kleppen slijpen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
istvan
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

kleppen slijpen

Bericht door istvan »

Ik ben de klepjes aan het inslijpen op een OT70 kop. De uitlaatklep is goed dicht, maar ik krijg het niet voor elkaar met de inlaatklep. Ik ben al een uur aan het slijpen, maar als ik het test met een beetje wasbenzine, sijpelt het er vrolijk weer door.

Wat gaat er mis?

te dikke klepzetel?
kromme klep?
iets anders?
gewoon doorgaan totdat het dicht is?

Wie heeft er ervaring mee?
Afbeelding divisie Eindhoven

Rijden is een feest, remmen de kater.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

als je al een uur aan het slijpen bent, is er dan nog wel een zitting over voor de klep?
TWD for life!
istvan
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door istvan »

jawel, het zijn telkens hele dunne laagjes die er vanaf gaan en er zit nog genoeg. Maar het wil gewoon niet dicht.

SBloke
4T-MSB regular
Bezit: BMW R1100GS

Bericht door SBloke »

zitting inkleuren met watervaste stift en vervolgens in gaan slijpen? Wellicht dat je op die manier de plek vindt die te laag zit.

(zelf nog nooit geprobeerd, bedenk het nu ter plekke)
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!
René
Admin
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50

Bericht door René »

Ik heb slechte ervaringen met kleppen slijpen. Ik ben ook ooit uren aan het slijpen geweest en het bleef er doorheen zeiken. Op een gegeven moment met het kopje langs een rivisiebedrijf gegaan. Daar het kopje laten testen dmv een vacuum-zuig-apparaat. Volgens hun was het kopje toch gewoon goed dicht, terwijl er thuis gewoon benzine doorheen zeek. Dus het kopje toch maar gewoon gemonteerd en het liep verder gewoon goed.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

die 2 of 3x dat ik het heb gedaan ging het wel gewoon goed en kreeg ik ze 100% lekvrij... ik gebruik overigens alleen fijne kleppenpasta, verder lange rondjes draaien, niet een kleine stukje heen en weren maar blijven draaien met een gelijkmatige druk op de klep.
TWD for life!
snelwyn
4T-MSB regular
Bezit: Honda TT c50

Bericht door snelwyn »

Als je klep zitting te groot word wil die vaak ook niet meer goed sluiten... En koop een nieuwe inlaatklep en slijp die in dat kost je de kop niet en ik gok erop dat je dan klaar bent want een klep kan ook versleten zijn..
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik pak altijd de accuboor met een stukje slang op de klepsteel.

Kijk eens of de klepgeleider of klepsteel niet versleten is. als de klepsteel flink heen en weer kan in de geleider, gaat ie echt niet meer mooi afsluiten. Als de bovenkant van de klepsteel hol is, is dat al een aardige indicatie dat de klepgeleider (meestal) niet meer goed is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
AAlex
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door AAlex »

Als de klep meermalen of langdurig is ingeslepen, en/of al een leven achter zich heeft wordt het randje waar de klep op rust, de klepzetel, te breed.

een klep kan alleen op een "scherp" randje op de klepzetel afdichten. Er is een afkeurmaat voor de breedte van de klepzetel, ik weet m alleen ff niet. kun je opzoeken.

als de klepzetel te breed is dicht de klep nooit meer af. oplossing: klepzetel opnieuw laten fraisen, of nieuwe klepzetel laten monteren (kan dit bij deze kopjes?)of een nieuwe kop aanschaffen.

succes.
Alex
BRULLE MET DIE SPULLE!!

Afbeelding
hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door hondaa48 »

of een scheur in je kop. maar dat zal je dan wel gezien hebben lijkt me
"ons kent ons"
PBC bv.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Re: kleppen slijpen

Bericht door h5speedje »

De Schout
4T-MSB beginner

Bericht door De Schout »

kijk ff goed naar het beeld op de klep en de zitting, moet je na het schuren wel kunnen zien waar het wel of niet geraakt heeft. wss gewoon je klep krom/verbrand of pitjes oid in je zitting.
DR Monkey
4T-MSB regular

Bericht door DR Monkey »

Ik denk dat je het eerst met een klepfrees set zal moeten proberen.
Anders nieuwe klepzittingen als deze gewoon aan gort zijn.
In de welbekende toolbox van Honda zit ook ook die set.

Afbeelding

Afbeelding
istvan
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door istvan »

De klepzetel zelf is aan de dikke kant. Dat zou een oorzaak kunnen zijn. De Honda C70 shopmanual geeft een servicelimit van 1,6 mm aan en daar zit ie aardig dicht in de buurt.

Verder past de klepsteel naadloos in de geleider en kan niet de oorzaak zijn van het probleem. De klep zelf verdenk ik wel van slijtage. Het lijkt wel dat het gedeelte van de klep wat de klepzetel raakt, hol is.

Ik ga niet langer klooien en laat de zetel aanpassen en stop er een nieuwe klep in. Kijken wat het dan doet.

Bedankt voor de info.

VoN_DamN

Bericht door VoN_DamN »

denk dat je klep scheef is, als dat zo is, lichte scheefstand, zou hij na het roderen beter moeten dichten in sommige standen. verder test je beter met olie en met een compressor blazen via de inlaat/uitlaat. dit wel met gemonteerde veren natuurlijk.

een met benzine lekkende inlaatklep rijdt meestal niet slecht, uitlaatklep die lekt is minder leuk.
Plaats reactie