de ideale lange reis hondabrommer
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Ik weet niet wat je van plan bent, maar ik hoor:
- off the road
- dagen geen benzinestation
Sahara? Midden-oosten?
Maar goed, daar van uit gaande, gewoon motorrijbewijs halen en een dakar-achtige motorfiets kopen. Je gaat toch niet met 0 comfort dat soort delen van de wereld in?
- off the road
- dagen geen benzinestation
Sahara? Midden-oosten?
Maar goed, daar van uit gaande, gewoon motorrijbewijs halen en een dakar-achtige motorfiets kopen. Je gaat toch niet met 0 comfort dat soort delen van de wereld in?
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Wij gaan komende woensdag op pad naar Zweden (1300 km) met een CM91 en een CT90 (weliswaar geen 17 inch en allebei geen brommer, maar goed het scheelt niet veel)
CT90 heeft een extra tankje aan de zijkant met anderhalve liter benzine, en verder wordt het gewoon regelmatig tanken denk ik zo..
Ben in het verleden met een dax 70 cc naar zuid frankrijk geweest, en dat ging eigenlijk ook al prima, alleen hadden we toen wel 5 liter extra benzine in een jerrycan die achter het stuur vastgebonden zat (past precies)
iedereen succes gewenst met de andere vakantieritten die ondernomen worden!
CT90 heeft een extra tankje aan de zijkant met anderhalve liter benzine, en verder wordt het gewoon regelmatig tanken denk ik zo..
Ben in het verleden met een dax 70 cc naar zuid frankrijk geweest, en dat ging eigenlijk ook al prima, alleen hadden we toen wel 5 liter extra benzine in een jerrycan die achter het stuur vastgebonden zat (past precies)
iedereen succes gewenst met de andere vakantieritten die ondernomen worden!
Re: de ideale lange reis hondabrommer
john, als ik het zo hoor, kan je het beste voor een simpele opknap ss50je gaan(beter budgetwaardig?), en zoals geopperd een extra tank tussen frame en spatbord, ondanks dat je niet graag een extra tank wilt.
is op die plek wel redelijk makkelijk te maken+vast te maken aan het frame op meerdere punten
nice blok is wel een super basis ja, 2e hands nice blokje blijft het ook gewoon goed doen.
is op die plek wel redelijk makkelijk te maken+vast te maken aan het frame op meerdere punten
nice blok is wel een super basis ja, 2e hands nice blokje blijft het ook gewoon goed doen.
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Of een MT50 in de Dakar uitvoering
Grote tank, helaas geen viertakt... En elke 5-10.000 km je zuiger vervangen.
Bestaan er echt geen vergrote tanks voor een ss/cd?
Grote tank, helaas geen viertakt... En elke 5-10.000 km je zuiger vervangen.
Bestaan er echt geen vergrote tanks voor een ss/cd?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: de ideale lange reis hondabrommer
off-the-road motoren (met veel cc's) hebben vaak ook grote tanken!Marinus84 schreef:Of een MT50 in de Dakar uitvoering
Grote tank, helaas geen viertakt... En elke 5-10.000 km je zuiger vervangen.
Bestaan er echt geen vergrote tanks voor een ss/cd?
laatst zag ik er nog ergens een met 22 liter tank (lijkt me ruim voldoende )
als je zo'n tank kan krijgen, en aanpassen dat ie op (een ss/c50) past heb je wel genoeg voor een flink ritje!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Hmm, een cb blokje in zo'n oude aprilia tuareg wind...
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: de ideale lange reis hondabrommer
1000km zonder tankgelegenheid? Waar wil je heen, oost-Rusland?
Haal je motorrijbewijs en koop een BMW GS met grote tank
Maar misschien projecteer ik mijn eigen droom nu in je topic
Als je van plan bent zo lang geen tankstation te vinden, ga je denk ik ook niet altijd over de reguliere wegen. Ik zou dan niet op een honda 4takt brommer gaan, een paar 100km aan hobbelsteenwegen met volle bepakking en je iele framepje scheurt door, je achterbrug neemt afscheid of je blok dat maar op 2 punten vast zit trilt eronderuit. in de oude Sovjetlanden reizen ze stad en land af op oude Jawa achtigen, en die zijn in het hele ex-Sovjet gebied makkelijk te (laten) repareren. Of een Ural/Dnepr. Voor Afrika zou ik toch echt een serieuze offroad kiezen, als het dan een bromfiets moet zijn, iets dat gebaseerd is op een echte offroad. Maarja, kan niet uit ervaring spreken die Belg op die Dax is ook ver gekomen.
