Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Midnight Creations
4T-MSB addict
Bezit: Liefde voor Techniek.

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Midnight Creations »

Gewoon stralen ja die "zitten", geen idee wat zitten zijn, maar als ze niet tegen stralen kunnen: gewoon nieuwe kopen.
Als je jong blijft, sterf je nooit
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Denk dat ie de bodemplaat van het zadel bedoelt.
Midnight Creations
4T-MSB addict

Of z'n billetjes.
TooCrash
4T-MSB regular

Bericht door TooCrash »

De bodemplaat is best mogelijk ja, maar dan meervoud zowel de s90 als die van de ss waarschijnlijk.

Moeilijk te zeggen, hoewel glasparelen het minst destructief zal zijn(tegenover zandstralen), valt natuurlijk niet zomaar te zeggen dat dat niet door het werkstuk heen blaast.
Hoe roestig zijn de bodemplaten, en, is lassen (mig) misschien al nodig op de zwaarst belaste (hehe) plaatsen, zijn er al scheuren te zien misschien.
Zou je ook genoegen kunnen nemen met een roestborstel en een middel dat van roest een gasdichte laag maakt?
Geen idee eigenlijk, hoe roestig is roestig Yannicks90?
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Gewoon zandstralen, als het stuk gaat weet je dat het slecht was.. daarna lekker bakken en braden met wat staal en netjes afwerken
Midnight Creations
4T-MSB addict

Nja, zandstralen is wel erg grof, dan kun je net zo goed de lamellenschijf erop zetten. Denk idd dat glas stralen een goede optie is, de NOG veiligere is idd met de staalborstel en de roestomvormer, dan krijg je van de roest die aanwezig is nog wat [lees: minimale] stevigheid...
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Midnight Creations schreef:Nja, zandstralen is wel erg grof, dan kun je net zo goed de lamellenschijf erop zetten. Denk idd dat glas stralen een goede optie is, de NOG veiligere is idd met de staalborstel en de roestomvormer, dan krijg je van de roest die aanwezig is nog wat [lees: minimale] stevigheid...
ja, maar meestal til je de brommer aan het zadel op.. of als je iemand achterop hebt.. wil je gewoon dat de bodemplaat stevig is! dus om dan slappe dunne delen te laten zitten, dan las ik er liever een nieuw stukje in
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Gewoon zandstralen en van blik nieuwe stukken knippen wat reddeloos is. Het kan prima tegen stralen en glasparelen is leuk voor een kop of een carter. heb zo al meer dan 1 bodemplaat behandeld. Beetje borstelen is leuk, maar roest gaat er niet echt af en het roest vrolijk onder de verf of andere kaugom door.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Midnight Creations
4T-MSB addict

:mrgreen:
Had niet echt aan het op-til probleem gedacht. In dat geval is nieuw inlassen idd het beste plan. Ben zelf wel een fan van inlassen, maar niet iedereen kan/wil/doet/bekostigt-dat-een-ander-het-doet het.

Maar idd, hoe verrot is het, alleen roest is zo gefixt, "achterspatbord-C verrot" is voor mij weggooien en wat leuks 2dehands terug kopen... Of je moet tijd en zin te veel hebben, dan 2dehands kopen, monteren, rijden en als je zin/tijd hebt telkens ff een stukje doen van je 'reserve zitten' :wink:

(Waarom heb ik toch het idee dat hij z'n klepzittingen bedoelt?)
ciebie
4T-MSB zombie

Bericht door ciebie »

Midnight Creations schreef::mrgreen:
Had niet echt aan het op-til probleem gedacht. In dat geval is nieuw inlassen idd het beste plan. Ben zelf wel een fan van inlassen, maar niet iedereen kan/wil/doet/bekostigt-dat-een-ander-het-doet het.

Maar idd, hoe verrot is het, alleen roest is zo gefixt, "achterspatbord-C verrot" is voor mij weggooien en wat leuks 2dehands terug kopen... Of je moet tijd en zin te veel hebben, dan 2dehands kopen, monteren, rijden en als je zin/tijd hebt telkens ff een stukje doen van je 'reserve zitten' :wink:

(Waarom heb ik toch het idee dat hij z'n klepzittingen bedoelt?)
nee joh.. de binnenkant is nogal verroest, lijkt me heel sterk dat het een klepzitting is

zal wel gewoon z'n zadel bedoelen, amai
Midnight Creations
4T-MSB addict

[quote]de binnenkant van mijn zitten zijn nogal roestig.
[\quote]

Vage zin, wat ie ook bedoelt :mrgreen: .
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

Eric schreef:
ciebie schreef:
Midnight Creations schreef:Nja, zandstralen is wel erg grof, dan kun je net zo goed de lamellenschijf erop zetten. Denk idd dat glas stralen een goede optie is, de NOG veiligere is idd met de staalborstel en de roestomvormer, dan krijg je van de roest die aanwezig is nog wat [lees: minimale] stevigheid...
ja, maar meestal til je de brommer aan het zadel op.. of als je iemand achterop hebt.. wil je gewoon dat de bodemplaat stevig is! dus om dan slappe dunne delen te laten zitten, dan las ik er liever een nieuw stukje in
Les 1: Til hem op aan je spatbord of maar een beugel.
of schokbreker als er geen plastic bus om zit
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
ciebie
4T-MSB zombie

Bericht door ciebie »

Eric schreef:
ciebie schreef:
Les 1: Til hem op aan je spatbord of maar een beugel.
aan je spatbord? dat bamiblik van mij kan dat niet hebben hoor! mijn zadel is ook wel iets aangepast dus dat redt t makkelijk
Stoel
4T-MSB regular
Bezit: Veel roest op drie wielen

Bericht door Stoel »

Stel ik gooi dikkere banden onder mijn dax, dan klopt de km teller toch niet meer?
Hoe kan ik dit bijstellen?

Kan ik de teller uit elkaar halen en zelf de getallen er op schijven, geijkt op de gps?
Plaats reactie