CY50 welke onderdelen blank aluminium en welke Cloud silver metallic

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
SeeWhy50
4T-MSB regular
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50

CY50 welke onderdelen blank aluminium en welke Cloud silver metallic

Bericht door SeeWhy50 »

Het mag nog steeds dus voor iedereen allereerst beste wensen voor dit nieuwe jaar.

Na 2 jaar vertraging door omstandigheden is het eindelijk zover: de CY is afgelopen nazomer eindelijk voorzien van een kenteken, milieuzone ontheffing voor Den Haag en nu uit elkaar gehaald om onderdelen voor te bereiden om ze te kunnen spuiten. Het blok heb ik voorzien van CDI (blij mee!) en de indruk die ik na 250 km van het blok heb is dat dat best ok is. Loopt prima, geen rook, alleen een kleine olielekkage tussen de cilinder en de kop.

Omdat er al duidelijk andere "hobbyisten" mij waren voorgegaan met het verfwerk, gaat alles kaal tot op het blanke metaal en worden de onderdelen waar nodig chemisch ontroest.

Nu lijkt het er, na enig schuren met Scotch Brite, op dat de remankerplaten van van een laag blanke lak over het kale aluminium (dat er nu niet meer uitziet). Het scheelt nogal wat werk of ik ze voorbereid voor aluminium primer of dat het poetsen wordt ;)

Ik wil alle onderdelen zoveel mogelijk weer voorzien van de originele kleuren en voor de meeste onderdelen heb ik dat terug kunnen vinden in het werkplaatshandboek en de onderdelenlijst. Van een paar onderdelen heb ik dat nog niet kunnen vinden.

Sowieso staan de wielnaven (en velgen, maar da's geen aluminum), carterdeksels cilinder en cilinderkop op mijn lijstje om zilver te spuiten.
Mijn vraag is nu welke aluminium onderdelen Honda 42 jaar geleden nog meer voorzien heeft van Cloud metallic silver.
Remankerplaten?
Kleppendeksel?

Een aanverwante vraag is welke glans graad deze verf oorspronkelijk gehad heeft. Dat staat voor NH-35M Cloud silver metallic niet genoemd.
Groeten,

Danny

Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Re: CY50 welke onderdelen blank aluminium en welke Cloud silver metallic

Bericht door MrSinga »

Remplaten waren gepolierd en vernist, die laag dat je er nu af aan het halen bent. Zo zijn er wel nog stukken die niet in lak zaten (vergelijk wat met de OT Dax)

Zilver lijkt ent sterkste op velgenspray van motip. En ja, daar zit glans in
SeeWhy50
4T-MSB regular

Bericht door SeeWhy50 »

Bedankt voor de reactie. Ik ga de lak eraf halen en de remankerplaten opnieuw polijsten.
Groeten,

Danny

Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

Ah, leuk, een plaatsgenoot met eveneens een cy :D
Waar heb je hem laten keuren, Schiedam.

Ik heb de mijne destijds ook helemaal zelf kaal gemaakt, maar dat doe ik dus nooit meer.
Lekker naar de poedercoater brengen en laten stralen en coaten is mijn advies. Kleurmonsters e.d. hebben ze daar genoeg.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Ronaldo schreef: ↑06 jan 2021 09:54 Ah, leuk, een plaatsgenoot met eveneens een cy :D

Ik heb de mijne destijds ook helemaal zelf kaal gemaakt, maar dat doe ik dus nooit meer.
Lekker naar de poedercoater brengen en laten stralen en coaten is mijn advies. Kleurmonsters e.d. hebben ze daar genoeg.
Extra aandacht voor het leesbaar houden voor je framenummer.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: ↑06 jan 2021 12:06
Ronaldo schreef: ↑06 jan 2021 09:54 Ah, leuk, een plaatsgenoot met eveneens een cy :D

Extra aandacht voor het leesbaar houden voor je framenummer.
Mijn poederlakker gaat het framenr 1 maal over met poeder, de 2e laag doet hij dan met afgeplakt nummer. Altijd zichtbaar
SeeWhy50
4T-MSB regular

Bericht door SeeWhy50 »

Ja, gekeurd bij de RDW vestiging in Schiedam.
Als ik de verhalen hier en daar op het internet lees dan vermoed ik dat ik misschien niet de meest toeschietelijke keurmeester trof.
De eerste keer werd ik naar huis gestuurd omdat de lijst met framenummers en leeftijden die ik had niet als voldoende aannemelijk werd gezien om de leeftijd vast te kunnen stellen. Via een Honda dealer een 'attest technische specificaties' bij Honda moeten aanvragen (à 125 Euro) om het bij een tweede keuring wel geregeld te krijgen.
Groeten,

Danny

Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

Al die documenten heb ik al jaren geleden in huis liggen, moet hem echter nog stééds laten keuren :cry:
Deze zomer maar ff kijken of dat gaat lukken.
Wil hem als motor op kenteken laten zetten zodat ik geen last heb met milieu zones etc.
SeeWhy50
4T-MSB regular

Bericht door SeeWhy50 »

MrSinga schreef: ↑05 jan 2021 21:02 Remplaten waren gepolierd en vernist, die laag dat je er nu af aan het halen bent. Zo zijn er wel nog stukken die niet in lak zaten (vergelijk wat met de OT Dax)

Zilver lijkt ent sterkste op velgenspray van motip. En ja, daar zit glans in
Ik heb je advies opgevolgd. Voor de remplaten was dat wat meer werk dan oorspronkelijk gepland maar ik ben erg blij met het resultaat.
Afbeelding

Afbeelding
Ik ben ook erg tevreden met de velgenspray van Motip. Het werkt erg prettig de kleur is prima. Ik had het al eerder zien staan hier op het forum maar die tip heeft me net dat ene zetje gegeven.... Bedankt!
Groeten,

Danny

stoterstangen90
Vierkantofiel
Bezit: Morris Ital

Bericht door stoterstangen90 »

netjes hoor
Afbeelding
Plaats reactie