voorvork c50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Trap
4T-MSB beginner

Bericht door Trap »

NIX schreef:Da's makkelijke gezegd dan gedaan. Ik zoek nog steeds een monstukje voor een vetspuit die op die nippels past. Ook een naald is te grof.
Ik heb gewoon een oude handspuit, past perfect en druk genoeg. Mondstuk valt precies over de nippel heen.
Roeker
Trap
4T-MSB beginner

Bericht door Trap »

NIX schreef:Nee. Zit een kogelventieltje in. Het enige dat werkt is de boel regelmatig uitelkaar halen en invetten. Of de nippel eruittreken en dan met de naald volpompen. Maar daar worden die nippels ook niet mooier van.

Je kan ook de nippels vervangen door gangbare types, maar de orifreaks zullen dat wel weer ervaren alsof er een van hun eigen nippels wordt afgedraaid.
.. hoeft de boel zeker niet uit elkaar!
Roeker
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Wel om er even draad in te laten tappen waar je een normaal model smeernippel in kunt schroeven. Honda nippels zitten geklemd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
tim
Frequent 4T-MSB visitor

Re: re

Bericht door tim »

Eric schreef:Bij het setje wat ik heb gekocht zaten de armpjes ook bij :D . Nogsteeds ergens in de 20 euri :D :D 8) .
waar heb jij je setje vandaan dan? :)
Maurits
Frequent 4T-MSB visitor

Re: re

Bericht door Maurits »

tim schreef:
Eric schreef:Bij het setje wat ik heb gekocht zaten de armpjes ook bij :D . Nogsteeds ergens in de 20 euri :D :D 8) .
waar heb jij je setje vandaan dan? :)
Loef schatte vandaag uit 't hoofd € 35 à € 40, zonder armpjes, dus idd, waar kan dat betaalbaarder?
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Dat is voor ori spul. Imi is eigenlijk net zo goed en blijft onder de 20,-. Wel ex armpjes. Eric zal wel gematst zijn door Cock. Spul is verder verkrijgbaar bij de andere toko's die hier ongeveer een triljard keer genoemd zijn.
edho
4T-MSB addict
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80

Bericht door edho »

Ik monteer de zaak met zo veel mogelijk vet ertussen, smeernippels zullen in het verleden ook niet echt vaak gebruikt zijn. Als het gaat piepen kijken we wel weer een keer.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Maurits
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Maurits »

NIX schreef:Dat is voor ori spul. Imi is eigenlijk net zo goed en blijft onder de 20,-. Wel ex armpjes. Eric zal wel gematst zijn door Cock. Spul is verder verkrijgbaar bij de andere toko's die hier ongeveer een triljard keer genoemd zijn.
Hij zei expliciet dat het dan zelfs nog om imitatiespul ging, waar ik op zich geen bezwaar tegen heb.

Maar dan zal het wel weer een grapje zijn geweest net als toen hij me €16,- rekende voor een voortandwiel. Omdat de staalprijs in China was gestegen... :P
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Ik kocht vorig jaar een revisiesetje voor 30,- dat uit ori spul bestond omdat alle imi op dat moment op was.
Maurits
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Maurits »

Vanmorgen begonnen met het vervangen van de bussen in mijn schommelarmpjes. Fijn alles vervangen leek me wel aardig, en dus maar een imitatie revisiesetje gekocht van €25,-. Heb je alles exclusief armpjes en stootrubbers.

Mijn bevindingen: Imitatiesetje is vrij waardeloos. Helaas. Het gaat er vast wel mee lukken in dit geval, maar alleen omdat ik nog wat originele stukjes heb weten te redden.

Met een nieuwe plastic (dat is Chinees voor nylon) bus en glijlager had ik méér speling dan met de versleten originele spullen. Met wat combineren en prutsen krijg ik het waarschijnlijk wel bevredigend in elkaar, maar beter is het om gewoon originele bussen te kopen en te hergebruiken wat nog goed is. Houd anders in de winkel originele en imitatiespul even naast elkaar voor je je keuze maakt.

Echt, de herkomst zal me worst wezen, en of 't zo hoort al helemaal. Ik ga 't liefst voor een goedkope, maar functionele oplossing, maar in dit geval is origineel echt beter.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

Maurits schreef:Vanmorgen begonnen met het vervangen van de bussen in mijn schommelarmpjes. Fijn alles vervangen leek me wel aardig, en dus maar een imitatie revisiesetje gekocht van €25,-. Heb je alles exclusief armpjes en stootrubbers.

Mijn bevindingen: Imitatiesetje is vrij waardeloos. Helaas. Het gaat er vast wel mee lukken in dit geval, maar alleen omdat ik nog wat originele stukjes heb weten te redden.

Met een nieuwe plastic (dat is Chinees voor nylon) bus en glijlager had ik méér speling dan met de versleten originele spullen. Met wat combineren en prutsen krijg ik het waarschijnlijk wel bevredigend in elkaar, maar beter is het om gewoon originele bussen te kopen en te hergebruiken wat nog goed is. Houd anders in de winkel originele en imitatiespul even naast elkaar voor je je keuze maakt.

Echt, de herkomst zal me worst wezen, en of 't zo hoort al helemaal. Ik ga 't liefst voor een goedkope, maar functionele oplossing, maar in dit geval is origineel echt beter.
fijn dat je je bevindingen even post, kan je ook vertellen welk immi merk het was of bij welke winkel het is gehaald? of verkopen alle winkels hetzelfde immi setje?
TWD for life!
Maurits
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Maurits »

Ik zal inderdaad even het merk erbij zetten zodra ik dat weet, ben nu niet thuis. 't Was iets met tai ... (?)
Het setje heb ik bij Loef vandaan. Overigens, die gaven vantevoren duidelijk aan dat de kwaliteit te wensen overliet, maar ik durfde het wel aan, duidelijk eigen schuld dus.
Henk Veen
4T-MSB regular
Bezit: C50c C50dv Novio

Bericht door Henk Veen »

NIX schreef:Nee. Zit een kogelventieltje in. Het enige dat werkt is de boel regelmatig uitelkaar halen en invetten. Of de nippel eruittreken en dan met de naald volpompen. Maar daar worden die nippels ook niet mooier van.

Je kan ook de nippels vervangen door gangbare types, maar de orifreaks zullen dat wel weer ervaren alsof er een van hun eigen nippels wordt afgedraaid.
Heb ik ook gedaan, tappen M6, en std M6 nippels erin. Werkt perfect. Maar idd, is niet ori :D
john
4T-MSB zombie
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50

Bericht door john »

uit ervaring heb ik al bevonden dat je idd zo veel mogelijk honda kan nemen. sorrie dat t mosterd na de maaltijd is.

alleen de "armen" zef heb ik immi nu, das goed.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Plaats reactie