Het bami-blokken handboek!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Voor zover ik heb gehoord is Jasper erg netjes met garantie op blokken. Ik weet niet of je hem destijds daarvoor hebt benaderd maar zo niet, dan is dat stom geweest en dan treft Jasper geen blaam.
ivo215
4T-MSB addict
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.

Bericht door ivo215 »

Ik bamibal met een Jincheng 50cc 4-bak handkoppeling en startmotor.
Rijdt goed. Het blok heeft nooit problemen. Als 'ie zin heeft gaat hij over de 70.

In het verleden heb ik met een Zongshen 86cc blok gereden, met 4-bak en handkoppeling.
Het kickstartermechanisme zorgde voor problemen. Soms blokkeerde het. De remedie was de brommer in de 1e versnelling zetten en achteruit trekken, dan schoot het weer vrij.
De afstelling van de koppeling luisterde ontzettend nauw, en dat ding moest ook regelmatig bijgesteld worden.
Maar verder geen problemen. Zat trekkracht. Altijd 80 km/h (lichte vertanding), zelfs met een passagier achterop de heuvel op.

Als je de keuze hebt, neem dan een Jincheng blok. Ze hebben meer vermogen dan de andere Chinezen en lijken ook kwalitatief de beste te zijn.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
Glasbak
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Glasbak »

Ik heb tijdelijk ook een Zongsheng 110 blok onder de c90 hangen. Redelijk plug en play, heb er nog niet zoveel mee gereden, kan daar weinig over zeggen.

Aandachtspunten:

* Oliepijlstok zit redelijk achterop het blok, waardoor de ophanging van je achterremlichtschakelaar weg moet.

* De aansluiting van je carb op je kop is iets hoger, waardoor het onder een c90 allemaal vrij krap past, origineel luchtfilter is niet meer goed aan te sluiten

* Steppenbalk past niet meer

Verder starten en rijden maar! (wel met een lelijk blok tussen je voeten :roll: )
Thom
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda ST50B

Re: Het bami-blokken handboek!

Bericht door Thom »

Iemand ervaring met die 125 blokjes van Motomonkeys.nl?
4T-MSB beginner

Bericht door #19 »

Komt er ook een Takagawa - Handboek ?
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Ik neem even aan dat je geen catalogus bedoelt.

Voor takagawa sleutelfilmpjes: http://www.takegawa.co.jp/2008_takegawa ... movie.html

Helaas wel in het japans.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

#19 schreef:Komt er ook een Takagawa - Handboek ?
uhhh takegawa geeft al een catalogus. even vragen bij de honda verkoop adressen die kunnen je zo een boek bestellen.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Blootkonijn
4T-MSB regular
Bezit: Honda CD50
Honda C50

Bericht door Blootkonijn »

eerste blok; Honda origeneel, schakelvorken kapot -_-
tweede blok; motomonkeys ding, 240 euro +-, krukas naar de kloten na een jaar.
derde en huidige blok; Lifan 125cc 18mm keihin, top snelheid (rollerbank; 132 km/h) in het echt 105 km/h volgens meneer de politie agent

Lifan rijdt goed heerlijk nog nooit een kraak of nare vevelende doodskreten uit het blok gehoord dus prima als vervang middel.
prijs; 190 euro

8-)
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!
Nicoscub
bamilover
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Aangezien hier veel mensen zijn met een 110cc bami-blok heb ik een vraag voor jullie, ik heb een Stomp(Lifan) 110cc bami-blok gekocht en het advies van de verkopende partij is om de olie die erin zit vanuit de fabriek gelijk te vervangen voor goede olie alleen ze zetten nergens hoeveel olie in de motor moet, weet iemand hoeveel olie er in deze motor moet?

Het gaat om de volgende motor:
http://www.ebay.nl/itm/270954077103?ssP ... 1497.l2649

Ik heb er nu 700ml in gedaan en heb hem even gestart om te kijken of hij het deed en hij doet het!

ps: vergeet erbij te zeggen dat het niet de motor op de foto is, hij heeft gewoon een zwarte stalen cilinder!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Tot het oliepeil in het gearceerde deel van de peilstok staat. begin met 650 a 700ml. (er blijft altijd wat achter in het blok.)
stomp 110: http://www.ridestomp.com/juicebox3/juicebox3.html#subb1

(dat blok op de ebay foto ziet er trouwens uit als een 120/125)
Nicoscub
bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

nielspbr schreef:Tot het oliepeil in het gearceerde deel van de peilstok staat. begin met 650 a 700ml. (er blijft altijd wat achter in het blok.)

