Mijn Honda SS50
Mijn Honda SS50
Deze Plofpony over gekocht van mijn broeder die hem toen een jaartje in bezit had. Ik kocht hem met een Zonsheng 70 cc blokje, net gespoten tank en in redelijke staat. zag er zo uit toen:
Had er eigenlijk gelijk al een nieuw uitlaatje voor gekocht (NHRC) en stickers op de tank gedaan:
Een maandje of 2/3 gewoon lekker rond gereden met deze ss, en deed het altijd prima. Ik ben toen helaas uitgegleden over een stuk modder toen ik af moest remmen voor een stoplicht . Ik hield er een schaaf in mijn nieuwe uitlaat, diepe kras in mijn originele voorspatbord (balen), koplamphuis afgebroken, schaaf in mijn originele km teller, en steppenbalkje gebroken aan over...
Nu ik toch bezig was met het opbouwen van mijn ss vond ik het ook wel nodig om wat nieuwe dingen ervoor te kopen. heb nieuwe kleinere achterveertjes gekocht, nieuw koplamphuisje, frame laten poedercoaten, voorvork weer netjes maken en natuurlijk alles lekker oppoetsen.. uiteindelijk zag het er zo uit:
Al een tijdje terug is toen mijn zonshen 70 blokje vastgelopen door een afstandsringetje die ik vergeten was bij de tandwielen. Deze as vond het daarom nodig om in mijn carter te boren.
Toen dacht ik: laat ik maar van dat gezeik af zijn van immitatie en gewoon een ori blokje kopen. Na een lange tijd sparen en zoeken kwam ik er eentje tegen, Een ori full 70 met snelle nok nog wel te verstaan (bedankt dummie). Nu met dit nieuwe blokje loopt hij erg goed.
nog een aantal nieuwe foto's:
De bedrading is helemaal in orde en er hoeft eigenlijk vrij weinig aan te gebeuren. Het enige wat mij wel dik zou lijken is een schijfrem te hebben. Dit is nu mogelijk omdat ik een oude complete Cb-50 heb gekocht. Hiervan ga ik de voorvork weg halen en helemaal op mijn ss monteren. Het enige wat ik daar aan moet doen is de balhoofdpen van de cb verwisselen met die van mijn ss...
Commentaar is welkom, zowel positief als negatief
Had er eigenlijk gelijk al een nieuw uitlaatje voor gekocht (NHRC) en stickers op de tank gedaan:
Een maandje of 2/3 gewoon lekker rond gereden met deze ss, en deed het altijd prima. Ik ben toen helaas uitgegleden over een stuk modder toen ik af moest remmen voor een stoplicht . Ik hield er een schaaf in mijn nieuwe uitlaat, diepe kras in mijn originele voorspatbord (balen), koplamphuis afgebroken, schaaf in mijn originele km teller, en steppenbalkje gebroken aan over...
Nu ik toch bezig was met het opbouwen van mijn ss vond ik het ook wel nodig om wat nieuwe dingen ervoor te kopen. heb nieuwe kleinere achterveertjes gekocht, nieuw koplamphuisje, frame laten poedercoaten, voorvork weer netjes maken en natuurlijk alles lekker oppoetsen.. uiteindelijk zag het er zo uit:
Al een tijdje terug is toen mijn zonshen 70 blokje vastgelopen door een afstandsringetje die ik vergeten was bij de tandwielen. Deze as vond het daarom nodig om in mijn carter te boren.
Toen dacht ik: laat ik maar van dat gezeik af zijn van immitatie en gewoon een ori blokje kopen. Na een lange tijd sparen en zoeken kwam ik er eentje tegen, Een ori full 70 met snelle nok nog wel te verstaan (bedankt dummie). Nu met dit nieuwe blokje loopt hij erg goed.
nog een aantal nieuwe foto's:
De bedrading is helemaal in orde en er hoeft eigenlijk vrij weinig aan te gebeuren. Het enige wat mij wel dik zou lijken is een schijfrem te hebben. Dit is nu mogelijk omdat ik een oude complete Cb-50 heb gekocht. Hiervan ga ik de voorvork weg halen en helemaal op mijn ss monteren. Het enige wat ik daar aan moet doen is de balhoofdpen van de cb verwisselen met die van mijn ss...
Commentaar is welkom, zowel positief als negatief
Laatst gewijzigd door Michiel C op 10 mei 2007 12:14, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
- Locatie: Werkhoven
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 21 feb 2007 07:33
- Locatie: Amersfoort
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
- Locatie: Hoevelaken
Re: Mijn Honda SS50
dit is wle het goede moment een blokje te regelen geloof ikMichiel C schreef:Helaas is 4 maandjes geleden mijn blokje vastgelopen met een as die mijn carter in boorde (afstandsringetje vergeten). kan nu dus niet rijden maar dit is misschien wel goed met dit verschrikkelijke weer.. Maar ben opzoek naar een nieuwe
Kom maar op met het commentaar
heb nu al weer een tijdje een ori blokje, hij loop nu weer geweldig en met dit weer is dat ook wel chill.
Die daar achter staat (rode cd) is inderdaad van ward, is mijn broeder dus staat indezelfde schuur. Hij heeft er nieuw frame voor gekocht, wnat die andere was zo krom als een glijbaan. blokje ligt uit elkaar omdat er iets mis was met de krukas... moet ook nog gemaakt worden...
Binnenkort maak ik nog wel een aantal nieuwe foto's, en hoe ik ze klikbaar moet maken weet ik niet, dus.[/quote]
Die daar achter staat (rode cd) is inderdaad van ward, is mijn broeder dus staat indezelfde schuur. Hij heeft er nieuw frame voor gekocht, wnat die andere was zo krom als een glijbaan. blokje ligt uit elkaar omdat er iets mis was met de krukas... moet ook nog gemaakt worden...
Binnenkort maak ik nog wel een aantal nieuwe foto's, en hoe ik ze klikbaar moet maken weet ik niet, dus.[/quote]
bedrading is nu helemaal goed, alles doet het behalve pinkers, want dat vind ik persoonlijk niks. neutraallampje, toeter, voorlicht (groot+klein), achterlicht en remlicht werken. dit alles met accu spanningsregelaar en gelijkrichter. was veel gedoe maar hij doet t nu wel perfect.
het enige is een schijfremmetje als ik geld heb....
het enige is een schijfremmetje als ik geld heb....