Dit is dus een klassiek kettingzaag/bosmaaier/etc... membraan carburateurtje (wie kent ze niet...)
Maargoed dit is dus een +/- 20 mm vastroom carburateurtje, en dus dacht ik.... hey zou dat ook werken op een 125cc viertakt???
En zo was het idee geboren om dit geval op mijn immi-monkey cross brommertje te beunen.
Ik hoor jullie roepen WAAROM???..... dan zeg ik omdat het kan!!
Allereerst moest er een passend spruitstuk worden gemaakt aangezien de gaten van de cilinderkop niet overeenkwamen met de gaten in de carburateur.
Ik was een keer op internet tegengekomen dat je zelf aluminium onderdelen kan gieten met behulp van blauw-schuim en zand... Goed aan de slag!
Het spruitstuk gemaakt van schuim.

Dit schuim wordt onder het zand gestopt (de driehoek bovenop blijft net boven het zand uisteken) en overgoten met vloeibaar aluminium. Het aluminium neemt de plaats in van het schuim, en zo krijg je een ruw spruitstuk.
Na het afkoelen komt dit onder het zand vandaan:

De vul-kanalen afgezaagd:

Vervolgens de oppervlakken netjes glad gemaakt op de draaibank en draadstangetjes erin gemaakt. Op de foto zie je ook de gaskabel bevestiging, en de 'hitte-isolerende-pakking' die ervoor zorgt dat de carb niet te warm wordt:

Carburateur erop:

Achterkant, inclusief gaskabel bevestiging:

Ook maar even een kelk gemaakt op de draaibank om de luchtstroom een beetje te sturen (ook heb ik dan houvast voor het luchtfilter):

Kelk erop, inclusief plastic "spatscherm":

En het uiteindelijke resultaat met zelf-gebeunt lucht/schuimfiltertje:

Enne jah het loopt ook nog!
Gewoon omdat het kan