(dat blok op de foto ziet er trouwens uit als een 120/125)
Ik zal er wat meer ingooien en dan kijken waar hij uitkomt op de peilstok, nu komt hij niet eens op het einde van de peilstok!
De foto is idd van een 120cc motor, klopt helemaal niks van deze advertentie er staat ook ergens onderaan de advertentie dat je 25 pound extra moet betalen als je er een ontstekingsplaat op wil hebben met 12 volt spoelen maar ik heb ze niet besteld en ook niet betaald maar hij zat er wel op!

Oh en om topic te blijven ik heb een Skyteam dax met bami-blok 50cc die inmiddels ruim 6000km gereden heeft zonder mokken ik heb ook nog een loncin 70cc bami-blok op de planken liggen die ook aardig wat km gemaakt heeft alleen piept hij nu als je schakelt, misschien iets met de koppeling etc. ga hem over een tijdje wel ff opentrekken kijken wat ik tegenkom.
Heb ook nog een Skyteam 86cc bami-blok op de plank liggen waar de koppakking van vervangen moet worden voor de rest was hij al helemaal uit elkaar geweest en hij is goed!
Afbeelding
lupomob
4T-MSB regular
Bezit: Een heuze bami monkey

Bericht door lupomob »

Ik heb een lifan 125 cc blok waar ongeveer 900 ml olie ingaat.

Wat ik vind van het blok.
Alles doet wat het moet doen alleen de koppeling blijf je stelle..
Wekenlang gaat het goed en dan inee.s moet de kabel wat strakker of wat losser.

Kwaliteit van het blok is in mijn ogen ver boven verwachting.
Het was de bedoeling om er een 50cc blokje onder te hangen toen ik hem kocht(de monkey) maar de 125 zat er toen al onder.
Ik rij hem eigenlijk nooit warm en ros altijd stevig weg.
Het blokje heeft inmiddels 4000 km gelopen en geeft tot op heden geen raar piepje of kraakje en is in de loop der tijd alleen maar lekkerder gaan lopen.

Ik gooi er overgens wel een kwalitatief goede olie in, mischien dat dat het blok wat langer goed laat lopen
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
RobHonda
The 4T-MSB is my life!

Bericht door RobHonda »

Nicoscub schreef: Ik heb er nu 700ml in gedaan en heb hem even gestart om te kijken of hij het deed en hij doet het!
Tip voor jou: start nooit je brommer zonder dat je weet of er wel genoeg olie in zit. Ook zonder olie doetie het wel maar je helpt de boel wel mooi naar de kloten. Zoals Niels al aangaf, gewoon aanvullen tot de olie bovenin het gearceerde deel van je pijlstok zit. Dan even laten lopen, even wachten om de olie terug te laten lopen in het onderblok en nog eens napeilen.

Ik heb niet zo gek veel ervaring met bamiblokken. Ik heb een samengeraapt chinees 50cc blok gehad die reed prima maar schakelde extreem kut en ik heb een 110cc Lifan, die doet het prima. Nog geen enkel probleem mee gehad en hij schakeld goed. Met aanhanger ligt de top rond de 80. Ik heb er nog niet zo gek veel km's mee gemaakt (4k)
Nicoscub
bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

RobHonda schreef:
Nicoscub schreef: Ik heb er nu 700ml in gedaan en heb hem even gestart om te kijken of hij het deed en hij doet het!
Tip voor jou: start nooit je brommer zonder dat je weet of er wel genoeg olie in zit.

Dank je Rob had hem toen alleen maar even gestart gelukkig meer niet, heb hem daarna aangevuld tot aan het gearceerde gedeelte en dat is ongeveer 900ml, heb het namelijk opgemeten!
Wat ik een beetje vreemd vind is dat het nergens te vinden is hoeveel olie er in moet maar het is gelukt, dus geen probleem meer en hij rijdt en schakelt (alles omhoog) erg fijn btw!
Afbeelding
Nicoscub
bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Ik heb het 107cc stomp/lifan blok maar weer onder de c90 vandaan gehaald want dat is veel te gevaarlijk, wat een power onder een brommertje!
Heb samen met Robert de 86cc Skyteam even oliedicht gemaakt en eronder gehangen nu rijdt hij ook zeer fijn.

Heb een nieuw bami 50cc blok gekocht op ebay een Ducar http://www.ebay.nl/itm/400179196204?ssP ... 1497.l2649
Inclusief verzenden kost hij mij 184,90 euro, deze moet voorlopig onder de c50lac komen te hangen zodat er weer normaal mee gereden kan worden, het is een schakelblokje dus zet ik links op het stuur de lac handremhevel er weer op om er mee te kunnen koppelen!
Ik laat jullie weten hoe hij gaat bevallen.
Afbeelding
Plaats reactie