Zongcheng blok -> Skyteam kabelboom

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Basdb
Frequent 4T-MSB visitor

Zongcheng blok -> Skyteam kabelboom

Bericht door Basdb »

Freunden,

Ik heb een skyteam dax en daarbij een 70cc zongcheng blok. Deze ben ik nu al aan het aansluiten maar het wil niet echt lukken...ik zit met de volgende problemen;

Uit het blok komt een 5-polige stekker (plek voor 6) die dus precies op de CDI past. Onder mijn buddy heb ik echt precies zo'n aansluiting voor op de CDI.
Verder komen er uit het blok 5 kabels, terwijl er aan de draadboom zoals ik hem van mijn oude blok heb afgehaald 6 kabels zitten. Volgens het schema wat ik heb gekregen moet die de kabel voor de neutraal zijn, dat zou dus geen ramp zijn, maar ik weet het niet zeker.

Verder zat er in de doos een kabel met aan de ene kant een klein apparaat (weet de naam niet, sorry :lol: ) en aan de andere kant een bougiedop. Nou wil het geval dat ik onder mijn buddy ook iets had wat daarop leek, maar daar is plek voor twee kabels (en er lopen twee kabels vanaf, waarvan 1 naar de zekering en de andere naar?? volgens mij een oranje draadje), die ik er bij gekregen heb komen twee kabels uit (zwartwit en groen)...verder zat ik aan de bougiedop te trekken, toen kwam de hele kabel mee met een ander klein apparaatje eraan met twee aansluitingen.

Zoals jullie kunnen lezen ben ik het spoor nu dus helemaal bijster...ik heb de brommer maar in de schuur gezet en ga zo lekker bier drinken, en morgen weer verder. Ik hoop dat jullie me in ieder geval een paar tips kunnen geven zodat ik weer verder kan en snap wat ik aan het doen ben.

Het klinkt misschien allemaal amateuristisch, en dat is het ook wel...maar ik wil het toch graag zelf proberen :P Thanks voor de moeite!
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

been there done that.
hoe ik het heb gedaan:
-dat blokje losknippen.
-de draden op dat blokje vastknijpen op de goede volgorde*
-dat blokje in je CDI stoppen.
-dan hou je als het goed is licht, accu, neutraal en de rest van de versnellingen indicatoren over.

* goede volgorde:
de kleurcodering kan ik nakijken, brommer staat in de schuur en het ijs staat op de deur. morgen weer meer :P
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

loopt er een boompje naar de cdi die ergens in het frame hangt dan?
(je ne sais pas).
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Basdb
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Basdb »

Volgens mij heb ik hem door;

Dat blokje wat uit het blok komt kan direct in de CDI die erbij zat. Blokje voor CDI wat in het frame hangt kan ik gewoon laten hangen. Één van de losse draden moet aan een draadje aan de kabelboom voor de versnellingsindcator (neutraal). De rest hoeft niet vast?

Dan heb ik de bobine aangesloten (want die was dus losgeschoten) op twee exact dezelfde zwart-witte draden met een platte aansluiting.

Ik ga zo even verder bezig, en dan zal ik wel even foto's maken als ik er niet uitkom.

Tot zover bedankt, ik snap er alweer een stuk meer van dan gisteren :lol:
Basdb
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Basdb »

Het is gelukt...dat stekkertje wat precies op de CDI paste was dus voor de versnellingen :lol: Vandaar dat het niet echt werkte

Hij loopt nou super, alleen vanavond nog even de ketting fixen...kettingpons die ik had gehaald was helaas te klein
Plaats reactie