cd50 en vvv

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

kapotte bougie ?/slechte bobine/bobinekabel/bougie dop ?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Pimoso
4T-MSB beginner

Bericht door Pimoso »

Dit probleem had ik ook bij m'n CD met mitsu en een stalen vvv, ongelofelijk moeilijk af te stellen. Ik heb uiteindelijk de puntjes maar miniem open laten gaan zodat het zeker niet te vroeg wordt bij hogere toeren en wel mooi stationair en vervolgens de nokjes in het vliegwiel waar de armpjes tegenaan komen wanneer ze uitdraaien iets naar binnen gebogen zodat de mate van vervroeging afneemt. Dit werkt prima. Die aftermarket vvv's vervroegen gewoon te veel.
En hop het gas er op
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

Pimoso schreef:Dit probleem had ik ook bij m'n CD met mitsu en een stalen vvv, ongelofelijk moeilijk af te stellen. Ik heb uiteindelijk de puntjes maar miniem open laten gaan zodat het zeker niet te vroeg wordt bij hogere toeren en wel mooi stationair en vervolgens de nokjes in het vliegwiel waar de armpjes tegenaan komen wanneer ze uitdraaien iets naar binnen gebogen zodat de mate van vervroeging afneemt. Dit werkt prima. Die aftermarket vvv's vervroegen gewoon te veel.
dit zou een optie kunne wezen, dit is een vvv van ND volgens mij niet de slechtste op de markt.

@ eric: compressie is ruim voldoende. veren zijn nieuw
@nix: kleppen zijn goed.
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

dus
amigo
4T-MSB regular

Bericht door amigo »

aardbei64 schreef:dus
dus haal je cilinderkop eraf, en kijk of je koppakking toch stiekum niet lek is. Ik denk toch dat je dan compressieverlies hebt.
amigo
4T-MSB regular

Bericht door amigo »

heb je voor de gein al een keer je bougie vervangen. Bougies zijn rare dingen hoor.
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

amigo schreef:
aardbei64 schreef:dus
dus haal je cilinderkop eraf, en kijk of je koppakking toch stiekum niet lek is. Ik denk toch dat je dan compressieverlies hebt.
ja dat zou ik eens kunne doen,

ps bougie heb ik al eens vervangen
Lennaert
4T-MSB regular

Bericht door Lennaert »

En ook met goede electrode afstand?
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Bericht door h5speedje »

het klinkt allemaal erg bekent...je weet dat er iets niet goed zit maar wat??

chemisch??
elektrisch??
mechanisch??

wat heb je veranderd voor je deze problemen kreeg??

enne stom iets zoals een achter of voorrem die aanloopt??

Met mijn c had ik het zelfde; ding wou niet boven de 40 uit..vvv, snelle teur en nok, niks hielp...zelfs al een goedlopend blok eronder gehangen en die liep in ene ook langzaam??? :evil: wtf
dus aan het blok lag het niet..
Andere teur erop; maakte geen verschil..
dus dan maar naar de brommer kijken
okee lagers zijn redelijk nog dus dat zal het niet zijn..
rem loopt niet aan..
ah ketting mag wel wat vette sapjes hebben want is droog..+5km
Heej het wiel staat scheef eigenlijk de hele brug..schokjes omgewisseld +3km
wielen uitgelijnd +4 km
Zet allemaal geen zoden aan de dijk
toen eens naar het luchtfilter kijken van de c
heej een dikke kap over het filter waardoor hij heel weinig lucht krijgt even stukkie zagen en slijpen...kijk dat was em...netjes weer op de 60
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

h5speedje schreef:het klinkt allemaal erg bekent...je weet dat er iets niet goed zit maar wat??

chemisch??
elektrisch??
mechanisch??

wat heb je veranderd voor je deze problemen kreeg??

enne stom iets zoals een achter of voorrem die aanloopt??

Met mijn c had ik het zelfde; ding wou niet boven de 40 uit..vvv, snelle teur en nok, niks hielp...zelfs al een goedlopend blok eronder gehangen en die liep in ene ook langzaam??? :evil: wtf
dus aan het blok lag het niet..
Andere teur erop; maakte geen verschil..
dus dan maar naar de brommer kijken
okee lagers zijn redelijk nog dus dat zal het niet zijn..
rem loopt niet aan..
ah ketting mag wel wat vette sapjes hebben want is droog..+5km
Heej het wiel staat scheef eigenlijk de hele brug..schokjes omgewisseld +3km
wielen uitgelijnd +4 km
Zet allemaal geen zoden aan de dijk
toen eens naar het luchtfilter kijken van de c
heej een dikke kap over het filter waardoor hij heel weinig lucht krijgt even stukkie zagen en slijpen...kijk dat was em...netjes weer op de 60

ja inderdaad, het is behoorlijk frusterend om op deze manier je broem niet aan de gang te krijgen.

