Ik zou eerst proberen te bepalen wat voor frame je hebt. VIN lager dan 120088 is K0. VIN lager dan 270236 is K1. 6-cijferig nr vanaf 270236 is K2.
K0 heeft geen beugel, want geen achterlicht. Daar hoort ook een voorvork bij met maar 1 gat, want alleen een remkabel, geen tellerkabel. Afhankelijk van hoe vroeg hij is zijn er nog meer verschillen, waarvan de bekendste de 'slant guard' is, de schuine guard voor de uitlaat. Zie:
http://www.viertaktschuur.nl/shop/honda ... ant-guard/
K2 heeft altijd de bekende beugel, zoals op foto 1.
De beugel van de 2e foto zag ik nog niet eerder, maar schijnt idd ori te zijn voor vroege K1's. Als ik op de site van Marbles Motors kijk, dan zie ik op de meeste frames de bekende beugel zitten. Ik denk dat Honda het eerste type beugel heeft herzien omdat deze gauw brak. Of Honda had nog een vrachtje K0 frames waar gewoon een lipje op werd gelast om het K1 te maken. Op Motorera lees ik dat K0 en K1 gelijktijdig zijn geleverd (overlap).
Even een inventarisatie van de K1's die ik op Marbles Motors zie (heb een werkontwijkende bui):
OT beugel
101207
127023
167916
NT beugel
156138
157041
197712
221212
240562
243292
243955
246895
252538
De dikgedrukte nummers zijn vreemd. De eerste zou volgens het VIN een K0 moeten zijn, dus zonder beugel. Maar is opgebouwd als K1. Is een restauratie, dus lipje misschien naderhand toegevoegd, misschien toch stiekem dat overlap verhaal. De tweede heeft een VIN dat mijns inziens een NT beugel zou moeten hebben, maar is eveneens een restauratie dus misschien ook naderhand toegevoegd (retrofit

). Een vroege K1 met lipje lijkt me behoorlijk zeldzaam.
Hier een mooie oude afbeelding van een K1 met lipje, waar nog iets anders geks aan is:
Dit lijkt me namelijk een vroeg K1 prototype, want hij heeft zelfs een longtail ontstekingdeksel en die zat alleen op vroege K0's.
Longtail:

Normaal: