restauratie honda ss50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda ps50 de luxe
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Re: restauratie honda ss50

Bericht door Rome »

hypercub2 schreef: 09 jul 2025 17:34 Waarom niet gewoon een nieuwe remlichtschakelaar van 3 euro? Is gewoon een vervangbaar onderdeel.
Is het gat te ruim?
gat is gewoon standaard, draden voor de schakelaar haal ik uit de oude draadboom.
je kunt wel alles nieuw kopen, maar een hoop dingen zijn nog makkelijk zelf op te knappen.. ook al is het maar 3 euro.
maar ik ga zaterdag toch langs leertouwer voor spaken, velgen en een achterband, dan zal ik de keuze maken om misschien ook maar meteen een handremlicht schakelaar mee te nemen... scheelt inderdaad toch ook weer arbeids tijd;)
nog steeds zoekende naar sleutel 10.....
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

ildert schreef: 09 jul 2025 19:07
Rome schreef: 09 jul 2025 17:30
Oscar schreef: 09 jul 2025 10:49 Hoe heb je die kabel van het handremlicht gefixt?

Succes met spuiten!
die kabel van de handrem moet ik nog doen, maar ik haal de schakelaar uit elkaar en soldeer er nieuwe draden op waarschijnlijk.
ik ga er a.s weekend even naar kijken

het spuiten zal ook waarschijnlijk volgende week zijn... eerst nog even in de spuit plamuur om onevenheden weg te werken.
En even de witte decals halen voor de tank.
Dat zijn geen decals, maar gespoten. En als je toch zelf spuit lijkt me dat veel mooier dan die stickers. Die passen niet goed ook trouwens. Ik heb hier wel een ori k1 tank voor de maten van de strepen eventueel.
Ik weet dat ze origineel inderdaad gespoten zijn, het is wel een dingetje om de maten exact over te nemen, dan zou er een spuitfolie over een orginele tank geplakt moeten worden en het patroon overtekenen en later uitsnijden, daarna deze weer als mal gebruiken.
hoeveel verschilt een decal van het orginele spuitwerk? lengte van de strepen? dikte?
dan zou ik de decals kunnen inscannen en bewerken tot de juiste maten, en daar mallen van maken.
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

de verf staat klaar, en de naven zijn schoon.
zoals jullie zien is deze candy saphhire blue van honda motorcycles code: PB3CC ook gewoon bij koopman in Nieuwegein te verkrijgen.
kost wel 64 euro voor 250ml... dus niet verpesten met spuiten;)

Afbeelding

Afbeelding
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Bericht door ildert »

Rome schreef: 09 jul 2025 20:43
ildert schreef: 09 jul 2025 19:07
Rome schreef: 09 jul 2025 17:30
Oscar schreef: 09 jul 2025 10:49 Hoe heb je die kabel van het handremlicht gefixt?

Succes met spuiten!
die kabel van de handrem moet ik nog doen, maar ik haal de schakelaar uit elkaar en soldeer er nieuwe draden op waarschijnlijk.
ik ga er a.s weekend even naar kijken

het spuiten zal ook waarschijnlijk volgende week zijn... eerst nog even in de spuit plamuur om onevenheden weg te werken.
En even de witte decals halen voor de tank.
Dat zijn geen decals, maar gespoten. En als je toch zelf spuit lijkt me dat veel mooier dan die stickers. Die passen niet goed ook trouwens. Ik heb hier wel een ori k1 tank voor de maten van de strepen eventueel.
Ik weet dat ze origineel inderdaad gespoten zijn, het is wel een dingetje om de maten exact over te nemen, dan zou er een spuitfolie over een orginele tank geplakt moeten worden en het patroon overtekenen en later uitsnijden, daarna deze weer als mal gebruiken.
hoeveel verschilt een decal van het orginele spuitwerk? lengte van de strepen? dikte?
dan zou ik de decals kunnen inscannen en bewerken tot de juiste maten, en daar mallen van maken.
Neejoh, gewoon afplakken met tape, als je een paar hoofdmaten hebt en een foto ben je er al. Ik maak wel wat fotoos en ff meten, geen probleem.
grote klappen, snel thuis
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

dat zou helemaal top zijn ildert!
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

Ook waren de honda emblemen op de k1 saphhire blue tank wit, op mijn k1 tank waren zwarte emblemen gezet, deze zou ik natuurlijk ook wit kunnen maken, maar mocht iemand nog witte emblemen willen ruilen tegen zwarte hoor ik dat graag... anders pas ik deze gewoon aan.

