Chaly met cf70 carb probleempjes

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
jobkaptein
4T-MSB beginner
Contacteer:

Chaly met cf70 carb probleempjes

Bericht door jobkaptein »

Beste Honda kenners!

Ik heb een mooie 16mm keihin voor een cf70 gevonden, nu dacht ik deze zorg er voor dat me cf50 harder gaat lopen!! ;) ik hele avond druk geweest om hem mooi passend er op te krijgen, was 01.00 snachts en wou de buren niet wakker maken dus ik volgende dag hem proberen te starten! lukt niet,,, met choke 100% openen doet hij niks of effe een brommmm.. en dan valt hij weg. Als ik de choke half open zet werkt hij perfect, doe ik de choke helemaal dicht schiet hij in de hoge toeren om vervolgens weg te vallen! :shock: . Ik heb naar rond gezocht op internet (en vorige bewoner van de chaly opgebeld) Antwoord: hij trekt valse lucht!

Ik weer savond "de werkplaats" in vol aan de gang om het probleem te fixen. Ik heb de carb helemaal uitgeblazen sproeier, het bakje alles! vervolgens overal de pakkingen gecontroleerd! die zijn allemaal dik in orden. Ik heb eerste van een melkpak een pakking gemaakt en die tussen het spuit stuk en de carb gedaan, hielp niet, vervolgens van origineel pakking papier eentje gemaakt en nog steeds zelfde probleem :( .

Nu had ik eigelijke de moed opgegeven dan maar een 40 km/h brommertje. Ik de 12/10 mm carb er weer opgezet heeft die nu ook het zelden probleem, ik heb geen instelling verandert !! gewoon 1 op 1 :? :shock:

Dus nu heb ik een brommer die alleen rijd op half choke ! o.0 en dat is niet normaal pakking van spuit stuk naar cilinder is nog als nieuw... waar nog meer het probleem zijn! iemand ervaring met die vlinderklep carb's ?
hieronder foto's van de imitatie versie van mijn 16 of 17 mm carb !! DEZE heb ik dus niet ! maar ziet er precies zo uit!
:!: DEZE Zijn look 1 likes!! :?: (maar dan heb je een idee over welke carb ik het heb)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Honda SS50 5bak Honda Chaly CF50
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Re: Chaly met cf70 carb probleempjes

Bericht door niek is ik »

NIX schreef:De vraag zou moeten zijn: Wordt de wereld een stukje mooier als ik die rotvlindercarb in een baan om de aarde gooi?

Het antwoord is: Ja.

:mrgreen:
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
jobkaptein
4T-MSB beginner
Contacteer:

Dat bericht was ik al tegen gekomen op het forum 8-) Maar ik blijf eigenwijs, moet gewoon werken !
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61

Bericht door Monkeymadness »

je kan het op de beun manier doen, monteren met vloeibare pakking, siliconenkit/ densitol oid... :P

dan kan je valse lucht iig al uitsluiten...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:
jobkaptein
4T-MSB beginner
Contacteer:

Monkeymadness schreef:je kan het op de beun manier doen, monteren met vloeibare pakking, siliconenkit/ densitol oid... :P
Als het dan nog niet werkt ben ik de Sjaak :cry: melk pakkingen enzo en gewonen pakkingen moeten toch gewoon werken, en van vloeibare pakking krijg je zon vieze kleef zooi :evil:
Monkeymadness
4T-MSB zombie

nee hoor, gewoon op het spruitstuk smeren, in 1x de carb ervoor houden & vastschroeven, en dan de overige pakkingzooi met je vinger wegvegen, werkt bij mij altijd probleemloos, en zonder gesmeer...
René
Admin
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50

Bericht door René »

