Abs kun je repareren met stukjes abs van iets wat je toch niet gebruikt of kapot is. De abs kun je oplossen door aceton maar MEC is beter. Doe wat stukjes abs in een potje wat je kunt afsluiten( wegens snelle verdamping) doe daar wat mec bij en roer tot er een papje ontstaat, meer mec is een dunner papje en minder is een wat stevigere massa. Ook kun je glasdoek gebruiken waar je het dunne papje op smeert wat er dan intrekt zodat je met dit geïmpregneerde glasdoekkunt repareren. Dun papje kun je gebruiken voor scheuren, scheuren eerst opschuren en eventueel met een soldeerbout iets verdiepen om meer opervlakte te creëren ( word de reparatie sterker). Kijk wel uit dat het abs niet te heet word waardoor het smelt. Toen ik nog kunsstofbewerker was bij fokker repareerde ik verschillende kunststoffen , wij hadden natuurlijk ook veel industrie lijmen voor van alles en nog wat. Mooi vak ( kunststof bewerker) en dan met name reparatie aan vliegtuig onderdelen.mocht dat graag doen.
Kleine vragen topic
-
cor
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Re: Kleine vragen topic
Je gebruikt dan het ABS papje als een soort epoxyhars?cor schreef: ↑25 apr 2023 14:57Abs kun je repareren met stukjes abs van iets wat je toch niet gebruikt of kapot is. De abs kun je oplossen door aceton maar MEC is beter. Doe wat stukjes abs in een potje wat je kunt afsluiten( wegens snelle verdamping) doe daar wat mec bij en roer tot er een papje ontstaat, meer mec is een dunner papje en minder is een wat stevigere massa. Ook kun je glasdoek gebruiken waar je het dunne papje op smeert wat er dan intrekt zodat je met dit geïmpregneerde glasdoekkunt repareren. Dun papje kun je gebruiken voor scheuren, scheuren eerst opschuren en eventueel met een soldeerbout iets verdiepen om meer opervlakte te creëren ( word de reparatie sterker). Kijk wel uit dat het abs niet te heet word waardoor het smelt. Toen ik nog kunsstofbewerker was bij fokker repareerde ik verschillende kunststoffen , wij hadden natuurlijk ook veel industrie lijmen voor van alles en nog wat. Mooi vak ( kunststof bewerker) en dan met name reparatie aan vliegtuig onderdelen.mocht dat graag doen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Nee, het papje vormt een chemische las met het basismateriaal als het mec verdampt. Het mec(oplosmiddel) in het papje tast de grenslaag van het basismateriaal aan. Vandaar dat je dat papje met dezelfde soort kunststof moet maken.KiP schreef: ↑25 apr 2023 19:10Je gebruikt dan het ABS papje als een soort epoxyhars?cor schreef: ↑25 apr 2023 14:57Abs kun je repareren met stukjes abs van iets wat je toch niet gebruikt of kapot is. De abs kun je oplossen door aceton maar MEC is beter. Doe wat stukjes abs in een potje wat je kunt afsluiten( wegens snelle verdamping) doe daar wat mec bij en roer tot er een papje ontstaat, meer mec is een dunner papje en minder is een wat stevigere massa. Ook kun je glasdoek gebruiken waar je het dunne papje op smeert wat er dan intrekt zodat je met dit geïmpregneerde glasdoekkunt repareren. Dun papje kun je gebruiken voor scheuren, scheuren eerst opschuren en eventueel met een soldeerbout iets verdiepen om meer opervlakte te creëren ( word de reparatie sterker). Kijk wel uit dat het abs niet te heet word waardoor het smelt. Toen ik nog kunsstofbewerker was bij fokker repareerde ik verschillende kunststoffen , wij hadden natuurlijk ook veel industrie lijmen voor van alles en nog wat. Mooi vak ( kunststof bewerker) en dan met name reparatie aan vliegtuig onderdelen.mocht dat graag doen.