Afbeelding

wtf...... ik zie net dat ze per wit embleem al 42 euro durven te vragen... ik snap dat ruilen dus geen optie is. Dan maar zelf wit inkleuren!
zelfs 90 euro bij CMS, en daar klopt de Spatiëring niet eens van!

gewoon even in de afbijt zetten, (die heb ik toch al aangeschaft), en voorzichtig verf in druppelen tot de letters gevuld zijn.
9010 moet een mooie witte kleur zijn.. net off white.
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAchterbrug mooi schoon gekregen, daarna gestraald en in de vulprimer gezet. Tank ook in de vulprimer, en honda tank badges van zwarte lak ontdaan.
nu de tank badges primeren en vullen met witte lak.
De tank heeft nog wat oneffenheden dus wat plamuren en schuren... misschien nog een 2e laag primer.

en ja ik was vergeten de bussen terug te plaatsen in de achterbrug voor het spuiten van de primer...... dus gaten weer schoonmaken en bussen erin voor de volgende stap ;)
ildert
The 4T-MSB is my life!

Bericht door ildert »

Good busy! Ik zal vanavond die tank ff opmeten
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

tank badges in de witte lak gezet, ik ben er nog niet helemaal tevreden mee, dus ik zal er waarschijnlijk nog wat werk aan hebben.

Afbeelding
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

Niet te origineel maken , anders wil Nijhuis hem niet overnemen!
Hop hop gas dr op
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

Dennoz schreef: 11 jul 2025 19:42 Niet te origineel maken , anders wil Nijhuis hem niet overnemen!
:lol: .... deze ga ik lekker zelf houden...ik ga me niet meer uitsloven zodat een ander hem voor een absurde prijs weer wil door verkopen.... kompleet gestoord.
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

Rome schreef: 11 jul 2025 19:46
Dennoz schreef: 11 jul 2025 19:42 Niet te origineel maken , anders wil Nijhuis hem niet overnemen!
:lol: .... deze ga ik lekker zelf houden...ik ga me niet meer uitsloven zodat een ander hem voor een absurde prijs weer wil door verkopen.... compleet gestoord.

de prijs voor een niet compleet orginele ss50 maar gerestaureerd met sommige imi onderdelen, verkeerde kleuren ( en met schoonheids foutjes ) is dus nu gezet op 5500... wie bied meer?

ildert
The 4T-MSB is my life!

Bericht door ildert »

Ik denk dat je er hier mee bent. De strepen lopen boven op helemaal parallel op de uiteinden na. Ik heb gemeten vanaf de balhoofdopening tot waar de breedte veranderd en tot het einde, zie schetsje. De breedte tussen de strepen en de dikte ervan staan er ook op. Mocht je nog iets willen weten, laat maar weten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

ildert schreef: 11 jul 2025 21:50 Ik denk dat je er hier mee bent. De strepen lopen boven op helemaal parallel op de uiteinden na. Ik heb gemeten vanaf de balhoofdopening tot waar de breedte veranderd en tot het einde, zie schetsje. De breedte tussen de strepen en de dikte ervan staan er ook op. Mocht je nog iets willen weten, laat maar weten.

Top! Dank je wel voor de moeite Ildert!
Ik kijk even of ik eruit kan komen. Waren de tank emblemen nu origineel wel of niet zwart op deze blauwe tank?
Laatst gewijzigd door Rome op 11 jul 2025 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ildert
The 4T-MSB is my life!

Bericht door ildert »

Ja succes! Er miste nog een maatje :oops:

Die zwarte emblemen horen er niet op hoor. Ik had de witte niet en was te lui om ze wit te maken :)

Afbeelding
Plaats reactie