Frame verschillen Z50A
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
Frame verschillen Z50A
Hieronder 3 verschillende frames van een Z50A,
Kan iemand mij misschien vertellen vanaf welke frame nummers welk frame erbij hoort?
Het gaat hierbij om de verschillen de in de achterlicht beugel.
Ik heb een frame waar geen beugel opzit, maar wel een voorvork voor een koplamp, er is aan de achterkant van het frame geslepen, maar weet ook niet zeker of de originele voorvork erbij zit.
Mijn frame, De pukkel aan de achterkant is er inmiddels af, die hoorde er zoiezo niet op.
Hier kan ik ook niet alles terugvinden.
https://www.motorera.com/honda/h0050/z50a.html
Kan iemand mij misschien vertellen vanaf welke frame nummers welk frame erbij hoort?
Het gaat hierbij om de verschillen de in de achterlicht beugel.
Ik heb een frame waar geen beugel opzit, maar wel een voorvork voor een koplamp, er is aan de achterkant van het frame geslepen, maar weet ook niet zeker of de originele voorvork erbij zit.
Mijn frame, De pukkel aan de achterkant is er inmiddels af, die hoorde er zoiezo niet op.
Hier kan ik ook niet alles terugvinden.
https://www.motorera.com/honda/h0050/z50a.html
ja dit is dus het broertje van bart.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Frame verschillen Z50A
zo ver ik weet is het beugeltje zo als op de 1e foto origineel z50a k1 usa
zonder beugel k0
maar geen beugel en wel accu beugel dat heb ik nog niet eerder gezien.
en k2 weer ik zo niet.
hoe de beugels van de europese/japanse modellen er uit zien weer ik ook niet.
zonder beugel k0
maar geen beugel en wel accu beugel dat heb ik nog niet eerder gezien.
en k2 weer ik zo niet.
hoe de beugels van de europese/japanse modellen er uit zien weer ik ook niet.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Frame verschillen Z50A
Mocht je er niet uitkomen.
Stuur dan even je frame nummer in een PM, kijk ik wel even in de boeken, Ik heb namelijk ook dat USA boek en daar zal hij waarschijnlijk in staan.
Stuur dan even je frame nummer in een PM, kijk ik wel even in de boeken, Ik heb namelijk ook dat USA boek en daar zal hij waarschijnlijk in staan.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Frame verschillen Z50A
deze bedoel je dennis?
bij de amerikaanse uitvoeringen is het gewoon het zelfde beugeltje zo als die op foto 1 van alex.
welk beugeltje heb jij er dan aan zitten jij had toch een duitse k2?
bij de amerikaanse uitvoeringen is het gewoon het zelfde beugeltje zo als die op foto 1 van alex.
welk beugeltje heb jij er dan aan zitten jij had toch een duitse k2?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Frame verschillen Z50A
Hoi,butt head schreef:deze bedoel je dennis?
bij de amerikaanse uitvoeringen is het gewoon het zelfde beugeltje zo als die op foto 1 van alex.
welk beugeltje heb jij er dan aan zitten jij had toch een duitse k2?
Nee niet dat Amerikaanse telefoonboek met al die Honda+ATV shizzle erin (Honda USA productions).
Andere boeken dus, daar staan serials in en kun je zo het frame erbij zoeken als je een nummer hebt. Staat voor alle jaargangen dan K* aanduiding in, wat het wel of niet is. En van serial tot volgende serial number welke artikel nummers daar wel, of niet in vallen.
Dat zijn die dikke groene dealer mappen oa, en die vroege rode Honda USA boeken.
Ik heb er op dit moment meerdere, en in het verleden ook meer verschillende modellen Z50A/Z gehad. Ja heb oa een Blauwe Duitse K2. Die heeft montage beugel recht zeg maar, met flauw knikje dan weer zoals op eerste foto zeg maar.
Frame waar het om gaat op de foto, moet haast in ieder geval K1 of K2 zijn, K0 is nooit in die kleur geweest, en die lak ziet er wel redelijk origineel uit. Maar als het niet te zien is wat het geweest is dan check je het via het frame nummer om het zeker te weten.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Frame verschillen Z50A
Ik zou eerst proberen te bepalen wat voor frame je hebt. VIN lager dan 120088 is K0. VIN lager dan 270236 is K1. 6-cijferig nr vanaf 270236 is K2.
K0 heeft geen beugel, want geen achterlicht. Daar hoort ook een voorvork bij met maar 1 gat, want alleen een remkabel, geen tellerkabel. Afhankelijk van hoe vroeg hij is zijn er nog meer verschillen, waarvan de bekendste de 'slant guard' is, de schuine guard voor de uitlaat. Zie: http://www.viertaktschuur.nl/shop/honda ... ant-guard/
K2 heeft altijd de bekende beugel, zoals op foto 1.
