CB50 cdi geen toeren
-
Online
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: CB50 cdi geen toeren
Precies, zit in de rechterkrukwang.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 30 mar 2012 16:38
- Bezit: CB50j
- Locatie: Zuid-Beijerland
Re: CB50 cdi geen toeren
Heb blok gaat idd gesplitst worden. Alles goed schoonmaken en opnieuw opbouwen.
Zijn er nog delen die ik preventief zou moeten vervangen nu hij toch open ligt?
Zijn er nog delen die ik preventief zou moeten vervangen nu hij toch open ligt?
Je ken beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: CB50 cdi geen toeren
De olie..
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Re: CB50 cdi geen toeren
De koppelingsplaten zou ik persoonlijk gelijk vervangen als ik dit zo zie.
Wat je krukas betreft heeeeeeeel goed schoonmaken om het centrifugaal filter maar ook de smeerkanalen vrij te krijgen.
Wat je krukas betreft heeeeeeeel goed schoonmaken om het centrifugaal filter maar ook de smeerkanalen vrij te krijgen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 30 mar 2012 16:38
- Bezit: CB50j
- Locatie: Zuid-Beijerland
Re: CB50 cdi geen toeren
Keerringen en pakkingen had ik der al op staan.
Is het centrifugaal filter los te koop of zit dit vast in de krukwang?
Als ik het carter gedeeld heb maar is lekker laten weken in de benzine of diesel,
of zijn er die hier een ander idee voor hebben?
Naar de koppelingsplaatjes zal ik is even kijken of ze aan vervanging toe zijn.
Wat de kop betreft, klepzittingen slijpen, kleprubbers vervangen, nieuwe kettingspanner(deze is namelijk gebroken) en
misschien de in en uitlaat kanalen even polijsten
Is het centrifugaal filter los te koop of zit dit vast in de krukwang?
Als ik het carter gedeeld heb maar is lekker laten weken in de benzine of diesel,
of zijn er die hier een ander idee voor hebben?
Naar de koppelingsplaatjes zal ik is even kijken of ze aan vervanging toe zijn.
Wat de kop betreft, klepzittingen slijpen, kleprubbers vervangen, nieuwe kettingspanner(deze is namelijk gebroken) en
misschien de in en uitlaat kanalen even polijsten
Je ken beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
-
Online
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: CB50 cdi geen toeren
Filter zit achter het rechter lager en alleen de O-ring is eventueel te vervangen. Nieuw rechterlager ook maar halen, dus.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Online
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: CB50 cdi geen toeren
Gewoon terugkappen met een t-shirt over de trechter. Dat doet toch iedereen?stoterstangen90 schreef:De olie..
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: CB50 cdi geen toeren
Waarom dat T-shirt?NIX schreef:Gewoon terugkappen met een t-shirt over de trechter. Dat doet toch iedereen?stoterstangen90 schreef:De olie..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 30 mar 2012 16:38
- Bezit: CB50j
- Locatie: Zuid-Beijerland
Re: CB50 cdi geen toeren
Toch maar goed dat het blok helemaal uit elkaar gaat.
Er is zeker 1 lager kapot in de versnellingsbak..
Het schoonmaken van het blok doe ik nu met benzine, werkt erg goed!
Er is zeker 1 lager kapot in de versnellingsbak..
Het schoonmaken van het blok doe ik nu met benzine, werkt erg goed!
Je ken beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: CB50 cdi geen toeren
Houdt eventuele bakstenen tegen.stoterstangen90 schreef:Waarom dat T-shirt?NIX schreef:Gewoon terugkappen met een t-shirt over de trechter. Dat doet toch iedereen?stoterstangen90 schreef:De olie..
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: CB50 cdi geen toeren
Schoonmaken doe ik liever met diesel, worden je vingers niet zo schraal van. En tevens laat dat een laagje achter waardoor eventueel staal niet direct verroest als je halverwege de revisie besluit alles in een krat te flikkeren omdat je er geen zin meer aan hebt.Mrhondaracer schreef:Toch maar goed dat het blok helemaal uit elkaar gaat.
Er is zeker 1 lager kapot in de versnellingsbak..
Het schoonmaken van het blok doe ik nu met benzine, werkt erg goed!
