C50 Kickstart + Carburateur

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Roelof
Frequent 4T-MSB visitor

Re: C50 Kickstart + Carburateur

Bericht door Roelof »

FTusveld schreef:Top! Dat zou het inderdaad kunnen zijn, viel mij ook al op dat er sommige dingen niet helemaal dezelfde maat waren..
Ga het meteen proberen.
Ja, het is raar maar was bij mij waar... :D
Vervang eerst de bougie!
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

Roelof schreef:
FTusveld schreef:Top! Dat zou het inderdaad kunnen zijn, viel mij ook al op dat er sommige dingen niet helemaal dezelfde maat waren..
Ga het meteen proberen.
Ja, het is raar maar was bij mij waar... :D
Het werkt! Dat gekke gebeuren dat hij alleen aan ging op de choke en daarna zo snel uitviel is weg.
Hij gaat nu ook aan zonder choke, even goed zelfs. Alleen het volgende probleem: hij loopt heel erg hoog in de toeren, en meer gas geven gaat hij (uiteraard) nog hoger lopen.
De gasrespons is wel goed nu en ik zat net even te kijken of misschien de gaskabel gewoon te kort was,
de hendel eraf gehaald en dat plastic tussenblokje er tussenuit gehaald, om zo de gaskabel wat langer te maken.
De gashendel er weer op en nu liep hij heel rustig!
Kon niet erg veel gas geven omdat de kabel zo lang was nu maar, is dit nu het probleem dat ik aan het verhelpen ben? (Klinkt bijna too good to be true)
Of heeft dit toevallig effect maar is dit niet de oorzaak?!
"Wat is de kleur van je bougie?"
"Raar."
"XD"
Roelof
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Roelof »

Waar je even naar moet kijken is of de gaskabel wel netjes aansluit op de carburateur. Dat de buitenkabel ook netjes in het 'stelbusje' achter het rubber bij de carburateur valt.

Waar je ook naar kunt kijken is hoe de gaskabel loopt. En dan vooral kijken of hij bij de carburateur recht naar voren kan, en niet schuin tegen toeter of de zwarte luchtbalg zit.

Als laatste is het wel interessant om even te weten of die het hiervoor altijd goed heeft gedaan. Voordat er het een en ander vernieuwd is. Liep die toen wel goed, waren er toen ook problemen?
Vervang eerst de bougie!
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

Ik ga alles eens proberen, hiervoor heeft hij goed gelopen tot ik een keer de carburateur eraf gehaald had.
De carburateur had ik op een ander blokje zitten waar hij het ook niet erg goed deed, dit was met dezelfde gaskabel en brommer.

Verder heeft de vorige eigenaar de gasschuif ooit eens verkleind, ik heb die vernieuwd en ik denk dat de gaskabel ook op maat was gemaakt voor die kortere gasschuif.

In ieder geval bedankt voor de tips!
"Raar."
"XD"
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

De kabel zat inderdaad verkeerd, hij loopt nu veel beter ook al is de kabel nogal stroef, maar ik heb nu weer een ander probleem:
Hij loopt redelijk rustig, reageert dus goed op het gas, alleen hij klinkt erg tam.
Er zit een V8 speedsource uitlaat onder en normaal hoor je dat wel goed alleen nu is het veel zachter en ook lijkt het blokje niet veel kracht te hebben.
Hij valt namelijk ook steeds uit na een tijdje stationair lopen, als ik het gas erop houd dan blijft ie aan maar zodra je er een beetje mee gaat spelen valt hij meteen weer uit.
Is dit gewoon de carburateurafstelling? Want het draaien aan de stationairschroef heeft niet echt effect op het uitvallen, wel op de hoogte van de toerentallen.
"Raar."
"XD"
Roelof
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Roelof »

Oke, het gaat al de goede kant op!

Zat die v8 er daarvoor ook op? en heeft die er toen goed mee gelopen?

Bougie kleur goed?

Contactpuntje goed gesteld?
Vervang eerst de bougie!
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

Roelof schreef:Oke, het gaat al de goede kant op!

Zat die v8 er daarvoor ook op? en heeft die er toen goed mee gelopen?

Bougie kleur goed?

Contactpuntje goed gesteld?
De V8 zat er toen al op ja, de bougie is keizwart geloof ik niet van de olie maar te rijk mengsel dus.
En de contactpuntjes openen op F maar openen niet zo ver, geloof net 2-3 mm maximaal..
"Raar."
"XD"
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik mag hopen dat ze ongeveer 0,3mm openen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

NIX schreef:Ik mag hopen dat ze ongeveer 0,3mm openen.
Foutlees :D

Oke dan licht het daar dus niet aan. Maar ik hoor wel een tikkend geluid bij de ontsteking vandaan komen het is er niet de hele tijd maar je hoort het wel erg duidelijk,het klinkt als een vonk die overslaat. Ik zie alleen niets tussen mijn puntjes, ook niet als ik gas geef.
"Raar."
"XD"
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Klinkt meer als een dirtibutieketting die gespannen moet worden.
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

NIX schreef:Klinkt meer als een dirtibutieketting die gespannen moet worden.
Dat zou ook kunnen alleen heb ik een automatische kettingspanner.. Volgens mij doet die het nog goed, werkt met die veer.
Het geluid heb je ook alleen als je gas geeft of gas los laat.

Maar dat uitvallen, soms als hij een minuutje of 2 stil heeft gestaan en ik hem start blijft hij gewoon goed lopen.
Maar soms, bijvoorbeeld als ik even een stukje rijd en hem terug schakel naar vrij, valt hij bijna meteen uit.
Dit terwijl hij een beetje te hoog stationair loopt als hij blijft lopen. Hij loopt ook wat langer stationair als het blokje warm is.
"Raar."
"XD"
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Klinkt dan als een hard geworden spanwieltje of hard geworden plunjerdopje.
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

NIX schreef:Klinkt dan als een hard geworden spanwieltje of hard geworden plunjerdopje.
Wat is "hard geworden" in jouw beleving dan? Het zag er niet slecht uit maar als het een beetje rubberachtig moet voelen kan het inderdaad hard geworden zijn..
Het was meer plastic, heb er niet echt goed naar gekeken natuurlijk maar dat idee had ik wel.
En dat wieltje was eigenlijk hetzelfde als ik zo terugga in mijn geheugen.

Ook zit er, zag ik net heel wat slijpsel in mijn olie. Dit is toch redelijk normaal?
Aangezien ik nieuwe cilinder+zuiger+zuigerveren alsmede een nieuwe distributieketting (oké daar moet geen slijpsel vandaan komen) en nieuwe lagers bij de versnellingsbak heb.
Dan moet alles toch een beetje inslijten?
"Raar."
"XD"
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

Ik heb de olie ververst en toen die eruit was meteen maar even achter de grondplaat gekeken.
Wat blijkt? Die dingen zijn goed versleten! Alles behalve mijn nokkenastandwiel is nodig aan vervanging toe, dus die ga ik maar halen dan.
Is het dan niet ook slim om, ook omdat ik een nieuwe distributieketting heb, alsnog het nokkenastandwiel te vervangen?
Ook al ziet dit er niet erg slecht uit, een stuk beter dan de rest.
Foto's voor de liefhebbers:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de onderste foto zie je duidelijk hoe het tandwiel asymmetrisch is afgesleten. Die daarboven heeft dat ook, alleen zie je het niet zo goed hier.
"Raar."
"XD"
Plaats reactie