Novio 17 tandwiel voor een 415 ketting

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
kuwerti
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: PF50 (Novio)

Novio 17 tandwiel voor een 415 ketting

Bericht door kuwerti »

Ik heb een 415-ketting (https://www.leertouwer.com/nl/tandwiels ... set%20novi )en ben op zoek naar een 17 tands voortandwiel voor mijn noofje
Ik kan deze niet vinden bij de bekende dealers (viertaktwinke, fourstrokebarn, leertouwer)
bestaan deze tandwielen niet? moet ik mijn achtertandwiel gaan verkleinen dan?
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Re: Novio 17 tandwiel voor een 415 ketting

Bericht door lil »

https://4taktwinkel.nl/1040080053-Voort ... 50-C50-Dax

man leer es een beetje zoeken godverdomme, dit was verre van moeilijk. kom op zeg

of zit ik fout hier? vertel het dan, zodat anderen er ook weer wat aan hebben. he?... want ja tuurlijk, het gaat niet om mij he? ja daar dacht je effe niet aan he. maar je mag me alsnog aanvallen hoor. see if I care
Laatst gewijzigd door lil op 07 mei 2026 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Iets beter lezen en je ziet dat topicstarter een 415 ketting heeft. En een daarbij passend voortandwiel zoekt.
Voor je gaat fulmineren.

Het is wèl handig om je tandwiel achter ook voor een 420 ketting te kopen en jezelf ruimere keuze te geven.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

uhh... dus dit is die bredere ketting? ok, good luck... ik kan je nu al beloven dat je niks gaat vinden, beter switch je naar die dunnere

man wie zegt dat ik ga fulmineren? ik krijg gewoon geen eerlijke kans, ook al doe ik het

o enne, achter kan je niet veel kleiner he, op een noof. wat een raad
Laatst gewijzigd door lil op 07 mei 2026 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

lil schreef: Gisteren 16:54 man leer es een beetje zoeken godverdomme, dit was verre van moeilijk. kom op zeg

of zit ik fout hier? vertel het dan, zodat anderen er ook weer wat aan hebben. he?... want ja tuurlijk, het gaat niet om mij he? ja daar dacht je effe niet aan he. maar je mag me alsnog aanvallen hoor. see if I care
Fulmineren pur sang. Ik kan er weinig anders van maken, je doet dit jezelf aan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

vooroordelen

hou op voor ik je namen ga noemen. ik ontplof lang niet altijd
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Vooruit:

415/420/428 kettingen hebben dezelfde steek.
415 en 420 heeft dezelfde roller diameter, de rollen van een 428 zijn dikker.
De rollen van een 420 zijn langer dan die van een 415 ketting en daarmee is ook het kettingwiel dat je voor een 420 ketting gebruikt dikker.

Ergo, een 420 tandwiel kun je niet samen met een 415 ketting gebruiken, het kettingwiel past eenvoudig niet tussen de platen van de 415 ketting.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

wat we vooral eerst moeten weten is welke dikte tandwielen en ketting we nodig hebben op welke hondas...

voorzover ik weet is alles dezelfde breedte, en daar is er een groot assortiment voor verkrijgbaar en is in principe alles uitwisselbaar.
behalve voor de oudere dikkeharry blokken, (bijv. OT C90 cubs) waarbij alles dikker is, en moeilijker verkrijgbaar. de precieze maten weet ik zogauw niet, maar dat is dus waar we op moeten letten.

in geval novios nog dunnere ketting en tandwielen heeft zou ik zeggen schaf een meer gangbare breedte ketting aan waarvoor meer tandwielen verkrijgbaar zijn. een dikkere ketting past namelijk nog wel over een dunner achtertandwiel, maar andersom niet.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: Gisteren 20:24 wat we vooral eerst moeten weten is welke dikte tandwielen en ketting we nodig hebben op welke hondas...

voorzover ik weet is alles dezelfde breedte, en daar is er een groot assortiment voor verkrijgbaar en is in principe alles uitwisselbaar.
behalve voor de oudere dikkeharry blokken, (bijv. OT C90 cubs) waarbij alles dikker is, en moeilijker verkrijgbaar. de precieze maten weet ik zogauw niet, maar dat is dus waar we op moeten letten
niet akkoord. Een Z50M heeft ook dunnere tandwielen/ketting dan bv een Z50A. Die tandwielen zijn al lang niet meer te bestellen en kosten goudgeld. De gangbare van J1-J2 passen, dus bijna iedereen vervangt ze door die dikkere. Maar wil je echt die dunne (dacht ook 415's) voor restauratie ofzo jah...

@topicstarter, ik zou kijken of je geen normalere maat stukken kunt vinden qua tandwielen.
Plaats reactie