maar dit blokje heeft nog nooit gelopen, is nieuwe opbouw. en in t blokje zit volgens mij niets mis. al mag de distriketting ietsje strakker. maar dat mag er niet voor zorgen dat de brommer het helemaal niet doet. verder is die mechanisch helemaal in orde. daar kan het volgens mij niet in zitten.

vandaag heb ik het volledige luchtfilter element eraf gehaal. er zat een orgi filter in t frame, het was wel een oude, dus ik had zoiets van; het zou kunne dat deze vies is of niet meer goed afsluit op de carb.

ding eraf en nogsteeds blijft die niet mooi en regelmatig stat, lopen.
het kan alleen nog maar de ontsteking en of de carb.

kleppen staat op de mm nauwkeurig en op dit moment staat de ontsteking ook exact, begint te openen op de f.

de carb kan ik niet makkelijk wisselen ik heb er een rechte flens opzitten en alleen nog maar een ss carb, op de plank liggen, en die heeft een schuine flens...

ik pruts nog wel ff verder...
amigo
4T-MSB regular

Bericht door amigo »

dis kan je er ook wel ff opzetten hoor. Ik heb tijden met een recht spruitstuk gereden met een schuine carb. Maar check of de kleptiming nog wel goed staat, dus als het "o" van het tandwieltje gelijk staat met het "|" op de cilinder kop, dan moet het vliegwiel op "T" staan.
VoN_DamN

Bericht door VoN_DamN »

het is misschien een 'belediging' maar ben je zeker dat je veerringen goed zitten? dat gebeurt nl. als je ze omgekeerd steekt, dan rijdt hij amper 35
amigo
4T-MSB regular

Bericht door amigo »

je bedoelt de zuigerveren neem ik aan? Maar dat klopt wel, je moet de zuigerveren zo monteren dat de t die erop staat (goed kijken) naar boven wijst. Kijk voor verdere montage ff in de FAQ
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Bericht door h5speedje »

ja inderdaad, het is behoorlijk frusterend om op deze manier je broem niet aan de gang te krijgen.

maar dit blokje heeft nog nooit gelopen, is nieuwe opbouw. en in t blokje zit volgens mij niets mis. al mag de distriketting ietsje strakker. maar dat mag er niet voor zorgen dat de brommer het helemaal niet doet. verder is die mechanisch helemaal in orde. daar kan het volgens mij niet in zitten.

vandaag heb ik het volledige luchtfilter element eraf gehaal. er zat een orgi filter in t frame, het was wel een oude, dus ik had zoiets van; het zou kunne dat deze vies is of niet meer goed afsluit op de carb.

ding eraf en nogsteeds blijft die niet mooi en regelmatig stat, lopen.
het kan alleen nog maar de ontsteking en of de carb.

kleppen staat op de mm nauwkeurig en op dit moment staat de ontsteking ook exact, begint te openen op de f.

de carb kan ik niet makkelijk wisselen ik heb er een rechte flens opzitten en alleen nog maar een ss carb, op de plank liggen, en die heeft een schuine flens...

ik pruts nog wel ff verder...
ik ken het ja...ooit jaren geleden begonnen om een perfect 5 bak blok op te bouwen..nergens op besparen zoveel mogelijk nieuw en alles orgineel..ding wou echt totaal niet lopen..compressie zat maar er zat een tik in.. :shock: :x :cry:
wtf...kop eraf..niks te zien...kleppen gecontroleerd..niks te zien alles was nieuw dus...klepveren waren nieuw dus zweven van de kleppen kon het niet zijn..ontsteking te vroeg?? middels een schroeven draaier in het bougie gat gecontroleerd of het vliegwiel wel op tijd stond..alles perfect..
spul weer gemonteerd en rijden met een tik...toen maar eens volgas de koppeling intrekken en vasthouden onder het motto bugen of barsten..tikken werd erger en wederom de kop getrokken..wat bleek?? cilinder was uit het midden geslepen en daardoor raakte de zijkant van de zuiger de kop..ik kon het zien aan het inloopspoor (verstoorde smering) grummenputten..cilinder heetgestookt en de cilinderbus gedraaid en toen was het goed...maar hij is pas lekker vlot gaan lopen toen ik meer kilometers had gereden..temperatuur zakt na een 500 kilometer en kon hem telkens verder doortrekken tot hij met mijn gewicht 120kg eindelijk eens de 85 km per uur haalde..nu loopt hij dat vlot..
Dus ook al loopt het in het begin een beetje langzaam; het blok moet nog loskomen he..
Plaats reactie