kan idd nooit kwaad om je cartertje te verwarmen, ik denk dat ik dat voortaan ook maar ga doen.MrSinga schreef: ↑04 mar 2021 06:40Ja en nee. Eigenlijk schrijven ze wel voor dat je het carter tot 60C verwarmd bij het monteren van de krukas. En dan glijdt hij er perfect in. Bij koude carters is het meer wringen (zie je duidelijk bij lage km’s blokjes).lil schreef: ↑03 mar 2021 23:56 bij honda blokken zitten de krukaslagerschalen zonder speling in de carters, maar niet klem, je kan de krukas met lagers en al gewoon met de hand eruit trekken of erin plaatsen. de speling zoals iclaudius beschrijft is te ruim, de carterpassing is uitgelubbert, helaas.
één van de oorzaken kan zijn dat de krukas niet goed is uitgelijnd
Ik verwarm sinds ik dat weet altijd de carters met een verfafbrandertje en dat geeft idd giga verschil bij montage. Dus het is een lichte klempassing
sneu voor je iclaudius, misschien kan je de speling opvullen met wat latoenkoper. het blijft een lapmiddeltje, maar het is goed mogelijk dat het blok dan nog heel lang meegaat zo.
enne, nieuw kopen is geen garantie voor lange levensduur. oordeelkundig met je spul omgaan is de sleutel.
een brommer waar vanalles aan mankeert kan uiteindelijk ook weer zo goed worden dat ie gewoon levenslang meegaat. gewoon ieder mankementje wat ie krijgt maken en op gegeven moment heb je dan alles gehad en gaat ie verders niet meer stuk.