Op mijn vijftiende heb ik een Honda ZB gekocht:

Het was de crossversie zonder lichten en met een nummerbordje vooraan. Bovendien was de tank gedeukt en was er wel nog wat werk aan. Uiteindelijk dan dit van gemaakt:
Een jaar daarna heb ik een a'tje gekocht, lange tijd stukken voor verzameld en uiteindelijk ook een motokader voor gevonden, met dit als resultaat.
Ondertussen was de zb gedegradeerd tot dagelijks vervoer en had ik nog een bajakitje erbij gekocht, waarvoor ik langzaamaan ook stukken verzamelde. Het was de bedoeling de zb na een aantal jaar weer volledig op te knappen en origineel te zetten, jammergenoeg werd de zb anderhalf jaar geleden gestolen aan mijn vakantiejob. Dit heeft mij ertoe aangezet om ook mijn z50a te verkopen en weer wat verder te doen met de baja en een bijkomend dagelijks verkeer brommer/brommer voor de vriendin te kopen in de vorm van een J1.
De baja ziet er nu dus zo uit:
Specificaties:
-Honda GB4 carters en kruk
-Takegawa s-touring vijfbak, superhead +R 88cc kit
-Daytona droge koppeling
-Yoshimura 24 vlakschuifcarburator
-Kitaco aangepaste uitlaat voor Baja
Ook het rolling frame werd op verschillende plekken aangepast om wat meer baanligging te garanderen, maar wel met de bedoeling het origineel aspect zoveel mogelijk te behouden.
En hier een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=VHZjj4awIs0
En dit is de J1, deze blijft hoofdzakelijk origineel, alleen zou ik deze graag nog tot motorfiets keuren...
Ik heb hier ook nog een Monkey Black special staan, die nog wat gerestaureerd moet worden, maar deze is voor de verkoop. De baja en de J1 houd ik bij.
Met vriendelijke groeten,
Frederik