Hallo allen,
Ik ben bezig met het opknappen van een CB350Four. Hij heeft een tijdje stilgestaan en nu ik hem weer start, maakt hij bij lage toeren een raar tikkend geluid. Bij een klein beetje gas verdwijnt het geluid al snel. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken en of het normaal is?
De kleppen zijn een beetje strak, maar wel volgens spec (0,05 mm voelermaat in- en uitpoort), en de kettingspanner heb ik bij 1200 toeren losgedraaid en weer aangedraaid. Verder is de motor niet opgeweest bij het opknappen, enkel nieuwe platen in de koppeling, maar ik betwijfel of dat het is, want het geluid lijkt wel boven uit het blok te komen.
[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0jf32mN7hSU[/Youtube]
CB350f Maakt tikkend geluid bij weinig toeren
Re: CB350f Maakt tikkend geluid bij weinig toeren
zo das best een harde tik, das geen klep ofzo
oliepomp? geen idee
oliepomp? geen idee
-
Onlinehypercub2
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2x CY50 R&P
Hebben de tuimelaars speling? Heb je de nokaskettingspanner visueel geïnspecteerd?
Hebben de kleppen/tuimelaars inslag op de vlakken die elkaar raken?
Hebben de kleppen/tuimelaars inslag op de vlakken die elkaar raken?
- Tvogel
- 4T-MSB beginner
- Bezit: CB50j - 1980
CB350F - 1974 - Locatie: Groningen
De tuimelaars hebben speling, maar zoals ik al aangaf, erg strak (0.05mm).
De nokaskettingspanner visueel inspecteren. kop verwijderen en de twee aanloopvlakken checken? Dat is niet gedaan, enkel de spanning er op en eraf gehaald tijdens het stationair lopen.
Ik ga eens kijken of ik wat zie als ik morgen thuis ben of ik inslagplekken kan zien.
-
Onlinehypercub2
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2x CY50 R&P
Tvogel schreef: ↑Vandaag 15:43De tuimelaars hebben speling, maar zoals ik al aangaf, erg strak (0.05mm).
<<Ik bedoelde, speling op de tuimelaar as>>.
De nokaskettingspanner visueel inspecteren. kop verwijderen en de twee aanloopvlakken checken? Dat is niet gedaan, enkel de spanning er op en eraf gehaald tijdens het stationair lopen.
Ik ga eens kijken of ik wat zie als ik morgen thuis ben of ik inslagplekken kan zien.