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 30 mar 2012 16:38
- Bezit: CB50j
- Locatie: Zuid-Beijerland
Re: CB50 cdi geen toeren
Net het schoonmaken van de onderdelen zet ik ze gelijk even in de schone olie. Diesel heeft zn lekker zwaar luchtje. En voor de schare handen hebben we de handschoenViertakt schreef:Schoonmaken doe ik liever met diesel, worden je vingers niet zo schraal van. En tevens laat dat een laagje achter waardoor eventueel staal niet direct verroest als je halverwege de revisie besluit alles in een krat te flikkeren omdat je er geen zin meer aan hebt.Mrhondaracer schreef:Toch maar goed dat het blok helemaal uit elkaar gaat.
Er is zeker 1 lager kapot in de versnellingsbak..
Het schoonmaken van het blok doe ik nu met benzine, werkt erg goed!
Je ken beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
Re: CB50 cdi geen toeren
Ik heb zelf jaren met een Takegawa 80cc set gereden, met carb. en al.
Beviel erg goed, ook trouwens wel een 80 kop. is ook eigenlijk wel een must als je met 80cc wilt rijden.
Gewoon met contactpunten draaide dat zo 12k, geen slag verkeerd.. mijn streven was om comfortabel op de B-wegen te kunnen rijden. Dus 90km/u, dat ging prima, ding was nog niet eens optimaal afgesteld.. 100km of harder kan gewoon. Met een 5 bak wellicht nog iets meer..
Essentieel was trouwens wel een extra carterventilatie (via de olievuldop naar een tankje) en een goede uitlaat.
Ik had er een Kitaco pijp onder, zonder DB killer liep het mooi, met DB killer liep het slecht.
Blokje heb ik nog, en gaat een mooi plekje krijgen in de huiskamer
Al met al kostte het hele circus eigenlijk veel te veel, maarja, het was wel leuk
Beviel erg goed, ook trouwens wel een 80 kop. is ook eigenlijk wel een must als je met 80cc wilt rijden.
Gewoon met contactpunten draaide dat zo 12k, geen slag verkeerd.. mijn streven was om comfortabel op de B-wegen te kunnen rijden. Dus 90km/u, dat ging prima, ding was nog niet eens optimaal afgesteld.. 100km of harder kan gewoon. Met een 5 bak wellicht nog iets meer..
Essentieel was trouwens wel een extra carterventilatie (via de olievuldop naar een tankje) en een goede uitlaat.
Ik had er een Kitaco pijp onder, zonder DB killer liep het mooi, met DB killer liep het slecht.
Blokje heb ik nog, en gaat een mooi plekje krijgen in de huiskamer
Al met al kostte het hele circus eigenlijk veel te veel, maarja, het was wel leuk
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 30 mar 2012 16:38
- Bezit: CB50j
- Locatie: Zuid-Beijerland
Re: CB50 cdi geen toeren
Goed om te horen! Heb het setje besteld dus zal er over een aantal weken wel zijn (komt uit Japan namelijk).bonjour schreef:Ik heb zelf jaren met een Takegawa 80cc set gereden, met carb. en al.
Beviel erg goed, ook trouwens wel een 80 kop. is ook eigenlijk wel een must als je met 80cc wilt rijden.
Gewoon met contactpunten draaide dat zo 12k, geen slag verkeerd.. mijn streven was om comfortabel op de B-wegen te kunnen rijden. Dus 90km/u, dat ging prima, ding was nog niet eens optimaal afgesteld.. 100km of harder kan gewoon. Met een 5 bak wellicht nog iets meer..
Essentieel was trouwens wel een extra carterventilatie (via de olievuldop naar een tankje) en een goede uitlaat.
Ik had er een Kitaco pijp onder, zonder DB killer liep het mooi, met DB killer liep het slecht.
Blokje heb ik nog, en gaat een mooi plekje krijgen in de huiskamer
Al met al kostte het hele circus eigenlijk veel te veel, maarja, het was wel leuk
Verder ben ik het blok compleet aan het reviseren. Alle lagers uit de bak waren kapot maar draait nu weer als een malle.
Verder het oliekanaal naar de kop iets vergroot, dit was een gaatje van 2mm? Nu een stukje groter in ieder geval!
Heeft jou 80cc op de originele oliepomp gedraaid?
Je ken beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen