Na 2 jaar vertraging door omstandigheden is het eindelijk zover: de CY is afgelopen nazomer eindelijk voorzien van een kenteken, milieuzone ontheffing voor Den Haag en nu uit elkaar gehaald om onderdelen voor te bereiden om ze te kunnen spuiten. Het blok heb ik voorzien van CDI (blij mee!) en de indruk die ik na 250 km van het blok heb is dat dat best ok is. Loopt prima, geen rook, alleen een kleine olielekkage tussen de cilinder en de kop.
Omdat er al duidelijk andere "hobbyisten" mij waren voorgegaan met het verfwerk, gaat alles kaal tot op het blanke metaal en worden de onderdelen waar nodig chemisch ontroest.
Nu lijkt het er, na enig schuren met Scotch Brite, op dat de remankerplaten van van een laag blanke lak over het kale aluminium (dat er nu niet meer uitziet). Het scheelt nogal wat werk of ik ze voorbereid voor aluminium primer of dat het poetsen wordt
Ik wil alle onderdelen zoveel mogelijk weer voorzien van de originele kleuren en voor de meeste onderdelen heb ik dat terug kunnen vinden in het werkplaatshandboek en de onderdelenlijst. Van een paar onderdelen heb ik dat nog niet kunnen vinden.
Sowieso staan de wielnaven (en velgen, maar da's geen aluminum), carterdeksels cilinder en cilinderkop op mijn lijstje om zilver te spuiten.
Mijn vraag is nu welke aluminium onderdelen Honda 42 jaar geleden nog meer voorzien heeft van Cloud metallic silver.
Remankerplaten?
Kleppendeksel?
Een aanverwante vraag is welke glans graad deze verf oorspronkelijk gehad heeft. Dat staat voor NH-35M Cloud silver metallic niet genoemd.