En het glasvezel prop je er als een soort bewapening bij tussennielspbr schreef: ↑25 apr 2023 20:20Nee, het papje vormt een chemische las met het basismateriaal als het mec verdampt. Het mec(oplosmiddel) in het papje tast de grenslaag van het basismateriaal aan. Vandaar dat je dat papje met dezelfde soort kunststof moet maken.KiP schreef: ↑25 apr 2023 19:10Je gebruikt dan het ABS papje als een soort epoxyhars?cor schreef: ↑25 apr 2023 14:57
Abs kun je repareren met stukjes abs van iets wat je toch niet gebruikt of kapot is. De abs kun je oplossen door aceton maar MEC is beter. Doe wat stukjes abs in een potje wat je kunt afsluiten( wegens snelle verdamping) doe daar wat mec bij en roer tot er een papje ontstaat, meer mec is een dunner papje en minder is een wat stevigere massa. Ook kun je glasdoek gebruiken waar je het dunne papje op smeert wat er dan intrekt zodat je met dit geïmpregneerde glasdoekkunt repareren. Dun papje kun je gebruiken voor scheuren, scheuren eerst opschuren en eventueel met een soldeerbout iets verdiepen om meer opervlakte te creëren ( word de reparatie sterker). Kijk wel uit dat het abs niet te heet word waardoor het smelt. Toen ik nog kunsstofbewerker was bij fokker repareerde ik verschillende kunststoffen , wij hadden natuurlijk ook veel industrie lijmen voor van alles en nog wat. Mooi vak ( kunststof bewerker) en dan met name reparatie aan vliegtuig onderdelen.mocht dat graag doen.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
klopt! in jouw cy kip, zit een verlaste cb hevel, omdat ie bij cms niet meer leverbaar is. die van een cb gaat echt niet passen, want dan is de buitenkabel centimenters te kort.
die verlaste hevel is en ingekort, en van de as af geweest en op de juiste hoek weer vastgezet. ik heb nog wel een plaatje van de verschillen eventueel.
grote klappen, snel thuis
Goed dat je het zegt, ik had even een cb-blok geleend en er onder gehangen maar dat werkt dan niet kwa koppeling. en ik maar denken dat de blokken 1op1 uitwisselbaar zijnildert schreef: ↑26 apr 2023 09:44klopt! in jouw cy kip, zit een verlaste cb hevel, omdat ie bij cms niet meer leverbaar is. die van een cb gaat echt niet passen, want dan is de buitenkabel centimenters te kort.
die verlaste hevel is en ingekort, en van de as af geweest en op de juiste hoek weer vastgezet. ik heb nog wel een plaatje van de verschillen eventueel.
-
cor
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Dat klopt, maar dan met het juiste basismateriaal, de absKiP schreef: ↑25 apr 2023 19:10Je gebruikt dan het ABS papje als een soort epoxyhars?cor schreef: ↑25 apr 2023 14:57Abs kun je repareren met stukjes abs van iets wat je toch niet gebruikt of kapot is. De abs kun je oplossen door aceton maar MEC is beter. Doe wat stukjes abs in een potje wat je kunt afsluiten( wegens snelle verdamping) doe daar wat mec bij en roer tot er een papje ontstaat, meer mec is een dunner papje en minder is een wat stevigere massa. Ook kun je glasdoek gebruiken waar je het dunne papje op smeert wat er dan intrekt zodat je met dit geïmpregneerde glasdoekkunt repareren. Dun papje kun je gebruiken voor scheuren, scheuren eerst opschuren en eventueel met een soldeerbout iets verdiepen om meer opervlakte te creëren ( word de reparatie sterker). Kijk wel uit dat het abs niet te heet word waardoor het smelt. Toen ik nog kunsstofbewerker was bij fokker repareerde ik verschillende kunststoffen , wij hadden natuurlijk ook veel industrie lijmen voor van alles en nog wat. Mooi vak ( kunststof bewerker) en dan met name reparatie aan vliegtuig onderdelen.mocht dat graag doen.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Ik zie maar 1 combi
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Ah, nu dus twee
De bovenste.
Gr. Wim.
De bovenste.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
-
Ronaldo
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza