine rivisie.. ook meteen de gehele ontsteking vervangen.. bij loef ook meteen wat spulletjes mee gebracht om mn dax er wat leuker uit te laten zien (sleepy eye, ander achterlicht kapje voor op vliegwieldeksel en wat meer.. verder heb ik het mes in mn buddy gezet en een andere uitlaat gemaakt (ben ik nog niet helemaal tevreden over)
dit is hoe ik er nu meer rondrij (en hij blijft rijden!)
ik ben er nog niet helemaal tevereden over.. wat ik nog wil:
-andere banden (dit zijn van die tractorbanden)
-blok polijsten o.i.d.
-uitlaat ooit een keer vervangen
-andere velgjes (ik weet nog niet welke ofso)
-eventueel een ss blokje
-handvatjes
-ontluchting op meer plaatsen
-temperatuurmetertje in t blok
-een kickstarter die past met deze uitlaat
-carburateur(ik heb al een 19mm keihin liggen maar ik moet nog zon 2in1 kraantje kopen om hem aan te kunnen sluiten.)
en nog veeeeeeeeeeeeeel meer maarja daar ist budget niet helemaal naar...
Update:
belgom alu gekocht en mn rechter carter ook gepolijst gelijk mn ontluchtingspotje ook meegenomen verder nieuwe kickstarter en hondasleutelhanger 8)
verder zijn de nieuwe velgen + banden besteld nu alleen nog een complete achternaaf van n monkey dan kan ik straks de boel ook nog monteren
nieuwe velgen worden de fake 8 gaats van motomonkeys.nl met michelin S1 banden
verder een bagagerekje gemaakt maar die hoef ik niet te showen.. die is puur functioneel en lelijk
verder niks gebeur maar binnekort hoplijk dus n update met nieuwe velgen
foto:
update 2:
nieuwe wielen
de oranje kleur gaat weg en de naaf word netjes gepolijst net als de voor en achter remplaat.. tot nu toe vind ik t wel een succes
verder vind ik de uitlaat nu en beetje smalletjes worden dus maar eens sparen voor een leuke uitlaat, iemand een suggestie voor een uitlaat die niet te laag hangt en niet te duur is?
gekocht in brakke staat.. liep niet had een gat in het carter alles was roestig maaaar had wel een kenteken!
toen aan de gang gegaan.. eerst lopend gemaakt wat een gekloot zon beetje alles aan de ontsteking was kapot toen kwam ik erachter dat er een gat in het carter zat dat vakkundig was dicht gekit. dit liet allemaal los enzo dus t blok er maar onderuit gehaalt en t carter vervangen..
toen begonnen met t maken hoe ik mijn dax wou hebben
eerst verlaagt:
toen begonnen met n kleurtje uitzoeken:
ik wou eigenlijk metallic oranje maar dat bleek onbetaalbaar voor mijn budget dus maar in t goud gespoten
foto tijdens t spuiten: nog niet klaar en ook nog geen blanke lak
toen opgebouwd en begonnen met rijden
(ik was net 16 geworden)
het blok was nog steeds een grote bende.. hij ratelde schoot uit de versnelling en had de gewoonte af en toe zn condensater(schrijf je dat zo?) op te blazen.. dus maar naar loef gereden om spulletjes te halen voor een kleine rivisie.. ook meteen de gehele ontsteking vervangen.. bij loef ook meteen wat spulletjes mee gebracht om mn dax er wat leuker uit te laten zien (sleepy eye, ander achterlicht kapje voor op vliegwieldeksel en wat meer.. verder heb ik het mes in mn buddy gezet en een andere uitlaat gemaakt (ben ik nog niet helemaal tevreden over)
dit is hoe ik er nu meer rondrij (en hij blijft rijden!)
ik ben er nog niet helemaal tevereden over.. wat ik nog wil:
-andere banden (dit zijn van die tractorbanden)
-blok polijsten o.i.d.
-uitlaat ooit een keer vervangen
-andere velgjes (ik weet nog niet welke ofso)
-eventueel een ss blokje
-handvatjes
-ontluchting op meer plaatsen
-temperatuurmetertje in t blok
-een kickstarter die past met deze uitlaat
-carburateur(ik heb al een 19mm keihin liggen maar ik moet nog zon 2in1 kraantje kopen om hem aan te kunnen sluiten.)
en nog veeeeeeeeeeeeeel meer maarja daar ist budget niet helemaal naar...
Update:
belgom alu gekocht en mn rechter carter ook gepolijst gelijk mn ontluchtingspotje ook meegenomen verder nieuwe kickstarter en hondasleutelhanger 8)
verder zijn de nieuwe velgen + banden besteld nu alleen nog een complete achternaaf van n monkey dan kan ik straks de boel ook nog monteren
nieuwe velgen worden de fake 8 gaats van motomonkeys.nl met michelin S1 banden
verder een bagagerekje gemaakt maar die hoef ik niet te showen.. die is puur functioneel en lelijk
verder niks gebeur maar binnekort hoplijk dus n update met nieuwe velgen
foto:
update 2:
nieuwe wielen
de oranje kleur gaat weg en de naaf word netjes gepolijst net als de voor en achter remplaat.. tot nu toe vind ik t wel een succes
verder vind ik de uitlaat nu en beetje smalletjes worden dus maar eens sparen voor een leuke uitlaat, iemand een suggestie voor een uitlaat die niet te laag hangt en niet te duur is?
Laatst gewijzigd door RobHonda op 11 aug 2011 21:09, 9 keer totaal gewijzigd.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 28 jan 2007 04:03
- Locatie: Utrecht
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
ik heb inderdaad voor achter stugge monkeyveertjes gebruikt en voor kun je de veer er compleet uithalen, deze heb ik vervangen door een stalen bus.. t rijcomfort gaat er niet op vooruit maar ik vind t een stuk beter staanZBRRRR schreef:Mooi werk
Hoe doe je dat verlagen nu eigenlijk precies? Achteraan 280 mm Monkeyveertjes, vooraan Monkey onderpootjes?
Cheers, Ruben
Ik denk dat het nog bijzonder goed zal rijden. Je zit bij een dax toch praktisch boven het achterwiel, dus je zal je comfort voornamelijk uit je achtervering halen...
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem