Goudhaantje 1974 van Maarten - Motorgekeurd

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Re: Goudhaantje 1974 van Maarten - Motorgekeurd

Bericht door nielspbr »

Niet echt geluk, goed voorbereid gezien de hoeveelheid papierwerk.
Prachtig 50 jaar oude brommer, bpm 0 euro maar wel een formulier blabla invullen en langs een loket.

Gefeliciteerd, nu mag je ook door amsterdam zonder ontheffing.
SS50-Maarten
4T-MSB regular
Bezit: SS50 1977 rood bromfiets
SS50 1974 goudkleurig motorfiets

Bericht door SS50-Maarten »

hypercub2 schreef: 13 nov 2024 15:07Gefeliciteerd!
Mooi ding.
Dank je wel!
Oscar schreef: 13 nov 2024 15:19Fijn dat het gelukt is. Blijft toch ook wel een beetje geluk hebben.
Thanks Oscar! Je weet het inderdaad nooit zeker, als zo'n man een slechte bui heeft en gaat zoeken.
Mijn (beperkte) ervaring met de RDW van Schiedam is dat ze er altijd wel redelijk zijn.
wim V8 schreef: 13 nov 2024 17:57YE. Hoera.
Gefeliciteerd :)
Gr. Wim.
Dank je wel Wim!
nielspbr schreef: 13 nov 2024 17:59Niet echt geluk, goed voorbereid gezien de hoeveelheid papierwerk.
Prachtig 50 jaar oude brommer, bpm 0 euro maar wel een formulier blabla invullen en langs een loket.

Gefeliciteerd, nu mag je ook door amsterdam zonder ontheffing.
Dank je wel Niels!
Ja, en lekker opvoeren zonder gezeur.
Uiteindelijk vallen de kosten nog mee voor zo'n keuring.
66 euro voor de keuring, 25 euro voor de kentekenplaat inc verzending. BPM was nul. Verzekering is iets duurder, 40 euro per jaar ipv 32. Wegenbelastingvrij uiteraard. Geen kosten voor overschrijven (zit in die 66 euro).

Goede voorbereiding scheelt natuurlijk ook, hulp gehad van een forumlid die veel ervaring en kennis heeft op Honda gebied, waarvoor veel dank!
Heppie met kleppie! :D
stoterstangen90
Vierkantofiel
Bezit: Morris Ital

Bericht door stoterstangen90 »

hypercub2 schreef: 13 nov 2024 15:07 Gefeliciteerd!
Mooi ding.
Afbeelding
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Wat Niels zegt. Is geen kwestie van geluk. Gewoon je zaken voor elkaar hebben, meer niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Oscar
4T-MSB regular
Bezit: CD en SS

Bericht door Oscar »

Wat Niels zegt. Is geen kwestie van geluk. Gewoon je zaken voor elkaar hebben, meer niet.
Ik neem aan dat jullie op mijn opmerking doelden. Die was als volgt:
Fijn dat het gelukt is. Blijft toch ook wel een beetje geluk hebben.
Ik doelde hiermee er op dat als je de verkeerde keurmeester hebt, je als leek zijnde snel over vraagt wordt en daarmee onverrichterzake huiswaarts keert. De voorbeelden hiervan zijn talrijk. Bij mij stonden ze na een tijdje met z'n allen (inclusief de chef) naar een ingeslagen nummer op het balhoofd van mijn ori nl ss te kijken. 'als het aan mij ligt keuren we m af, er mogen niet meerdere framenummers ingeslagen zijn' aldus de chef. Kan je nog zoveel papieren meenemen, tegen dit soort geouwehoer kan je als leek niet tegenop.

Afbeelding
SS50-Maarten
4T-MSB regular

Oscar schreef: 19 nov 2024 14:34Kan je nog zoveel papieren meenemen, tegen dit soort geouwehoer kan je als leek niet tegenop.
Klopt Oscar, daar ben ik me ook van bewust.

In mijn achterhoofd zat het wat vreemd gelaste frame/framereparatie, de led lampjes die heel wit licht geven, de knipperlichten die wat anders dan normaal "flitsen".
Zoals ik al zei, als ze per se wat willen vinden...

Het was vrijdagmiddag kwart voor drie, de keurmeester had misschien ook zin in het weekend.
Oscar
4T-MSB regular
Bezit: CD en SS

Bericht door Oscar »

Het was vrijdagmiddag kwart voor drie, de keurmeester had misschien ook zin in het weekend.
Precies wat ik ook deed, op vrijdag om dat tijdstip afspreken. :D De eerste keer ging dat perfect, de 2e keer waren ze opzoek naar een reden om mij gebak of patat te laten halen denk ik... :D
SS50-Maarten
4T-MSB regular

Oscar schreef: 19 nov 2024 17:03
Precies wat ik ook deed, op vrijdag om dat tijdstip afspreken. :D De eerste keer ging dat perfect, de 2e keer waren ze opzoek naar een reden om mij gebak of patat te laten halen denk ik... :D
Ik had na afloop wel trek in een biertje eigenlijk. M'n broer ook, die was mee. Dat hebben we thuis gedaan dus. :D
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Oscar schreef: 19 nov 2024 14:34
Ik neem aan dat jullie op mijn opmerking doelden. Die was als volgt:
Fijn dat het gelukt is. Blijft toch ook wel een beetje geluk hebben.
Ik doelde hiermee er op dat als je de verkeerde keurmeester hebt, je als leek zijnde snel over vraagt wordt en daarmee onverrichterzake huiswaarts keert. De voorbeelden hiervan zijn talrijk. Bij mij stonden ze na een tijdje met z'n allen (inclusief de chef) naar een ingeslagen nummer op het balhoofd van mijn ori nl ss te kijken. 'als het aan mij ligt keuren we m af, er mogen niet meerdere framenummers ingeslagen zijn' aldus de chef. Kan je nog zoveel papieren meenemen, tegen dit soort geouwehoer kan je als leek niet tegenop.

Afbeelding
Ik heb wel vaker discussie gehad met een keurmeester, maar pak een C50 frame, daar zitten zat andere nummers in van delen die samengesteld worden. Malnummers e.d. Soms moet je een keurmeester uitleggen wat wat is. Nogmaals: het blijft een kwestie van feiten, niet van geluk.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie