Hallo, ik ben nieuw op het forum en zoek hulp. Bij het opknappen van mijn amigo hoorde ik iets rollen in het blokje. Toen ik dr deksel araf haalde vond ik dit. Nu heb ik geen idee wat het kan zijn. Iemand wel? Groet, Ruud
zit er nog draad in het nokkenaskettingtandwiel?
Heb niet veel verstand van P blokjes maar volgens mij hoort er een bout in de nokkenas om het tandwiel op z`n plek te houden.
hypercub2 schreef: ↑25 mei 2026 13:27
zit er nog draad in het nokkenaskettingtandwiel?
Heb niet veel verstand van P blokjes maar volgens mij hoort er een bout in de nokkenas om het tandwiel op z`n plek te houden.
Ha, bedankt voor de reactie!
Ik zag net op dit forum een revisie verslag van iemand en zag een foto waarin het deeltje lijkt te zitten. Dat staande pikkie is het.
Er zit een in mijn blok een nieuwe plaat met de koppeling gemonteerd. Dus het lijkt een oude reparatie waarbij het onderdeeltje in het blok is achtergebleven. Ik ga de koppeling nog wel ff checken. Thnx!
Nokas wordt op zn plek gehouden door dat plaatje. Het lijkt me eerder iets uit een (voormalig) koppeling? Er heeft iig een circlip op gezeten en een kant lijkt idd af of uitgebroken.
Het is een krijger dus ik heb geen geschiedenis ervan. Maar de rest ziet er goed uit dus hij gaat weer in elkaar en kijken hoe die loopt. Bedankt tot zover. Grt, Ruud