De beugel van de 2e foto zag ik nog niet eerder, maar schijnt idd ori te zijn voor vroege K1's. Als ik op de site van Marbles Motors kijk, dan zie ik op de meeste frames de bekende beugel zitten. Ik denk dat Honda het eerste type beugel heeft herzien omdat deze gauw brak. Of Honda had nog een vrachtje K0 frames waar gewoon een lipje op werd gelast om het K1 te maken. Op Motorera lees ik dat K0 en K1 gelijktijdig zijn geleverd (overlap).
Even een inventarisatie van de K1's die ik op Marbles Motors zie (heb een werkontwijkende bui):
OT beugel
101207
127023
167916
NT beugel
156138
157041
197712
221212
240562
243292
243955
246895
252538
De dikgedrukte nummers zijn vreemd. De eerste zou volgens het VIN een K0 moeten zijn, dus zonder beugel. Maar is opgebouwd als K1. Is een restauratie, dus lipje misschien naderhand toegevoegd, misschien toch stiekem dat overlap verhaal. De tweede heeft een VIN dat mijns inziens een NT beugel zou moeten hebben, maar is eveneens een restauratie dus misschien ook naderhand toegevoegd (retrofit ). Een vroege K1 met lipje lijkt me behoorlijk zeldzaam.
Hier een mooie oude afbeelding van een K1 met lipje, waar nog iets anders geks aan is:
Dit lijkt me namelijk een vroeg K1 prototype, want hij heeft zelfs een longtail ontstekingdeksel en die zat alleen op vroege K0's.
Longtail:
Normaal:
K0 heeft geen beugel, want geen achterlicht. Daar hoort ook een voorvork bij met maar 1 gat, want alleen een remkabel, geen tellerkabel. Afhankelijk van hoe vroeg hij is zijn er nog meer verschillen, waarvan de bekendste de 'slant guard' is, de schuine guard voor de uitlaat. Zie: http://www.viertaktschuur.nl/shop/honda ... ant-guard/
K2 heeft altijd de bekende beugel, zoals op foto 1.
De beugel van de 2e foto zag ik nog niet eerder, maar schijnt idd ori te zijn voor vroege K1's. Als ik op de site van Marbles Motors kijk, dan zie ik op de meeste frames de bekende beugel zitten. Ik denk dat Honda het eerste type beugel heeft herzien omdat deze gauw brak. Of Honda had nog een vrachtje K0 frames waar gewoon een lipje op werd gelast om het K1 te maken. Op Motorera lees ik dat K0 en K1 gelijktijdig zijn geleverd (overlap).
Even een inventarisatie van de K1's die ik op Marbles Motors zie (heb een werkontwijkende bui):
OT beugel
101207
127023
167916
NT beugel
156138
157041
197712
221212
240562
243292
243955
246895
252538
De dikgedrukte nummers zijn vreemd. De eerste zou volgens het VIN een K0 moeten zijn, dus zonder beugel. Maar is opgebouwd als K1. Is een restauratie, dus lipje misschien naderhand toegevoegd, misschien toch stiekem dat overlap verhaal. De tweede heeft een VIN dat mijns inziens een NT beugel zou moeten hebben, maar is eveneens een restauratie dus misschien ook naderhand toegevoegd (retrofit ). Een vroege K1 met lipje lijkt me behoorlijk zeldzaam.
Hier een mooie oude afbeelding van een K1 met lipje, waar nog iets anders geks aan is:
Dit lijkt me namelijk een vroeg K1 prototype, want hij heeft zelfs een longtail ontstekingdeksel en die zat alleen op vroege K0's.
Longtail:
Normaal:
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Frame verschillen Z50A
Offtopic, maar kijk wat ik ook tegenkwam. Die schroefdraden hebben dus een functie, maar wat is het?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
Re: Frame verschillen Z50A
Kijk info waar ik wat aan heb! Superbedankt! Ik ga morgen als ik bij mijn ouders ben naar het framenummer kijken. Jullie horen het!
ja dit is dus het broertje van bart.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16255
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Frame verschillen Z50A
@Jaimy, om de brommer plat op de linkerkant te vervoeren/ op te slaan?
(vermoed dat die poten net zo ver uitsteken als het stuur.)
(vermoed dat die poten net zo ver uitsteken als het stuur.)
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Frame verschillen Z50A
ik denk om aan je trailer te hangen of afstandhouders iddnielspbr schreef:@Jaimy, om de brommer plat op de linkerkant te vervoeren/ op te slaan?
