kleppen slijpen
-
istvan
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
kleppen slijpen
Ik ben de klepjes aan het inslijpen op een OT70 kop. De uitlaatklep is goed dicht, maar ik krijg het niet voor elkaar met de inlaatklep. Ik ben al een uur aan het slijpen, maar als ik het test met een beetje wasbenzine, sijpelt het er vrolijk weer door.
Wat gaat er mis?
te dikke klepzetel?
kromme klep?
iets anders?
gewoon doorgaan totdat het dicht is?
Wie heeft er ervaring mee?
Wat gaat er mis?
te dikke klepzetel?
kromme klep?
iets anders?
gewoon doorgaan totdat het dicht is?
Wie heeft er ervaring mee?
divisie EindhovenRijden is een feest, remmen de kater.
-
René
- Admin
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Ik heb slechte ervaringen met kleppen slijpen. Ik ben ook ooit uren aan het slijpen geweest en het bleef er doorheen zeiken. Op een gegeven moment met het kopje langs een rivisiebedrijf gegaan. Daar het kopje laten testen dmv een vacuum-zuig-apparaat. Volgens hun was het kopje toch gewoon goed dicht, terwijl er thuis gewoon benzine doorheen zeek. Dus het kopje toch maar gewoon gemonteerd en het liep verder gewoon goed.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik pak altijd de accuboor met een stukje slang op de klepsteel.
Kijk eens of de klepgeleider of klepsteel niet versleten is. als de klepsteel flink heen en weer kan in de geleider, gaat ie echt niet meer mooi afsluiten. Als de bovenkant van de klepsteel hol is, is dat al een aardige indicatie dat de klepgeleider (meestal) niet meer goed is.
Kijk eens of de klepgeleider of klepsteel niet versleten is. als de klepsteel flink heen en weer kan in de geleider, gaat ie echt niet meer mooi afsluiten. Als de bovenkant van de klepsteel hol is, is dat al een aardige indicatie dat de klepgeleider (meestal) niet meer goed is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Als de klep meermalen of langdurig is ingeslepen, en/of al een leven achter zich heeft wordt het randje waar de klep op rust, de klepzetel, te breed.
een klep kan alleen op een "scherp" randje op de klepzetel afdichten. Er is een afkeurmaat voor de breedte van de klepzetel, ik weet m alleen ff niet. kun je opzoeken.
als de klepzetel te breed is dicht de klep nooit meer af. oplossing: klepzetel opnieuw laten fraisen, of nieuwe klepzetel laten monteren (kan dit bij deze kopjes?)of een nieuwe kop aanschaffen.
succes.
Alex
een klep kan alleen op een "scherp" randje op de klepzetel afdichten. Er is een afkeurmaat voor de breedte van de klepzetel, ik weet m alleen ff niet. kun je opzoeken.
als de klepzetel te breed is dicht de klep nooit meer af. oplossing: klepzetel opnieuw laten fraisen, of nieuwe klepzetel laten monteren (kan dit bij deze kopjes?)of een nieuwe kop aanschaffen.
succes.
Alex
BRULLE MET DIE SPULLE!!

-
istvan
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
De klepzetel zelf is aan de dikke kant. Dat zou een oorzaak kunnen zijn. De Honda C70 shopmanual geeft een servicelimit van 1,6 mm aan en daar zit ie aardig dicht in de buurt.
Verder past de klepsteel naadloos in de geleider en kan niet de oorzaak zijn van het probleem. De klep zelf verdenk ik wel van slijtage. Het lijkt wel dat het gedeelte van de klep wat de klepzetel raakt, hol is.
Ik ga niet langer klooien en laat de zetel aanpassen en stop er een nieuwe klep in. Kijken wat het dan doet.
Bedankt voor de info.
Verder past de klepsteel naadloos in de geleider en kan niet de oorzaak zijn van het probleem. De klep zelf verdenk ik wel van slijtage. Het lijkt wel dat het gedeelte van de klep wat de klepzetel raakt, hol is.
Ik ga niet langer klooien en laat de zetel aanpassen en stop er een nieuwe klep in. Kijken wat het dan doet.
Bedankt voor de info.
divisie EindhovenRijden is een feest, remmen de kater.
-
VoN_DamN
denk dat je klep scheef is, als dat zo is, lichte scheefstand, zou hij na het roderen beter moeten dichten in sommige standen. verder test je beter met olie en met een compressor blazen via de inlaat/uitlaat. dit wel met gemonteerde veren natuurlijk.
een met benzine lekkende inlaatklep rijdt meestal niet slecht, uitlaatklep die lekt is minder leuk.
een met benzine lekkende inlaatklep rijdt meestal niet slecht, uitlaatklep die lekt is minder leuk.