Kleine vragen topic
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
- Bezit: Liefde voor Techniek.
Re: Kleine vragen topic
Gewoon stralen ja die "zitten", geen idee wat zitten zijn, maar als ze niet tegen stralen kunnen: gewoon nieuwe kopen.
Als je jong blijft, sterf je nooit
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Denk dat ie de bodemplaat van het zadel bedoelt.
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
De bodemplaat is best mogelijk ja, maar dan meervoud zowel de s90 als die van de ss waarschijnlijk.
Moeilijk te zeggen, hoewel glasparelen het minst destructief zal zijn(tegenover zandstralen), valt natuurlijk niet zomaar te zeggen dat dat niet door het werkstuk heen blaast.
Hoe roestig zijn de bodemplaten, en, is lassen (mig) misschien al nodig op de zwaarst belaste (hehe) plaatsen, zijn er al scheuren te zien misschien.
Zou je ook genoegen kunnen nemen met een roestborstel en een middel dat van roest een gasdichte laag maakt?
Geen idee eigenlijk, hoe roestig is roestig Yannicks90?
Moeilijk te zeggen, hoewel glasparelen het minst destructief zal zijn(tegenover zandstralen), valt natuurlijk niet zomaar te zeggen dat dat niet door het werkstuk heen blaast.
Hoe roestig zijn de bodemplaten, en, is lassen (mig) misschien al nodig op de zwaarst belaste (hehe) plaatsen, zijn er al scheuren te zien misschien.
Zou je ook genoegen kunnen nemen met een roestborstel en een middel dat van roest een gasdichte laag maakt?
Geen idee eigenlijk, hoe roestig is roestig Yannicks90?
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Gewoon zandstralen, als het stuk gaat weet je dat het slecht was.. daarna lekker bakken en braden met wat staal en netjes afwerken
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
Nja, zandstralen is wel erg grof, dan kun je net zo goed de lamellenschijf erop zetten. Denk idd dat glas stralen een goede optie is, de NOG veiligere is idd met de staalborstel en de roestomvormer, dan krijg je van de roest die aanwezig is nog wat [lees: minimale] stevigheid...
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
ja, maar meestal til je de brommer aan het zadel op.. of als je iemand achterop hebt.. wil je gewoon dat de bodemplaat stevig is! dus om dan slappe dunne delen te laten zitten, dan las ik er liever een nieuw stukje inMidnight Creations schreef:Nja, zandstralen is wel erg grof, dan kun je net zo goed de lamellenschijf erop zetten. Denk idd dat glas stralen een goede optie is, de NOG veiligere is idd met de staalborstel en de roestomvormer, dan krijg je van de roest die aanwezig is nog wat [lees: minimale] stevigheid...
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Gewoon zandstralen en van blik nieuwe stukken knippen wat reddeloos is. Het kan prima tegen stralen en glasparelen is leuk voor een kop of een carter. heb zo al meer dan 1 bodemplaat behandeld. Beetje borstelen is leuk, maar roest gaat er niet echt af en het roest vrolijk onder de verf of andere kaugom door.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
Had niet echt aan het op-til probleem gedacht. In dat geval is nieuw inlassen idd het beste plan. Ben zelf wel een fan van inlassen, maar niet iedereen kan/wil/doet/bekostigt-dat-een-ander-het-doet het.
Maar idd, hoe verrot is het, alleen roest is zo gefixt, "achterspatbord-C verrot" is voor mij weggooien en wat leuks 2dehands terug kopen... Of je moet tijd en zin te veel hebben, dan 2dehands kopen, monteren, rijden en als je zin/tijd hebt telkens ff een stukje doen van je 'reserve zitten'
(Waarom heb ik toch het idee dat hij z'n klepzittingen bedoelt?)
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
nee joh.. de binnenkant is nogal verroest, lijkt me heel sterk dat het een klepzitting isMidnight Creations schreef:![]()
Had niet echt aan het op-til probleem gedacht. In dat geval is nieuw inlassen idd het beste plan. Ben zelf wel een fan van inlassen, maar niet iedereen kan/wil/doet/bekostigt-dat-een-ander-het-doet het.
Maar idd, hoe verrot is het, alleen roest is zo gefixt, "achterspatbord-C verrot" is voor mij weggooien en wat leuks 2dehands terug kopen... Of je moet tijd en zin te veel hebben, dan 2dehands kopen, monteren, rijden en als je zin/tijd hebt telkens ff een stukje doen van je 'reserve zitten'![]()
(Waarom heb ik toch het idee dat hij z'n klepzittingen bedoelt?)
zal wel gewoon z'n zadel bedoelen, amai
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
[quote]de binnenkant van mijn zitten zijn nogal roestig.
[\quote]
Vage zin, wat ie ook bedoelt
.
[\quote]
Vage zin, wat ie ook bedoelt
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
of schokbreker als er geen plastic bus om zitEric schreef:Les 1: Til hem op aan je spatbord of maar een beugel.ciebie schreef:ja, maar meestal til je de brommer aan het zadel op.. of als je iemand achterop hebt.. wil je gewoon dat de bodemplaat stevig is! dus om dan slappe dunne delen te laten zitten, dan las ik er liever een nieuw stukje inMidnight Creations schreef:Nja, zandstralen is wel erg grof, dan kun je net zo goed de lamellenschijf erop zetten. Denk idd dat glas stralen een goede optie is, de NOG veiligere is idd met de staalborstel en de roestomvormer, dan krijg je van de roest die aanwezig is nog wat [lees: minimale] stevigheid...
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
aan je spatbord? dat bamiblik van mij kan dat niet hebben hoor! mijn zadel is ook wel iets aangepast dus dat redt t makkelijkEric schreef:Les 1: Til hem op aan je spatbord of maar een beugel.ciebie schreef:ja, maar meestal til je de brommer aan het zadel op.. of als je iemand achterop hebt.. wil je gewoon dat de bodemplaat stevig is! dus om dan slappe dunne delen te laten zitten, dan las ik er liever een nieuw stukje inMidnight Creations schreef:Nja, zandstralen is wel erg grof, dan kun je net zo goed de lamellenschijf erop zetten. Denk idd dat glas stralen een goede optie is, de NOG veiligere is idd met de staalborstel en de roestomvormer, dan krijg je van de roest die aanwezig is nog wat [lees: minimale] stevigheid...
-
Stoel
- 4T-MSB regular
- Bezit: Veel roest op drie wielen
Stel ik gooi dikkere banden onder mijn dax, dan klopt de km teller toch niet meer?
Hoe kan ik dit bijstellen?
Kan ik de teller uit elkaar halen en zelf de getallen er op schijven, geijkt op de gps?
Hoe kan ik dit bijstellen?
Kan ik de teller uit elkaar halen en zelf de getallen er op schijven, geijkt op de gps?