(vermoed dat die poten net zo ver uitsteken als het stuur.)
grote klappen, snel thuis
-
Online
- chaly addict
- Berichten: 18884
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Frame verschillen Z50A
Hou er ook rekening mee dat de afbeeldingen in de boeken vaak speciaal gemaakt modellen waren en niet de exemplaren zoals ze van de band kwamen. Ik maak zo vaak mee dat er volgens folders gerestaureerd wordt en daarmee fouten gekopieerd worden en zelf ori brommers afgekamd worden door 'experts'.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
Re: Frame verschillen Z50A
Nummer is Z50A-133*** dus K1, en eerder als de nummers waar een k2 beugel op zit, dus denk dat het een vroege K1 is met klein recht beugeltje.
ja dit is dus het broertje van bart.
Re: Frame verschillen Z50A
gerbrandicus schreef:Ik zou eerst proberen te bepalen wat voor frame je hebt. VIN lager dan 120088 is K0. VIN lager dan 270236 is K1. 6-cijferig nr vanaf 270236 is K2.
K0 heeft geen beugel, want geen achterlicht. Daar hoort ook een voorvork bij met maar 1 gat, want alleen een remkabel, geen tellerkabel. Afhankelijk van hoe vroeg hij is zijn er nog meer verschillen, waarvan de bekendste de 'slant guard' is, de schuine guard voor de uitlaat. Zie: http://www.viertaktschuur.nl/shop/honda ... ant-guard/
K2 heeft altijd de bekende beugel, zoals op foto 1.
De beugel van de 2e foto zag ik nog niet eerder, maar schijnt idd ori te zijn voor vroege K1's. Als ik op de site van Marbles Motors kijk, dan zie ik op de meeste frames de bekende beugel zitten. Ik denk dat Honda het eerste type beugel heeft herzien omdat deze gauw brak. Of Honda had nog een vrachtje K0 frames waar gewoon een lipje op werd gelast om het K1 te maken. Op Motorera lees ik dat K0 en K1 gelijktijdig zijn geleverd (overlap).
Even een inventarisatie van de K1's die ik op Marbles Motors zie (heb een werkontwijkende bui):
OT beugel
101207 Hier hoort nog oa een Cijfer achter in eerste oogopslag, en verschillende boeken hebben diverse begin reeksen??? Dus wat is waar?
127023
167916
NT beugel
156138
157041
197712
221212
240562
243292
243955
246895
252538
De dikgedrukte nummers zijn vreemd. De eerste zou volgens het VIN een K0 moeten zijn, dus zonder beugel. Maar is opgebouwd als K1. Is een restauratie, dus lipje misschien naderhand toegevoegd, misschien toch stiekem dat overlap verhaal. De tweede heeft een VIN dat mijns inziens een NT beugel zou moeten hebben, maar is eveneens een restauratie dus misschien ook naderhand toegevoegd (retrofit ). Een vroege K1 met lipje lijkt me behoorlijk zeldzaam.
Hier een mooie oude afbeelding van een K1 met lipje, waar nog iets anders geks aan is:
Dit lijkt me namelijk een vroeg K1 prototype, want hij heeft zelfs een longtail ontstekingdeksel en die zat alleen op vroege K0's.
Longtail:
Normaal:
Even een aantal dingen, en ga er echt beknopt op in, voor het een heel zeikverhaal gaat worden.
K1/K2 verhaal, ja je hebt vroege en je hebt late varianten hiervan.
Voor Amerika heb je indd meer smaakjes in het K1 frame, anderzijds info die geplaatst is klopt niet helemaal, frame nummer reeksen kloppen niet helemaal. Daarbij wat je ook hebt gevonden op diverse sites, klopt eea niet met de originele part Honda manuals Usa varianten. K2 heb je ook voor andere landen met die rare hoek lip van achter, voor montage van je tail light bracket.
Dan het verhaal met het ontsteking deksel? En ik ben het ook helemaal met Henk-Jan eens foto`s kloppen vaak niet met de werkelijkheid bij Honda, dit alleen al als voorbeeld.
Ik hoop dat je wel eens gehoord heb van een Z50M, hier zijn ook meerdere modellen ontsteking deksel dus in. En het deksel van die Honda foto, is gewoon een stock Honda ontsteking deksel wat toen volop op voorraad was, en op diverse modellen gebruikt dit deksel,en zat ook absoluut zeker op de Z50M, natuurlijk hebben genoeg onderdelen een doorontwikkeling gekend bij Honda. Niet alleen in model vorm, maar ook in kleur tinten etc. Dus prototypesprookje is een eigen interpretatie.
Afbeelding wat je gevonden had is dit:
indd transport set voor de Z50A, maar dit is er echt voor meerdere kleine modellen Honda.
Er zijn hier ook afbeeldingen van, dat de monkey met deze kit aan een soort fietsdrager zat geschroefd. Maar je hebt als je dit monteer zéér weinig ruimte over. Dus zou ook weer zo`n sterk verhaal kunnen zijn.