Als je perse onder het kapje wil blijven, kun je ook een valstroom carb proberen. Die van een C70. Met wat gepriegel past die. De chokehendel moet je er wel vanaf slijpen. En een luchtfilter wordt misschien wel een probleem. Maar het kapje past er gewoon op, en je bent verlost van dat klote vlinderding.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik ken die carb volgens mij en op een C70 blokje liep ie prima. Maak je pakkingvlak op de cilinderkop goed schoon en check de O-ringen. Kijk nog eens of er prut in de tank zit, doe een filter tussen de benzine leiding en maak de vlotterkamer eens netjes schoon. Gebruik desnoods een online manual om de carb te stellen, maar verwacht er niet teveel van. Die vlindercarbs zijn eigenwijze pleurisdingen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Monkeymadness
4T-MSB zombie

en als je hem weg doet, neem ik hem wel van je over... :D
jobkaptein
4T-MSB beginner
Contacteer:

mmm Morgen ga ik effe vloeibare pakking hallen en die beun manier proberen anders gaat dat ding echt in een baan rond de aarde, Ik heb deze carb trouwens gekocht bij Cok van den Heuvel in Tiel voor 80 euro (misschien wel een beetje duur maar wou het graag proberen)

Dit is de link naar de immi van mijn carb is maar 40 dollar ofzo; maar heb het niet zo op die namaak gebeuren!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... &viewitem=

Morgen de vloeibare pakking breng morgen wel een verslag uit of het heeft gewerkt ;) !
motorboy
4T-MSB addict
Bezit: st1300 st50 s65 etc

Bericht door motorboy »

voeger ook veel problemen gehad toen ik een verborgen kanaaal ontdekte die makkelijk dicht gaat bij een origineele chaly carb
Als die vrij is dan kun je een origineele chaly carb laten lopen als geeneen stationair dat je elke slag bijna hoort
Wat zelfs soms niet lukt bij een traditioneele carb....
T,is dus vooral zorgen dat de carb alle kanalen open heeft en de juiste luchtmengselverhouding
Is iets van 2+1/2 slag uit ongeveer uit het hoofd dacht ik volgens shopmanual CF50
jobkaptein
4T-MSB beginner
Contacteer:

motorboy schreef:voeger ook veel problemen gehad toen ik een verborgen kanaaal ontdekte die makkelijk dicht gaat
Word nu wel spannend verborgen kanalen ;) Hij liep ook zo netjes met originele 10mm carb,
Net de Beun manier geprobeerd met Vloeibare pakking/silicone "kleefpasta" maar mocht niet baten.
Ik ga dat geheime Kanaal eens opzoeken, morgen nog een keer goed door blazen met de compressor.
jobkaptein
4T-MSB beginner
Contacteer:

OKee UPdate !! hij doet het ! maar nog niet perfect... :cry: als ik gas geef duurt het heel lang voor dat hij weer terug naar "normale" toeren gaat ik heb de gaskabel al na gekeken maar die gaat meteen dicht iemand een Idee !! ??

Veders zoek ik iemand die het vliegwiel vervroegt/vastzet of iets :) in omgeving Arnhem (ik kan met de chaly rijden, alleen optrekken is nog een beetje een ramp)

Het zou ook fijn zijn als iemand mij kan helpen met de vlinder carb afstellen(hele sport met 2 schroeven)
Ik heb er wel een vergoeding voor over!
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

jobkaptein schreef:OKee UPdate !! hij doet het ! maar nog niet perfect... :cry: als ik gas geef duurt het heel lang voor dat hij weer terug naar "normale" toeren gaat ik heb de gaskabel al na gekeken maar die gaat meteen dicht iemand een Idee !! ??

Veders zoek ik iemand die het vliegwiel vervroegt/vastzet of iets :) in omgeving Arnhem (ik kan met de chaly rijden, alleen optrekken is nog een beetje een ramp)

Het zou ook fijn zijn als iemand mij kan helpen met de vlinder carb afstellen(hele sport met 2 schroeven)
Ik heb er wel een vergoeding voor over!
als het heel lang duurt voordat hij weer stationair draait, of in iedergeval, dat ie nog even toeren draait als je het gas los laat, duid op valse lucht..

pasvlakken netje maken dus! :wink:
jobkaptein
4T-MSB beginner
Contacteer:

mmm ik heb alles vast geplakt met vloeibare pakking ... niet voldoende ?
Plaats reactie