Haal je motorrijbewijs en koop een BMW GS met grote tank
Maar misschien projecteer ik mijn eigen droom nu in je topic
Als je van plan bent zo lang geen tankstation te vinden, ga je denk ik ook niet altijd over de reguliere wegen. Ik zou dan niet op een honda 4takt brommer gaan, een paar 100km aan hobbelsteenwegen met volle bepakking en je iele framepje scheurt door, je achterbrug neemt afscheid of je blok dat maar op 2 punten vast zit trilt eronderuit. in de oude Sovjetlanden reizen ze stad en land af op oude Jawa achtigen, en die zijn in het hele ex-Sovjet gebied makkelijk te (laten) repareren. Of een Ural/Dnepr. Voor Afrika zou ik toch echt een serieuze offroad kiezen, als het dan een bromfiets moet zijn, iets dat gebaseerd is op een echte offroad. Maarja, kan niet uit ervaring spreken die Belg op die Dax is ook ver gekomen.
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Mijn eigen droom is een honda cy met xr80 of 100 blok (of iets dergelijks), en grotere tank van een XL250r ofzo erop.
Zou degelijk moeten zijn...
Zou degelijk moeten zijn...
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Die Ural Dnepr vind ik ook wel leuk. Alleen zou ik hem in een iets moderner jasje willen zien. Goedkoop en ze schijnen het toch best lang uit te houden
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1133
- Lid geworden op: 21 mei 2008 17:27
- Bezit: Honda c50.
- Locatie: Hazerswoude Rijndijk
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Deze is wel gaaf. Maar ik zou het persoonlijk zonde vinden van deze mooie motor om er een trip mee te maken door de wereld of door europa.Marinus84 schreef:Die Ural Dnepr vind ik ook wel leuk. Alleen zou ik hem in een iets moderner jasje willen zien. Goedkoop en ze schijnen het toch best lang uit te houden
Tuut tuut ik ben het Ctje van Rox.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 31 jan 2007 23:49
- Locatie: BuSSum
Re: de ideale lange reis hondabrommer
zonde?? daar zijn die krenge voor gemaaktRoxanne schreef:Deze is wel gaaf. Maar ik zou het persoonlijk zonde vinden van deze mooie motor om er een trip mee te maken door de wereld of door europa.Marinus84 schreef:Die Ural Dnepr vind ik ook wel leuk. Alleen zou ik hem in een iets moderner jasje willen zien. Goedkoop en ze schijnen het toch best lang uit te houden
HVN superhelden team
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Ik heb verhalen gelezen waarbij eerst de helft werd vervangen bij een nieuwe Ural om er een beetje betrouwbaar mee te kunnen rijden. Kun je misschien beter het minder goed betaalbare origineel van BMW kopen. ori <-> bami verhaal. Aan de andere kant worden ze wel al jaren in het Russische leger gebruikt, en die boeken echt als idiotenCrazy Cavan schreef:zonde?? daar zijn die krenge voor gemaaktRoxanne schreef:Deze is wel gaaf. Maar ik zou het persoonlijk zonde vinden van deze mooie motor om er een trip mee te maken door de wereld of door europa.Marinus84 schreef:Die Ural Dnepr vind ik ook wel leuk. Alleen zou ik hem in een iets moderner jasje willen zien. Goedkoop en ze schijnen het toch best lang uit te houden
De Chinezen hebben de Ural weer gekopieerd, bamibamibmw dus. Als ze die nou ook hier voor 500 euro in krat verkopen
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Wat mij betreft toch gewoon een C50-70-90, tijdens onze noordkaap reis hadden we allebei een extra tank op de frmaebuis van een Zundapp, ofroad ook redelijk goed te doen. In noord lapland kwamen we een keer per dag een tankstation tegen, en we rden de hele dag....
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Wat volgens mij het ideale plan is: koop een Honda XL50, koop een Honda CRF100 motorblok, crossbandjes, rekkie achterop! Dat ding is door Honda bedoeld als crossmodel en met een CRF100 blok heb je naar mijn weten ook wel genoeg kracht
Ik heb een prachtige Honda met alles d'r op en d'r aan!!!
Alleen hij is stuk
Alleen hij is stuk
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 16 mei 2007 18:42
- Bezit: 7 wielen, 4 cilinders
- Locatie: Ommen
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Deze gast rijdt met een R1 rond de wereld! Fucking vet
http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I
check ook de video responses, ook wel tof
http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I
check ook de video responses, ook wel tof